• Camilla D

Gekås vol 14

Vi har med tripp trapp stolen, är jättenöjd med den! Bygel ingick. Är stabil och stadig, barnen sitter bra i den. Jättenöjd!

Men jag har kollat på deras babyskydd till bilen och tycker den känns VÄLDIGT liten och klen. Jämförde med den vi har (en Graco max med insats, så man bara klickar fast den enkelt och bra) och jag skulle INTE köpt den på Gekås,. Var STOR skillnad när jag ställde de brevid varann, min är mycket djupare, mer räjäl har mycket bättre sidoskydd osv osv. Nej, gekås kändes väldigt tanig och liten. Tror min son kunnat ha den i ca 4-5 mån max, nu är han 8 mån och har fortfarnde sin Graco.

• Camilla D

Finns det hantlar där? 2 kg:s? Någon som vet pris, färg och om det finns överhuvudtaget.

Sen frågar jag igen om spotlights, 50w?

• Camilla D
    Hannajo skrev 2011-02-19 20:50:00 följande:
    Någon som har sett om de har bilbanor?
    De hade en Rorri bilbana sist jag vart där! Typ halva priset jämfört med BR, tror den kostade 3-400 på Gekås.
  • Camilla D
    sarsparis skrev 2011-02-22 12:11:34 följande:
    Är det nån här som vet vilka märken av örontermometrar som säljs och vad de kostar på Gekås?
    Ett "udda"märke för 180 kr (tror jag) och en Braun för 350 någonting (har jag fr mig)
    Nackdelen med udda märken är väl att det är svårt att hitta plasthattar som passar.
  • Camilla D
    sarsparis skrev 2011-02-22 18:41:12 följande:
    Vet du vilken modell av braun det är, ska finnas en som är bäst i test och ska vara pålitlig, kostar ca 600:- i affären så är den nån 100-lapp billigare är det ju bra. Jag vet att örontemp inte alltid är korrekta, tydligen passar de inte så bra på mindre barn och man måste lära sig att använda den på rätt sätt. Nu har sonen kommit till en ålder att han vägrar rump.temp, det blir som ett övergrapp på stackarn, så vi måste hitta på nåt annat....
    Sitter med den framför mig just nu
    Braun ThermoScan 
    Type:6026
  • Camilla D
    sarsparis skrev 2011-02-23 14:28:37 följande:
    Tack, det är just den som ska vara bäst i test......
    Ah, vad kul! Tur jag köpte just den då
    Men man måste verkligen lära sig använda den rätt. Dra barnets öra lite uppåt och få in termometern rätt långt in i örat, annars kan resultatet bli lite hur som helst.
  • Camilla D
    h80 skrev 2011-02-26 07:30:44 följande:
    Finns lundmyrregnställen kvar? nån som vet? har en kompis som ska dit på måndag o jag funderar på att skicka bud med henne. Nån som vet vad de kostar?
    Tror jag gav 229 för det, jättefint! Det var ju ett tag sen så jag har ingen aning om de finns kvar.
  • Camilla D
    Pigelinen skrev 2011-03-07 14:47:37 följande:
    Har för mig att jag sett sånadär "fötter" till spjälsängen på Gekås som göra tt man kan gunga den lite... vet inte vad de heter men hoppas att någon fattar, vad kostar de och vad kostar de i "vanliga" butiker? Är de bra?
    Sånna köte jag, de "riktiga" från brio (heter de vyssanlull???) Fanns i alla färger och kostade 199 kr. De billigaste jag sett på andra ställen är 299 och även 350 kr. Jag har inte använt de jättemycket, men han ligger en hel del i vår säng fortfarande. Men det är ju praktiskt att kunna gunga spjälsängen lite när de ligger och har svårt att komma till ro.
Svar på tråden Gekås vol 14