• Umbrageous

Förbannad! Datorn är strömförande!

Jag är så jävla sur just nu. Min första HP dator ledde ström så att jag kände av det ordentligt i mina händer när jag råkade jorda ner mig. De bytte då datorn, och den nya är exakt likadan.

Ny felanmälan till HP och de:
    "finner det otroligt att jag skulle ha fått två  med samma problem på rad"

Första gången detta hände så skickade de ut en snubbe med en trasig voltmeter {#lang_emotions_undecided} som dessutom hånskrattandes förklarade att hela datorn var i plast.

Det är den INTE! Den är målad med metallfärg och uppenbarligen har de gjort skiten fel.

Nu vill de att jag ska vara utan min dator i 8(!!!!!!) veckor. Utan ersättningsdator.

Senaste är nu att om jag råkar hålla i något annat som är på laddning så får jag kraftiga elstötar som gör ont tex i örat. Höll och pratade i min mobil och fick satans ont i örat, tills jag släppte datorn....

Nuvarande lösningen är att jag tejpat över allt i metall med tejp. Datorn ser ut som faaaan men vad gör man {#lang_emotions_undecided}

• Svar på tråden Förbannad! Datorn är strömförande!
  • ddum
    Umbrageous skrev 2010-02-24 13:39:26 följande:
    Det är en Nokia N95 fårn sekelskiftet, har nu en Samsung Omnia som gör samma sak. Men... lite ECT har väl aldrig skadat Båda har originalladdare och är köpta från 3 respektive Telia och är avsedda för svenska marknaden.
    N95 är inte konduktiv. N95 är dubbelisolerad.
  • Umbrageous
    Jenny 1976 skrev 2010-02-24 14:00:58 följande:
    Om jag satt med fötterna lutad på den, och maken drog med handen över min arm kände man det jättetydligt.
    ja precis! uääh. Äckligt!
  • Umbrageous
    ddum skrev 2010-02-24 14:05:25 följande:
    N95 är inte konduktiv. N95 är dubbelisolerad.
    Du har säkert rätt, och jag har fetmissat det, men vart hittar du informationen?

Problemet dök dock upp innan jag ens började använda N95:an så att haka upp sig på det är kanske dumt.
  • ddum
    Umbrageous skrev 2010-02-24 14:11:38 följande:
    Du har säkert rätt, och jag har fetmissat det, men vart hittar du informationen? Problemet dök dock upp innan jag ens började använda N95:an så att haka upp sig på det är kanske dumt.
    INGEN mobiltelefon av idag använder metallbaserad färg. Gissa vad kontaktallergiföreningar och liknande hade haft att säga om det?

Vidare, N95 är gjord av plast, som spraymålats. Även om färgen SKULLE kunna leda ström. Hur skulle du kunna få en laddning till färgen genom plasten?
  • Umbrageous
    ddum skrev 2010-02-24 15:19:12 följande:
    INGEN mobiltelefon av idag använder metallbaserad färg. Gissa vad kontaktallergiföreningar och liknande hade haft att säga om det?Vidare, N95 är gjord av plast, som spraymålats. Även om färgen SKULLE kunna leda ström. Hur skulle du kunna få en laddning till färgen genom plasten?
    Nu är ju N95:an 3 år gammal men... jag får väl mäta upp det, fotografera och posta här. Det är ju knappast så att alla som testar med min dator och som jordar sig hittar på inklusive jag.

Uppenbarligen leder färgen ström, eftersom den endast leder ström eller hittepåström bara om man tar i de metallfärgade delarna.

Jag är själv kontaktallergiker, nickel, och plaster ger också kontaktallergi och är dessutom väldigt välkänt för att ge kontaktallergi. Hårfärg är en annan bov.

