• Hannajo

Gekås vol 14

Det är du och jag skrev 2013-08-18 08:33:21 följande:
    Hej! En liten fråga...
    Bor i Stenungsund (50 min norr om Göteborg), och min son blir 1 i slutet av september.
    Tjänar vi på att åka till Gekås och handla på oss kläder, leksaker, städprodukter, hygien mm. Ni vet "allt"
    1)Tänker på bensinkostnad blir ju en bra slant endå...
    2) Är det mycket billigare när det gäller barnkläder? (kläder i st 86 o uppåt) än typ Kappahl, H&M, Cubus, Lindex...
    3)Stort utbud på ? Bra kvalitet?
    4) overallerna, är dem bra (vattentäta o andas men andå varma)? pris?
    5) Leksaker, bra bris?

Vad tror ni?

Tack för svar (är ett par år sedan jag var där :-P)
    /Josefine
    Vi har drygt 30 mil till Gekås och tjänar in bensinpengarna gott och väl på att köpa ytterkläder till barnen.  Alla overaller har varit toppen utom en, som jag inte hade kollat i butik ordentligt, den var tunn och sladdrig.

Många leksaker är mycket prisvärda. Lego, t ex. 
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Hannajo
    lilla snöflingan skrev 2013-08-17 12:17:25 följande:
    Vi har en 2,5-åring och väntar bebis i januari och har planerat ullaredsresa någon gång den närmsta tiden, frågan är när!? Vi har lite olika datum att välja på och vill såklart att det ska vara så lite folk som möjligt.
    Fre 23/8 (löningsdag!)
    Ons 28/8
    Tor 19/9

Jag har RUL 30/8 så det känns ju egentligen bäst att åka efter det, men det känns så länge att vänta till 19 september, jag vill åka nu! Är det mer folk på fredagar än onsdag eller torsdag? Ett annat alternativ är någon helg i början på september, kanske det är mindre folk på en söndag? Men det känns ändå som att det är mer folk på en söndag än en vardag?

En annan fråga, någon som vet om det finns overaller till nyfödd? Typ vindfleeceoverall eller fleeceoverall?
    Slutet av augusti är det (tror jag) lite lugnare än under sommaren och hösten. Jag skulle absolut åka 28/8.
  • Hannajo
    FrökenFreja skrev 2013-09-09 18:21:20 följande:
    Någon som vet om de säljer (rosa) geomag på Gekås??

Geomag undrar jag också över. Fast polis och monster.

Och så undrar jag igen om det är någon som sett bra regnställ i strl 134/140. 
  • Hannajo
    Lissy81 skrev 2013-09-17 17:23:58 följande:
    Nån som vet vad barnskidor kostar? Fanns på bild i bloggen nyligen. Inget avancerat alls, vill mest att min 5-åring ska få prova. Han lånade ett par vid ett tillfälle på dagis förra vintern och tyckte det var kul, tänkte om han vill åka lite iår igen.

Jag vill också veta!
  • Hannajo
    Tvåbarnsmamma79 skrev 2013-09-28 19:25:21 följande:
    Undrar om följande lego finns:

* Jake o piraterna skeppet (nr 10514)

* Jake o piraterna- Jakes gömställe (nr 10513)

* Lego city nr 4429 (helikopterräddning)

* Lego city nr 60014 (kustbevakningspatrull)

* Lego city nr 60022 (Lastterminal)

* Lego city nr 4204  (Gruvan)

Och gärna vad de kostar också?

Jättetacksam för svar!!!

Helikopterräddningen köpte svärmor till sonen, kan den ha kostat 189 kr kanske? De andra vet jag inte.
  • Hannajo
    Minttu skrev 2013-10-05 19:56:05 följande:
    Finns både vanligt lego och lego friends, tror de kostade 179:- kan varit 149:-, hittar inte kvittot. Sjukt mkt folk där idag:/ På hemsidan stod det lite kö.. Mannen letade parkering 1h medans jag först köade för en kundvagn och sedan köade 45min för att komma in.

Hur dags kom ni dit?
  • Hannajo
    453901 skrev 2013-10-07 22:16:55 följande:
    Står ej på hemsidan ännu, därför jag frågade här!
    Jodå, det står!

Öppettider 2014
    Måndag-fredag 8-20 Lördagar tom. 30 aug 7-18 Lördagar from. 6 sept 7-20 Söndagar 8-18

Helgdagar 2014 Nyårsdagen, 1 januari Stängt Trettondagsafton, 5 januari 8-18 Trettondagen, 6 januari Stängt Långfredagen, 18 april 8-18
  • Hannajo

Jag var där igår, kom vid 9.30. Ingen kö in, 45 min kö ut vid 17-tiden. Känslan var att det var mindre folk därinne än det var för tre veckor sedan, jag upplevde inte att det var särskilt trångt utom vid korsningen damunderkläder/böcker/leksaker, där det var kaos. Jag skulle titta på Halloween-kläder men fick göra en stor kringgående rörelse.

Poledra skrev 2013-10-19 17:52:35 följande:
    Hej! Är det någon som vet om det finns sparkcyklar på gekås? Och ev pris i så fall?
    Min kompis köpte sparkcyklar, men jag vet inte vad de kostade.
  • Hannajo
    Tildas mamma skrev 2013-10-26 17:59:10 följande:
    Någon som vet om de har LCHF-produkter som kan vara prisvärt att köpa där? Mandelmjöl,nötter eller annat?

Hasselnötter och mandlar kostade ca halva priset mot hemma.
  • Hannajo
    Peak skrev 2013-11-23 10:28:33 följande:
    Ett tips när ni ska länka till bloggar med bilder på ge-kås fynden är att klicka på just det inlägget och sedan länka till det. Jag orkar inte sitta och leta bakåt i bloggar efter bilder, då struntar jag i det! Man vill komma direkt till inlägget och sedan om bloggen verkar kul kanske man läser annat ändå!
    Eftersom jag ofta delar upp mina inköp på flera inlägg i olika kategorier så länkar jag till bloggen men inte ett specifikt inlägg. Däremot finns Ullared som en egen etikett i högerkanten, så det går lätt att hitta alla inlägg på det viset. Annars håller jag egentligen med dig!
  • Hannajo
    Bambusa skrev 2013-12-20 11:27:14 följande:
    hur var de nu igen, vet att nån här inne skulle åka gravid och hade foglossning, då prata vi om att hon kanske kunde låna en elskoter eller vad dom heter??  jag va på sjukhuset igår och får inte gå så mkt alls, föreliggande moderkaka.. då funderade ja på en sån, men vet inte om ja kvalificerar mig, de syns ju inte på mig, har lite foglossning med.. hade de inte varit för vi redan bokat så har vi skjutit upp resan bara.. de kanske blir till att avboka i slutändan ändå :S ska på nytt ultra om 3veckor, men den verkar vilja ligga där då den gjort de sen v12 iaf.. v 20 nu..

Jag fick låna rullstol när jag hade foglossning, de krävde ingen form av bevis för att jag hade behov av rullstol. Jag tror inte det är några problem. Däremot kunde de inte lova i förväg att de finns inne, de har ju ett begränsat antal och man kan inte boka i förväg.
  • Hannajo
    annnamamma skrev 2014-04-26 07:22:14 följande:
    Någon som vet om det finns traktor och släp (tramptraktor, ganska "äkta")? Vad kostar dom?

De har haft en billigare sort än den som finns i bloggen nu, men jag vet inte om den finns kvar.
Svar på tråden Gekås vol 14