• Hannajo

Gekås vol 14

marcitron skrev 2011-02-25 18:24:10 följande:
    Hej!

Jag och sambon har planerat in att besöka gekås den 17 mars, tror ni att det är ett bra/lungt datum? Tänkte att det är ett tag efter löning samt innan barn bidrag.

Tanken är att vi ska bebis shoppa en hel del (typ allt utom vagn, säng, bilstol samt att vi redan har lite kläder) eftersom att jag aldrig kollat på babis saker på gekås förr, hur är kvalité och priser?
    Märks de lägre priserna på kvalitén eller är det typ samma som säljs i div bebisaffärer?
    Vi har ca 4 000:- att göra av med, hur långt tror ni det räcker? :)

Jätte tacksam för svar och tips på saker man absolut ska/inte ska köpa på gekås! :D
    Lillgårdens tvättlappar är bra och prisvärda, amningskupor likaså. Kläder, flaskor, nappar, bäddset, filtar mm också.
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Hannajo
    SaraKlippan skrev 2011-03-02 22:19:10 följande:
    Tack för alla tips. Blir nog så att ja tar vagnen ändå o så får ja ha en kundvagn stående nån stans som ja går o lämnar varor i.
    Har även funderat på de där vagnarna med barnstol som man kan hämta ut, men känns som han ligger bättre i sin egen vagn ändå

Ingen som vet hur de är med folk där denna veckan? Vilken del av sverige är det som har lov denna veckan?
    Har ni långt att åka dit? I så fall tycker jag absolut att du ska ta vagn+kundvagn. Annars blir det ju väldigt lång tid (resa+shoppingtiden+resa) i samma ställning. Jag har gjort det misstaget, fick stanna på hemvägen med en ledsen liten som hade ont.
  • Hannajo
    AochJsMamma skrev 2011-03-05 13:40:11 följande:
    åå nu fanns Macf från Cars i bloggen som jag frågade efter för ett tag sen, min son har velat ha en sån hur länge som helst men jag har inte hittat den nånstans. Nån som möjligvis vet vad de kostaR´?
    Det vill jag också veta, min son önskar sig den.
  • Hannajo
    alexander2011 skrev 2011-04-27 18:25:52 följande:

Jag o sambon ska åka ner nästa månad och införskaffa en del saker till bebben som kommer i aug men jag vet ingeting om vad de har för utbud av något eftersom jag aldrig har åkt dit innan.

Vet ni hur utbudet är. Det vi hade tänk var att införskaffa spjälsängskläder, spjälsängsskydd, sänghimmel , skötväska, bodysar, haklappar ev skötbord. blöjhink + påsar. nappflaskor,nappar och drickmugg och madrassskydd.

Det är det vi vet att vi ska ha än så länge. Kom gärna med lite tips över hur vi borde göra :)

Ni borde hitta det mesta på GeKås Tvättlappar och våtservetter är också billigt, liksom amningskupor.
  • Hannajo
    alexander2011 skrev 2011-04-27 18:25:52 följande:

Jag o sambon ska åka ner nästa månad och införskaffa en del saker till bebben som kommer i aug men jag vet ingeting om vad de har för utbud av något eftersom jag aldrig har åkt dit innan.

Vet ni hur utbudet är. Det vi hade tänk var att införskaffa spjälsängskläder, spjälsängsskydd, sänghimmel , skötväska, bodysar, haklappar ev skötbord. blöjhink + påsar. nappflaskor,nappar och drickmugg och madrassskydd.

Det är det vi vet att vi ska ha än så länge. Kom gärna med lite tips över hur vi borde göra :)

Just det, om ni inte åker ofta till GeKås så kan det vara idé att köpa deras "tripptrappstol". Många gillar den, och vid 4-5 månader kan det ju vara dags för en sådan. Babysitter kanske vore något?
Svar på tråden Gekås vol 14