Gekås vol 14
Någon som sett om dom har damsugare där?
Någon som sett om dom har damsugare där?
Någon som sett om det finns någon form av gunghäst på Gekås? Behöver ju just inte vara en häst, men den funktionen som en traditionell gunghäst har.
Jag och min sambo ska åka ner till Gekås på lördag, vi har 1,5 timmes resväg. Jag vill åka vid halv fem-kvart i fem, då är vi framme 06-06.15. Dom öppnar 7. Jag brukar vanligtvis åka med min syrra och vi har alltid varit där tidigt och då står man i kö en stund, kanske 10-15 min och när man kommer in är varuhuset i princip tomt, så man kan rusa ner till leksakavdelningen, tycker det är bäst att börja längst ner och arbeta sig närmare kassorna.
Ska ta med ett färgat band eller liknande att knyta på vagnen så man inte tar fel.
En flaska vatten, bekväma skor. Sen brukar jag ta med mig ett litet block o en penna, skriva upp vad sakerna jag tar i vagnen kostar, så jag har lite koll sen när jag kommer till kassorna, det blir så lätt att man bara plockar o plockar för det är så billigt, men slutnotan blir inte det.
Min sambo tycker inte jag är klok som ska åka så tidigt! Men det är det faktiskt värt! Så kommer man hem tidigt i stället. Jag har sagt att jag vill inte höra nått gnäll då kan du stanna hemma, jag laddar en termos med kaffe och lite smörgåsar, jag kör så sambon kan sova i bilen påvägen ner.
Nån mer som ska ner på lördag? Vilken tid siktar ni in er på?
Jag va där idag och handlade, Vi har 1,5 timmes resväg, så vi gav oss iväg vid 05 tiden, va nere vid 06.30 ungefär, va kanske en 6-7 bussar som kommit då, parkering fick man lätt, va nte alls mkt bilar.
Det va kö dock som började uppe vid kundvagnarna. Men dom öppnade varuhuset innan 07! Typ tjugo i sju eller nått. Sen gick kön skit fort, eftersom det va tomt i varuhuset, sen hade dom ställt korgar, som många vill ha under sin vagn, längs med kön, så man kunde ta dom på vägen, smart för på så sätt stoppas det inte upp i entren när folk ska plocka korgar. Vi va inne på 10-15 min totalt från vi ställde oss i kön!
Första 2 timmarna va helt okej, man kunde röra sig bra, men sen blev det fullsmockat, man fick ställa vagnen och gå runt i stället, det tog evigheter om man skulle fram med vagnen. Men det gick väldigt bra, hade med mig min sambo som aldrig varit där och som hatar att shoppa, men han gnällde inte en enda gång :)
Vi va inne totalt 5 timmar, så vid tolvtiden va vi ute, inte mkt kö i kassorna då. Men däremot va det hur lång kö som helst ute, va några som bad om att få våran vagn när vi stod o plocka ur bilen, för vagnarna va slut..
Kön va så lång så jag såg inte hur lång kön va, men sen va vi i alla fall och åt och sen åkte vi hem vid strax innan ett, färdigshoppat o klart! Härligt att det inte blir så sent när man kommer hem.
Jag kan verkligen rekommendera er att gå upp extra tidigt och åk så ni är där en stund innan öppning, det är det verkligen värt! Vi har alltid gjort så. sova kan man göra när man kommer hem :)
Någon som vet om dom har BRIO TÅGBANOR och olika DELAR till tågbanan på Gekås?
Vad det ligger på pris?
Jag frågade i pristråden men har inte fått något svar.
Jag undrar om någon vet ungefär vad Brios tågbanor och tillbehör ligger på för pris? Dom är ju svindyra i butik, så är nyfiken på hur mkt under gekås ligger.
Vi ska dit den 26e nästa onsdag.
På onsdag drar vi till Ullared, ska bli så roligt! Satsar på att vara där halv åtta. Det är jag o sambon som ska åka (ja jag har fått med honom!) Vi ska lämna sonen hos morfar i morgon eftermiddag, så vi kan ge oss iväg tidigt.
Gör goda mackor o tar med oss o äter i bilen.
Har börjat göra en inköpslista, ska fortsätta med den.
Sen ska jag ta med ett färglatt band att knyta på vagnen, även om det finns nr, så är det lättare att se något färglatt, vill inte bli av med vagnen heller, tänk om man shoppat en massa och sen är vagnen borta..
Ska ta med frukt o dryck i väskan också, är gravid och behöver påfyllning, brukar vara svårt att komma fram till automaterna i butiken.
Tar även med ett anteckningsblock o penna, brukar skriva upp vad sakerna kostar (dom som inte har prislappar) så man har lite koll på den totala summan blir, så man inte får en chock i kassan.
Vi har satt en max gräns på 5000:-
Bekväma skor o kläder är vad som gäller :)
Sitter o ser på webkamerna nu från Gekås, visserligen är kl 8.50 men inga köer in och det ser ganska tomt ut på parkeringarna. Är inte folk så morgonpigga kanske?
Hoppas det är likadant i morgon, vi tänkte satsa på att vara där halv åtta, så man är där lite innan dom öppnar, så är varuhuset tomt när man kommer in, det är så skönt, i alla fall dom första 2-3 timmarna.
Kom hem från ett besök i Ullared för ett tagsedan. Va inte alls mycket folk idag!
Vi va där 08.05, va i princip bara att gå rakt in, va en pytte pytte kö, va inne på 1-2 min.
Kunde gå jätte bra där inne, få sittplats på snabbfiket osv, vi va där inne till 12. Vid 11 började jag känna att det va jobbigt och trångt där inne, men ändå inte farligt. Inga köer till kassorna alls, bara att plocka upp!
Är mycket nöjd med våran shopping dag.
Dessvärre råkade sambon ta fel storlek med sig på skidbyxorna :( Blir ju svårt att byta då vi har långt att åka dit, tror inte att någon vi känner ska dit heller.. Men som tur va kunde han ha dom också, men hade helst velat ha storleken större.
Min syster ska åka o handla i ullared och hon ska handla lite saker till mig.
Jag undrar om det finns Brio färjan där?
Hej Jag undrar om det finns kundvagnar som finns med sits till bebis? Ska åka Ensam o kan bara köra en vagn.