Krake skrev 2010-02-20 16:25:13 följande:
Nu har jag inte köpt särskilt många barnkläder i mina dar, för jag är bara i 6e månaden med första barnet. Men min erfarenhet från klädinköp till mig själv är att det inte är så jäkla lätt att hitta det man vill ha, om det går emot modet. Precis som till barn, föredrar jag enkla, praktiska kläder utan tjafs och i naturmaterial till mig själv. Det har hänt många gånger att det varit nära på omöjligt att hitta... Sedan, grej nummer två, är att när jag ser barnkläder som gör barn till sexobjekt, så undrar jag vad det säger om samhället. Det är ju ett uttryck för den värld vi lever i.
Att modet inte stämmer överens med egna önskemål är ju tyvärr inte så mycket att göra något åt. Jag tror att jag föredrar ungefär samma typ av kläder som du. Och jag kan hålla med om att det är tråkigt, när man ( till barn menar jag nu ) bara hittar kläder med tryck, tryck och åter tryck. Men man får ju försöka så gott det går, om man inte vill sy själv.
Jag skulle aldrig välja kläder till mina barn som gör de till sexobjekt. Aldrig. Det finns andra alternativ, vare sig de ligger på pojk/tjejavdelningen