Inlägg från: Reglementet |Visa alla inlägg
  • Reglementet

Svårare än så behöver det inte vara.

Hm, men alkoholdrickande under amning hör inte riktigt dit. Det påverkar inte någon fosterutveckling.

• Reglementet
    PennyD skrev 2010-02-20 15:11:51 följande:
    Det vet vi inte. Somliga tror för tillfället inte det, andra ser risker (förstås inte för fosterutvecklingen, men barnets utvecklas ju även efter avlägsnandet) Jag menar just att apropå alla dessa spekultaioner så behöver man inte göra det svårare för sig än att inte ta några risker. Låt säga att min mamma rökte under sin graviditet med mig, och att det sedan visade sig vara helt ofarligt. Då hade jag inte vunnit mer respekt för henne, för faktum är att hon rökte i tron om att det var farligt. Om min mamma lät mig sova på mage då det var det som läkarna rekommenderade, då dömer jag inte henne för att det senare visade sig vara fel. Vetenskapen gör ständigt nya upptäckter, det kommer nya rön. Vi kan aldrig säkert säga att vi gör helt rätt, MEN jag vill kunna se mitt barn i ögonen och säga att jag inte tog några som helst risker utifrån det jag blivit varse om.  (Så som att det fortfarande debatteras krin huruvida alkohol m.m. påverkar ammande barn). Mitt barn lär ju inte fördöma mig för att jag inte tog några risker, eller gjorde som läkarna sa.
    Nej, alkohol under amning hör inte dit alls. Det går inte att få upp den alkoholmängden som kan skada ett barn i mjölken, utan att vara död själv. Många döda som ammar?
Svar på tråden Svårare än så behöver det inte vara.