• kattengustav

Gekås vol 14

Tigra79 skrev 2010-10-26 19:12:28 följande:
    Ny här... Tänkte att det kanske finns en och annan erfaren gekås-shoppare här som har koll på ungefär hur mycket folk det kan tänkas befinna sig där sista lördagen innan jul (18 dec). Man får ju känslan av att det kommer vara otroliga köer då, eller?
    Kan säga att alla lördagar fram till nyår är ganska fullt nu. Kvittar om det är vid lön, barnbidrag eller inte. Så det kan nog vara en del folk då, men rekomenderar att åka så ni är där när dom öppnar.
  • kattengustav
    ProosAnna skrev 2010-10-27 12:04:49 följande:
    Här det någon som vet hur det brukar se ut med folk på allahelgona afton? Är det knökat en sådan dag? För visst har de öppet som vanligt på lördagen?
    Tyvärr vet jag inte hur det är med folk, men dom har öppet som vanligt. Men tror det är lika mycket folk som vilken annan lördag som helst eftersom att det är höstlov.
  • kattengustav
    Camilla D skrev 2010-10-28 16:38:49 följande:
    Finns det mycket vinterkläder där nu?
    Behöver svarta termobyxor i storlek 140 och så är jag på jakt efter en typ fleeceoverall i 74.
    Någon som vet?
    Var där i lördags och då fanns det en hel del vinterkläder just där dom brukar ha vinterkläder. Borta i hörnet. Dom hade mer då än dom hade för någon månad sedan när jag var nere. Vet tyvärr inte hur det är med storlekar, men 140 brukar finnas en del.
  • kattengustav
    annalena81 skrev 2010-11-02 17:08:00 följande:
    Undrar om någon vet om dt finns skridskohjälmar där? typ Jofa eller nått....
    Ja, hjälmar finns det, men min dotter som är 3 år kunde inte ha xs, den var för stor, så till små barn finns det inga hjälmar, då kan man lika gärna köpa en på coop för 149 kr som dom har nu.
  • kattengustav
    Bli pappa 2009 skrev 2010-11-02 20:15:24 följande:

Hej.

Har ni tips på vad man kan köpa i julklapp och present till en 2årig tjej I Ullared?

Lägg gärna upp bilder ni som har varit där.

Bondgård, barbapappa nalle, my littel ponny, sagoböcker, dockor och dock kläder, kassa apparat. Lite av det jag kommer på nu.
  • kattengustav
    Line80 skrev 2010-11-03 11:37:08 följande:
    ska man vara där lördag vid öppning om man vill undvika kö in, eller är det kö oavsett tid nu på lördagar?
    Var där inte förra lördagen utan lördagen innan och då kom jag runt 9 och då var det ingen kö alls.
  • kattengustav
    Line80 skrev 2010-11-03 12:16:37 följande:
    ok tänkte på att det är höstlov nu oxå. men nån mer kanske vet hur det brukar vara på lov.. annars får vi hoppas att det är som när du va där
    Tänkte inte på det, kommer nog vara en del kö på lördag, men har du tur så är det inte det.
  • kattengustav
    Tilde å Nova skrev 2010-11-03 13:00:36 följande:

Finns det någon som åkt buss till Ullared på sistonde?
    Hur gör ni med packning? Hur håller man reda på allt? De här gula kassarna som finns på Gekås, är de lika stora som de såg ut i programmet? (alltså inte plastkassarna utan de andra)

Dom brukar göra så på bussresor att man packar i sina påsar i svarta säckar och tejpar ihop och sen skriver man namnet på tejpen, sen brukar busschaffören packa tex. att på ena sidan är deras påsar som ska gå av i Jönköping på och den andra sidan är det dom som ska gå av i Gränna eller så (hoppas du förstår hur jag menar). Dom stora gula påsarna ÄR stora. Dom är kanonbra att packa i. Dom är ungefär lika stora som botten på en kundvagn om man jämför.
  • kattengustav
    mrseriksson skrev 2010-11-03 15:07:00 följande:
    hej hopp

Nån som vet om dom säljer handleds skydd för barn....Sådan man har när man åker rullskriskor...
    För 2 veckor sedan hade dom det. Finns på nedervåningen.
  • kattengustav
    H I L L A skrev 2010-11-03 17:56:00 följande:
    Hur brukar det vara med folkmängden dagen innan julafton ???
    Någon som har erfarenhet ?
    Ganska mycket, alla tror att det ska lite folk, så därför har det blivit mer och mer för varje år.
Svar på tråden Gekås vol 14