• MissKaos

Gekås vol 14

Dom har som var billiga. Fungerar bra att gå ned ca 40kr tror jag jag gav. Hade inte löpt med dom. Icebugs har skämt bort mig!

IdaN skrev 2013-12-12 22:33:14 följande:
    Någon som vet vad dom tar för broddar på gekås och om dom har springbroddar?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min femåring älskar ullared. Men v7 är sportlov..

älskarlivet81 skrev 2013-12-16 07:53:59 följande:
    Sportlovet är vecka 7, 8 och 9 beroende på var man bor.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    älskarlivet81 skrev 2013-12-16 09:15:02 följande:
    Ja och här nere är det vecka 8.

Jag bor i Gbg, det är ju dels folkrikt dels nära..
  • MissKaos
    älskarlivet81 skrev 2013-12-16 16:00:57 följande:
    Jaha?
    Frågan var om det kunde tänkas vara mkt folk på Gekås då hon som skulle åka är gravid och ska ha med barn *pekar uppåt i tråden*
    Det enda JAG kan komma på som direkt evt kan påverka mängden folk är just det: Sportlov i närliggande folkrika områden. Dvs risk att många är lediga och åker dit. Fler (dumma) kommentarer på det?
  • MissKaos
    älskarlivet81 skrev 2013-12-16 18:56:31 följande:
    Vad då "fler dumma kommentarer på det"? Vad är ditt problem? Jag svarade också på det och menar att vecka 7-9 är där mycket folk eftersom det då är sportlov.

älskarlivet81 skrev 2013-12-16 16:00:57 följande:
    Jaha?

Uppfattade det som oerhört snäsigt.
  • MissKaos
    älskarlivet81 skrev 2013-12-16 21:26:41 följande:
    Då har du inte läst det andra jag skrev.

Nej. Men NU ser jag det. Saknades massor med inlägg för mig förut. Varit utloggad loggat in igen. Även "mina favoriter" syns det nu att det jar skrivits i vilket inte syntes förut..
  • MissKaos
    3småttingar skrev 2013-12-16 19:09:09 följande:
    Jag undrar om många åker dit nu denna veckan och helgen? Vad tror ni? :) jag har åkt innan jul innan och då har det varit tomt men nu är det ju helg precis så då kanske folk åker..

Hörde av en bekant att det hade varit ok i veckan, mins inte vilken dag hon var där dock. Mkt folk men helt ok!
  • MissKaos
    Bambusa skrev 2013-12-17 23:58:34 följande:
    typiskt att de va sportlov i gbg då, men vi lär åka 7 elelr 8, och de verkar vara fler som har lov v8..  sambon jobbar 6skift och ja åker inte ensam, gravid och med en 5åring när ja nyss fått körkort... dom allra flest brukar vara trevliga inne på Gekås, just för alla förväntar sig trängsel kanske.. ja hatar å handla på stan i trängsel, men i Ullared går de så bra så.. sen ska vi ju sova 3nätter i motellrum med.. kommer vissligen på kvällen på söndagen, men de tar oss 8timmar å åka och ja vågar inte köra på natten, blir så trött då..

Jag håller med dig! Oftast är det en bra stämning på Gekås. Man blir glad av att åka dit
    Jag har varit där två ggr under min graviditet och folk har varit rätt hänsynstagande. Första gången var i somras då med man och barn runt v20 kanske? Sen var jag med min mamma längre fram, men då var det bara vi. Jag orkade inte hur länge som helst -men eftersom jag kunde köra varvet själv så fick jag ändå med mig varor för 5000!! hem. Och kändes inte som om ngt var onödig. Ffa inte nu när man kunde plocka fram en kul LEGO kalender till sonen, bädda med nya fina filten i spjälisen och har ett jättelager medtvättlappar barnollja etc hemma. Och, vi hade ju köpt på oss juklappar med. Perfekt! Till småfolket finns det hur mkt som helst ju. Så roligt att få handla loss allt man kan tänkas behöva till sin bebis
  • MissKaos
    IdaN skrev 2013-12-19 08:47:58 följande:
    Vad tror ni om att ta med barnvagnen in på lördag? dottern är bara 4månader o blir jobbigt med sömnen om man aja bära på henne hela tiden så jag står och velar på om jag ska lämna vagnen hemma eller chansa på att de är lite folk och ta med den.

Jag hade nog väntat ett par månader. Var med sonen när han var en lite större bebis, då bar jag honom i sjal hela dagen + att han kunde sitta i kundvagnen lite (satte då sjalen runt honom i sittgrejen) och så hade jag en kompis med med samma arrangemang så vi passade barn åt varandra när vi provade.. Har du barnvagnen med måste du ju ha med ngn som kör kundvagnen med
  • MissKaos
    IdaN skrev 2013-12-19 13:22:20 följande:
    Jag har haft med mina andra barn när dom varit i den åldern ungefär och dom har inte blivit sjuka av att vara inne på gekås och sen så måste jag ju ändå till ett köpcentrum för att köpa julklappar så det är ju samma sak där med smitt risken i så fall.

Jag har haft dom andra barnen liggandes i kundvagnen och det får nog bli så denna gången med och så tar jag med mig sjalen jag har och bär henne i den när hon är vaken och hon kanske rent av somnar en stund i den med vem vet :D Vart lånar man bebissäte någonstans vid informationen?

Jag har med mig min man som kan köra något av de men jag hoppar nog vagnen vid närmare eftertanke så blir det nog för knöligt att ha med sig den hon är så stadig så kanske kan sätta henne som du sa i kundvagnen en liten stund men hur fäste du sjalen?

JAg lindade den runt "stolen" sata i barnet och lindade runt honom och själva styret. Så han inte sög på det heller. Nu var han några månader större än din bebis, men det fungerade fint. Man får ju såklart hålla i barnet hela tiden ändå med ena handen men det funkade ändå för att avlasta kroppen från bärsjalen en stund. Har även sett dom som har tagit och lagt barnet att sova  kundkorgen på ngt mjukt som man tänkt köpa.. Det går ju det med en liten stund!
Svar på tråden Gekås vol 14