Hjälp! Hur berättar man för chefen?!
Behöver verkligen råd kring frågan hur berättar man för sin chef att man är gravid? Och när berättar man?
Behöver verkligen råd kring frågan hur berättar man för sin chef att man är gravid? Och när berättar man?
Det är väl bara att berätta det. Skulle dock vänta tills jag varit gravid ett tag.
Jag skulle ha väntat tills åtminstone v. 16-17 eller liknande. Då hade jag satt mig i ett privat möte och sagt att jag hade en glad nyhet, och sen berättat att jag ska ha barn. Det är ju något roligt, något att fira!
Jag berättade för min dåvarade chef efter v.12. Då risken för missfall har minskat...
Gjorde det med båda barnen.
Bara att vara ärlig. Gå rakt på sak
Vad jobbar du med?
Det är väl bara att säga som det är, och du behöver ju inget berätta innan det börjas synas...
Det är ju inte direkt som så att h*n sparkar en på stående fot om man skulle bli gravid och berätta det...
Det största problemet är väl att jag precis börjat på stället (3mån). Och att det är ett vikariat, får några månader åt gången, men de panerar för hela framtiden. Får nästan lite dåligt samvete fast jag vet att jag inte ska ha det.
(Väntar mitt första barn.)
En kollega till mig hon berättade när hon var ganska långt gången (syntes inte om man säger så) och när hon hade fått papper påskrivna på fast anställning, då sa hon i förbifarten, "jag är gravid så jag blir mammaledig v.xx" Rätt iskallt tyckte jag
Tack för svaren, börjar kännas lite bättre... Har så mycket tankar som snurrar i huvudet och oroar mig för för helt onödiga saker. Men det är väl typiskt beteende.
Pepisson- Ja iskallt av din kollega. Men härligt.
Sanna- ja, visst är det så. Jag tycker att jag har hört det förr.
Åh du va i samma sits som jag!
Jag fick ett nytt jobb i februari o blev gravid typ två månader senare.
Berättade i v 17 efter mitt ultraljud där jag såg allt va bra
Har också tänkt vänta till efter ultra. Men är så rädd att det ska "läcka" ut på annat håll. Exempelvis facebook... känns som om jag inte kan berätta för någon innan jag berättat på jobbet ... Men tack alla...
Emmgus- hur tog din chef det? Manlig eller kvinnlig chef?
Jag har en manlig...
/ Lyydia