Inlägg från: LindaJohansson81 |Visa alla inlägg
  • LindaJohansson81

Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!

Lillly skrev 2010-02-20 11:17:54 följande:
    Nu verkar du prata om små barn, jag menade mer när dom kommer upp i 8års åldern. Har du sett pojkar i klänningar??!
    Då fpr pojkar bara välja själva om de väljer en rosa Hello Kitty tröja. Annars är detf el.
  • LindaJohansson81
    Veladis skrev 2010-02-20 11:20:42 följande:
    Och OM en åttaåring väljer att ha klänning till skolan så tyder det på väldigt stark vilja, eftersom en åttaåring sällan har missat hur samhällets stereotyp pojkmall...
    Ehh när du är 8 år så går man i skolan, och SER vad de andra barnen har på sig.....
  • LindaJohansson81
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 11:34:11 följande:
    varför är det synd om ett barn om han själv vill ha klänning? är det inte mer synd om honom om han vägras för att han har fel kön? vad sänder man då för budskaP??
    Men omd e inte VILL ha klänning, är det fel då?
  • LindaJohansson81
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 11:45:56 följande:
    tråkigt? jag får nog köra en favorit i repris: åsså min tråkiga enformiga dotter i tråkiga unisexkläder:
    Jo vi har sett dina kläder som är färgglada men inte speciellt snygga, utom vissa plagg. Så jag måste klä ungarna i fula plagg då? Eller din poäng är?
  • LindaJohansson81
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 12:06:34 följande:
    som jag sagt till dig tre gånger nu; nej det är inte fel, men man bör fundera på varför barnet gör de val det gör och om de eventuellt kan behöva stöd i att vara sig själva helt. (om de nu är på ett visst sätt eller klär sig på ett visst sätt för att passa in)
    Men så du menar att en kille inte KAN vara sig själv om han inte VILL ha klänning.?

Alla killar *tada* vill inte bära klänning! Vilken chock va? Alla killar är inte fascinerade över det plagget, så min kille har klart för sig vad han vill bära, och klänning är inte ett sådant plagg.
  • LindaJohansson81
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 12:24:38 följande:
    hur de bemöts när de är 1-2 påverkar deras personlighet och utveckling. Vill du skapa fria vuxna så får du starta vid födseln.
    Så du är inte fri då?
  • LindaJohansson81
    nollåtta skrev 2010-02-20 12:27:21 följande:
    klart man inte är, vi är ju alla produkter utifrån var samtid. I mer eller mindre varierad utsträckning.
    Ha ha ha ha. Ja det ÄR era mammor som förstört er, tur man växt upp med sin pappa....
  • LindaJohansson81
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 12:28:46 följande:
    eh nej., jag är, precis som alla vi andra, en produkt av min fostran, kultur och tid. Jag har präglats av de ideal som styr och den bild av hur en kvinna ska vara. Det är ingen slump att jag är mer intresserad av "kvinnliga" sysslor och saker än vad min man är. Och när jag gör de val som strider mot normen (som att välja bort rakning osv) så bemöts jag av förakt och äckel.
    Fats jag är präglad av min far. Så jag antar att jag är mer manlig då....

Jag är TOTALT ointresserad av "kvinnliga" saker.
  • LindaJohansson81
    nollåtta skrev 2010-02-20 12:30:32 följande:
    Du är säkert ett unikum.
    Nja det tror jag inte fast pappa var ju inte kvinna direkt.
  • LindaJohansson81
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 12:33:12 följande:
    mammor? jag skulle snarare säga att det är min mamma som gjort mig tillräckligt tuff att stå emot normer även när det är svårt. Däremot min pappa som lärde mig hur kvinnor ska se ut och uppföra sig och samhället i övrigt som dikterat för mig hur en
    Pappa sade; Var som du är, och låt INGEN våga trycka ner dig för att du är tjej.

Så det gick utmärkt.
Svar på tråden Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!