• MissKaos

Gekås vol 14

Tessou skrev 2013-09-02 15:25:17 följande:
    Våran kille är också 4,5 år. Fast det känns verkligen som att han har ett överflöd med leksaker redan.. Vi kikar på hus, och förhoppningsvis får vi besked på om vi får det eller ej innan jag åker, så man kan göra en lista på allt som kan behövas. Sonen behöver iaf en ny säng, så 150x210-lakan behöver jag köpa, just nu har han 110x135 eller liknande..

Överflöd är rätt ord här med. Men jag städade undan en mängd saker som han har växt ifrån. NU påbörjas TVspel eran tror jag. Mest sånt och lite lego och bilar som gäller. Men julklappar ska ju ungen ha!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tessou skrev 2013-09-02 19:37:07 följande:
    Ja, självklart får de julklappar, även om de har rummet fullt.. Vi har inte vågat ta bort någon leksak alls, han leker med ALLT han har! Åker runt på sin pyttelilla bild, skjutsar gosedjuren i lära-gå-vagnen, osv...
    Aha.. Min ville själv städa ut det som itne användes. På ETT vilkor. Att jag sparar allt till lillebror...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tessou skrev 2013-09-02 19:50:22 följande:
    Det var en bra kompromis
    Jättebra! Och det går ju ta fram om han vill ha ngt.
    OCH han fick plats för lite nya prylar för större barn som han gillar nu
  • MissKaos

Ja

Loth skrev 2013-09-03 17:35:25 följande:
    Finns det utbud av vinterkläder för barn inne nu? :)

• MissKaos

Har bara sett babybjörn.

FavvoJonna skrev 2013-09-04 12:11:09 följande:
    Vet nån om de säljer ergobaby sele på Ullared??

• MissKaos

Finns crog-pot på gekås? Pris?

• MissKaos

Didrikson finns inte. Märkeskläder är inte gekås stora grejtj. Men fina vinterkläder finns.

Lskan etc brukar vara billigt. Tvål deo schampo pkastpåsar ill köket folie bullformar muffinsformar etc är jättebilligt. Disktrasor. Topeco strumpor herr/dam 20kr paret.

Sloggi trosor.

Leksaker!!

Malinn81 skrev 2013-09-08 09:11:16 följande:
    Hej vi har snackat lite i familjen om en Ullareds resa i höst, jag har aldrig varit där uppe men han har.

Tänkte kolla upp lite priser först  

1-hur är det med täcken och kuddar till vanliga enkelsängar?  

2-barnpåslakan till med tryck-disney, cars m.m? vad ligger det på i pris?

3-har de didriksons vinterjackor där uppe? köper ju begagnat nu eftersom vi ska ha extrakläder till sonen nu när han slutat med blöja dagtid.. Sambon tycker inte jag ska köpa jacka nu till sonen, men billigare än en begagnad didrikson lär jag väl knappt hitta där uppe? i det märket alltså.. vill ju ha färgglada kläder till lillkillen med breda reflexer..

4-    vad hittar jag billigt där? som jag slipper köpa hemma ett tag framöver

• MissKaos

Vi köpte gaffeltrucken mkt billigare än i leksaksbutik! Fanns många olika.

Malinn81 skrev 2013-09-08 10:15:17 följande:
    oj glömde ju fråga.. hur är det med bruder traktorer.. typ 15cm höga.. billigt eller det är billigare i vanliga citygross m.m?

• MissKaos

Finns. Vet ej pris jfr med rea

Malinn81 skrev 2013-09-08 10:47:15 följande:
    tackar!

någon som vet något om bäddset till barn? innerkuddar till sängen och innertäcke eller jysk har kanske samma pris.. brukar kolla när de har rea...men ju längre man väntar dessto mer vill man ju byta ut :O)  

• MissKaos

Har noll aning om priset i jämförelse med jysk rea. Billigare än normalpris hemma iaf

Malinn81 skrev 2013-09-08 12:26:08 följande:
    vad menar du?

Svar på tråden Gekås vol 14