• Anonym

Faderskap?

Hur gör man med faderskap?? Räcker det med att man skriver på papper på soc eller måste dom ta dna-prov?

Fan vad soc ska jävlas med en hela tiden

• Svar på tråden Faderskap?
  • Anonym

Pappan tänker erkänna men det är inte han som är pappa

• Anonym
    Fiyali skrev 2010-02-19 16:49:44 följande:
    men det är väl inte rätt?
    Vi vill ha det så.

Men om dom gjorde dna på mitt andra barn för att den pappan ville det, kan soc se det och kräva det igen?? (dom kan ju vara så jävliga)
  • Anonym

Vadå straffbart? det måste väl föräldrar få bestämma själva soc vinner väl ingenting på det?

• Anonym

Nog har dom häxjakt allt ...

• Anonym
    Teskedsmamman skrev 2010-02-19 17:08:55 följande:
    Tja, då har de antagligen anledning...
    NÄ, INTE ALLS!
  • Anonym

Men egentligen..
    Visst det är straffbart att uppge falskt faderskap..

Men soc kommer ju inte att begära ett faderskapstest om inte någon av er begär det.

Iallafall inte där jag bor.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-19 17:32:14 följande:
    Stackars barn.
    Håller med dej..
  • Anonym

straffbart? jag ställde frågan här för ett tag sen om det är straffbart och fick då väldigt mååånga nej, vet ej som fick reda på det efter 30 år va ingeet straffbart där. och  till ts, tänk bara på om han vill skriva på och vet han inte är pappan så kanske ni blir osams i framtiden och han drar nytta av det

• Anonym

Tänk er om flera gånger!
    Det kan ju hända att barnet råkar ut för nåt eller får en sjukdom där föräldrarnas sjukdomshistoria (även längre bak i generationerna) är viktig för att ge rätt behandling. Även vid ev donation av benmärg, njure eller dylikt.

Då kan ert handlande riskera barnets hälsa eller liv och om inte förr så lär ert falska faderskap uppdagas då med ev. rättslig följd.

• Anonym
    Anonym (va?) skrev 2010-02-19 18:20:17 följande:
    Näe, sitt inte och skriv något du inte vet, folk kan tro på det.
    klart han kan begära skadestånd.
  • Anonym
    Anonym (va?) skrev 2010-02-19 17:56:37 följande:
    Det är väl inte straffbart att ljuga om faderskap, vad har ni fått det ifrån? Finns det något lagrum eller dom ni kan hänvisa till?
    jo det är straffbart att medvetet ljuga om vem som är fader till barnet.
  • Anonym

Ja vet inte ts anledning till varför hon gör detta,men ja ska också göra samma sak...Fast de är på grund av våldtäckt...Men den som ska stå som pappan är ja gift med...Men ej bott ihop med på nästan 4 år..Så vi kommer ju inte åka in och göra något faderskapstest eftersom de blir automatiskt när vi är gifta... Men som ja vet så tror ja att om dom tror att ni ljuger så kan dom göra ett test,men de brukar dom oftast göra om man är väldigt ung eller bara varit tillsammans ett kort tag...

• Anonym

det i säg är inte straffbart men sveda och värk är det,så den vägen kan man gå.

• Anonym
    Anonym (va?) skrev 2010-02-19 23:17:23 följande:
    Svider det och gör ont att inte bli angiven som far? Upp till bevis då? Vilken paragraf i brottsbalken går det under, kan man läsa om något fall där en mamma fått straff för det eller en pappa fått skadestånd och kan du i sådana fall länka till det?Nej, för det är något du hittat på eller har blivit felaktigt informerad om.
    nej menar(citat från åklagare syster/samtal) det går ej anmäla, men att utsätta någon för det är sveda och värk,(som det skulle hjälpa)
  • Anonym

TS, Jag tycker att ni ska läsa tråden om en kille som läste sin mammas mail och fick veta att hans pappa inte var hans biologiska pappa. Det är INTE värt att ljuga.

(Tråden heter Jag har fått veta att min pappa inte är min pappa (biologiska) )

• Anonym
    Lusse skrev 2010-02-20 16:25:27 följande:
    nej, jag vill att min dotter ska veta vilka hon kommer ifrån. jag är glad att jag vet iaf.
    Jag vet också var mina barn kommer ifrån till 100%
  • Anonym

Det förekommer väldigt ofta att fader är inte den som kvinnan anger, så det är på tiden att man kommer med en ny lag som ska fastsälla DNA vid födelse. Jag tycker synd om många män som fortvarandre tror att banet är derass, men VEM VET SANNINGEN. Kvinnor är inte änglar. Baby

Svar på tråden Faderskap?