Annars kan jag skicka datorfanskapet till dig. Så kan du själv få sitta där och bli sjukt irriterad, uppenbarligen finns det fler med samma problem.
  • ddum
    Umbrageous skrev 2010-02-24 15:58:11 följande:
    Nu är ju N95:an 3 år gammal men... jag får väl mäta upp det, fotografera och posta här. Det är ju knappast så att alla som testar med min dator och som jordar sig hittar på inklusive jag. Uppenbarligen leder färgen ström, eftersom den endast leder ström eller hittepåström bara om man tar i de metallfärgade delarna. Jag är själv kontaktallergiker, nickel, och plaster ger också kontaktallergi och är dessutom väldigt välkänt för att ge kontaktallergi. Hårfärg är en annan bov. Annars kan jag skicka datorfanskapet till dig. Så kan du själv få sitta där och bli sjukt irriterad, uppenbarligen finns det fler med samma problem.
    Visst får du skicka den till mig, men jag kommer att fakturera dig 890kr/h+moms (Jodå, f-skattsedel finnes).

Jag ser fram emot den konduktiva analysen av mobilen. Därefter tänker jag jämföra med mina egna N95'or :)
  • Umbrageous
    ddum skrev 2010-02-24 16:00:45 följande:
    Visst får du skicka den till mig, men jag kommer att fakturera dig 890kr/h+moms (Jodå, f-skattsedel finnes).Jag ser fram emot den konduktiva analysen av mobilen. Därefter tänker jag jämföra med mina egna N95'or :)
    Nej jag menade att du skulle behålla den. Inte felsöka den.

Jag skulle aldrig betala någon så mycket som inte fattar att problemet fanns innan jag upptäckte det irriterande problemet med mobilen. Sorry.
  • ddum
    Umbrageous skrev 2010-02-24 16:08:36 följande:
    Nej jag menade att du skulle behålla den. Inte felsöka den. Jag skulle aldrig betala någon så mycket som inte fattar att problemet fanns innan jag upptäckte det irriterande problemet med mobilen. Sorry.
    Jag fattar vad du säger. Jag håller dock med HP, och vill därför hävda att felet inte befinner sig i datorn utan någonstans i elnätet i din bostad/kontor.
  • Umbrageous
    ddum skrev 2010-02-24 16:14:45 följande:
    Jag fattar vad du säger. Jag håller dock med HP, och vill därför hävda att felet inte befinner sig i datorn utan någonstans i elnätet i din bostad/kontor.
    Nu kommer det roliga tillägget. Min kollega har en likadan med samma fel, 50 mil bort. Vilket jag förklarat för HP sen dag ett.

Men, det är troligen samma fel där. Nej nu ska mitt huvud vila. Huvudvärk.
  • trollkarl
    Umbrageous skrev 2010-02-24 16:18:56 följande:
    Nu kommer det roliga tillägget. Min kollega har en likadan med samma fel, 50 mil bort. Vilket jag förklarat för HP sen dag ett. Men, det är troligen samma fel där. Nej nu ska mitt huvud vila. Huvudvärk.
    har du jordat eller ojordat hemma?
  • Umbrageous
    trollkarl skrev 2010-02-24 16:20:42 följande:
    har du jordat eller ojordat hemma?
    Jordat, en elektriker drog om all ström när vi flyttade hit före jag fick den här datorn.
  • trollkarl
    Umbrageous skrev 2010-02-24 16:21:29 följande:
    Jordat, en elektriker drog om all ström när vi flyttade hit före jag fick den här datorn.
    alright, även uttagen så att säga?
    korkad fråga, men där är dom största bovarna i dramat.
    du vet att han även jordade huset så att säga?
  • Umbrageous
    trollkarl skrev 2010-02-24 16:22:37 följande:
    alright, även uttagen så att säga?korkad fråga, men där är dom största bovarna i dramat.du vet att han även jordade huset så att säga?
    Ringer elektrikern och frågar. BRB
  • Umbrageous
    trollkarl skrev 2010-02-24 16:22:37 följande:
    alright, även uttagen så att säga?korkad fråga, men där är dom största bovarna i dramat.du vet att han även jordade huset så att säga?
    Inget svar där just nu men jag återkommer direkt när jag fått svar.
Svar på tråden Förbannad! Datorn är strömförande!