• Anonym

Faderskap?

Hur gör man med faderskap?? Räcker det med att man skriver på papper på soc eller måste dom ta dna-prov?

Fan vad soc ska jävlas med en hela tiden

• Svar på tråden Faderskap?
  • Danitra

På vilket sätt jävlas dom med er?

Om fadern erkänner faderskapet så är det bara att skriva på papper. Dom kommer också fråga om ni var ett par under befruktningstiden eller om ni även hade andra förhållanden.
  • Anonym

Pappan tänker erkänna men det är inte han som är pappa

• Fiyali

men det är väl inte rätt?

• Danitra
    Anonym skrev 2010-02-19 16:48:39 följande:
    Pappan tänker erkänna men det är inte han som är pappa
    Och du är OK med det?
    Om du är det så är det enda rätta egentligen att försöka få till en adoption men det kräver ju att den biologiska pappan avsäger sig föräldraskapet.
    Annars får ni ljuga och det kan till och med vara straffbart om jag inte misstar mig.
  • Anonym
    Fiyali skrev 2010-02-19 16:49:44 följande:
    men det är väl inte rätt?
    Vi vill ha det så.

Men om dom gjorde dna på mitt andra barn för att den pappan ville det, kan soc se det och kräva det igen?? (dom kan ju vara så jävliga)
  • Anonym

Vadå straffbart? det måste väl föräldrar få bestämma själva soc vinner väl ingenting på det?

• Fiyali

Det ÄR straffbart för en kvinna att uppge falskt faderskap. Alla föräldrar har rätt till att veta om sina barn, och om det finns en Biopappa där ute som INTE vill ha sitt barn, så får han avsäga sig rättighetern, först därefter kan en annan man adoptera.
    Men nej Soc kräver inte DNA, men Du borde inte vara så egoistisk att hålla ett barn borta från pappan. Sen säger jag inte att det inte finns omständigheter som gör att det vore det bästa, men då får man dra den rättsliga processen.

• Teskedsmamman
    Anonym skrev 2010-02-19 16:53:45 följande:
    Vadå straffbart? det måste väl föräldrar få bestämma själva soc vinner väl ingenting på det?
    Soc nä, men att uppge falsk faderskap är ingenting som det tas lätt på.

Soc följer sina regler som de är tvungna att följa, de har liksom ingen häxjakt på just er.
    3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
  • Anonym

Nog har dom häxjakt allt ...

• Kali B

Va ?! Kan soc kräva DNA prov? {#lang_emotions_surprised}
    Jag trodde att det var mer polisens sak att göra sådant.

Det var aldrig tal om att ta något prov från någonstans på min man.
    Varför tar dom faderskapstest överhuvudtaget?

Jag är helt lost tydligen... {#lang_emotions_surprised}

Älskade Ophelia 20081025 --- Sagogryn BF 20100515
Svar på tråden Faderskap?