• Lissy81
    Bubblan2 skrev 2010-10-18 18:00:46 följande:
    Jag ville också ha en sådan där falskvärmare när Isak var mindre men blev, efter mycket om och men, övertygad av vänner att den var för långsam och bökig.

Jag använde mig av två "små" termosar istället. En med kokhett vatten och en med kallt vatten och sen en vällingdoserare. Allt köpt på Gekås!
    Supersmidigt, billigt och bra!
    Jag ska inte ha den till välling eller ersättning, har gott om mjölk i brösten och en liten kille som äter med ca 1,5 timmes mellanrum. Tänkte ha och pumpa ut lite mjölk så pappan kan få lite tid med lillkillen och jag kan få komma iväg och tex klippa håret och dylikt, eller kanska sova lite extra nån morgon.  Så jag tror att en sådan skulle passa bra för oss, med första sonen värmde vi i varmvattenbad från kastrull, men bökigt att kolla temperatur hela tiden. Tror att en sådan skulle passa då det blir en bra temperatur automatiskt.
  • Lissy81

Två frågor:

Vilka olika märken finns det på våtservetter? Har en son med känslig hud, den sort som funkar bäst är Natusans parfymfria. Finns de, har funnits en del gånger jag varit där men inte alla...

Andra frågan, kundvagnarna med barnsits, är de bara med baby-del, eller finns det dubbla med både en sittdel och en liggdel? Har nämligen en 2-åring och en 1-månaders...

• Lissy81
    Ville Mor skrev 2010-10-23 19:43:03 följande:
    Kundvagnarna har jag sett bild på någonstans. Om det kan ha varit i bloggen. Vill iaf minnas att de bara är med en babydel. Inte så du får plats med 2 åringen sittandes bredvid. Kan ha fel...
    Jag såg också inlägget, men tänkte om de hade olika varianter. Men men, så är det...
  • Lissy81
    JennieLind skrev 2011-03-01 12:27:41 följande:
    någon som har erfarenhet av deras "shoppingvagn" till barn? den är ju i plast, hur är kvaliten? Funderar på att köpa en så¨dan till sonen nu när han fyller år. vet någon pris? :)

Min son fick en sån när han fyllde ett, han är nu 2,5 och den håller fortfarande. Pappersförpackningarna i gick sönder inom några dagar, men själva vagnen har hållt jättebra. Och det går ju lika bra att köra gosedjur, bilar, lego etc i den. En klar favorit också hos de barn som kommer och hälsar på. Har till och med fungerat som Läragå-vagn åt besökande barn, när den varit omkullvippad på sidan.
  • Lissy81

Funderar på att åka dit en dag vecka 16, påskveckan. Vilken dag/dagar är bäst att åka? Vardagar eller nån av dagarna i påskhelgen?

• Lissy81
    Bubblan2 skrev 2011-03-26 23:26:41 följande:
    Hallå alla glada shoppare!
    Jag ska ner till det stora gula varuhuset på måndag kväll.

Har inte så mycket tid på mig då så därför undrar jag om någon kan och vill hjälpa mig och tala om, på ett ungefär eller i vilken avdelning, följande saker finns:

* Brandfilt

* Extra borsthuvuden till Braun eltandborste med Musse Pigg (bland elektronik där själva borsten fanns såg jag inga när jag köpte den förra gången jag ver ner)

* Engång"porslin" och bestick samt pappersdukar (nere?)
    Har inte varit sen i november, men här skulle jag kolla först och främst, rätta mig om nån vet närmre.

-Brandfilt: Nedervåningen på Hobby och Fritid

-Borsthuvuden: Vid tandborstar, typ vid A3

-Engångsporslin: Typ vid papperstallrikar, servetter och dylikt, kanske nånstans i närheten av C6-C8
  • Lissy81

Jag åker på tisdag, LÄNGTAR!

Nån som vet hur det är med jackor på Stora Dam? Skulle verkligen behöva en jacka till just nu, helst typ SoftShell. Köpte en jättebra vinterjacka i höstas, men den är för varm nu, och min sommarjacka är för tunn ( och inte så snygg).

• Lissy81

Nån som vet om de har ståbrädor som man krokar "underifrån". Har tidigare köpt en som man krokar "ovanifrån", kanonbra, men nu har vi bytt vagn och behöver en ny. Har en nyköpt Brio Race.

• Lissy81
    Guanabana skrev 2011-09-19 20:46:57 följande:
    Och en fråga till =) Tror ni att en 3årig pojke skulle vilja leka med pippihuset eller är det mest för tjejer?

Jag köpte det till min son som fyllde 3 i somras och han tycker det är jättekul. Sen är det ju som de flesta barn i den åldern, de tröttnar efter ett tag, men sen kommer han på att det är kul och leker en period igen med det. Och nu har lillebror, snart 1 år, också hittat det. Och det jag tyckte var extra roligt var när grannens 4-åriga pojke, som annars är typisk "pojkaktig" och bara leker med "killgrejer" kom in och ville leka med Pippi-huset, trots att han bara ett par dagar innan frågat om min son var en flicka eftersom han hade en Pippi-docka (!).

Och vi har inte haft problem med att något har gått sönder. Det enda vi gjort är att vi lagt undan Herr Nilsson för att inte lillebror ska äta upp honom.   
  • Lissy81

Nån som vet om de har typ softshell-jacka eller liknande i storlek 80 till pojke. Lillkillen är fortfarande för liten för småkille-avdelningarna (brukar börja vid 86), men på tok för stor för att se ut som en liten nallebjörn vilket de flesta jackor i hans storlek ser ut som.

• Lissy81

Jag gillar inte babykuddarna från Ullared, tycker de är för höga. Provade när jag fick första sonen, men han rulla av hela tiden. Köpte istället en lite dyrare kudde i en barnvagnsaffär med sömmar som formar kudden utifrån huvudet. Synd, gillar annars det mesta från Ullared och storhandlar där flera gånger per år, men just dessa kuddar är enligt mig inte bra.

• Lissy81

Nån som vet vad barnskidor kostar? Fanns på bild i bloggen nyligen. Inget avancerat alls, vill mest att min 5-åring ska få prova. Han lånade ett par vid ett tillfälle på dagis förra vintern och tyckte det var kul, tänkte om han vill åka lite iår igen.

Svar på tråden Gekås vol 14