Inlägg från: Lyydia |Visa alla inlägg
  • Lyydia

Hjälp! Hur berättar man för chefen?!

Behöver verkligen råd kring frågan hur berättar man för sin chef att man är gravid? Och när berättar man?

• Svar på tråden Hjälp! Hur berättar man för chefen?!
  • Lyydia

Det största problemet är väl att jag precis börjat på stället (3mån). Och att det är ett vikariat, får några månader åt gången, men de panerar för hela framtiden. Får nästan lite dåligt samvete fast jag vet att jag inte ska ha det.
    (Väntar mitt första barn.)

• Lyydia

Tack för svaren, börjar kännas lite bättre... Har så mycket tankar som snurrar i huvudet och oroar mig för för helt onödiga saker. Men det är väl typiskt beteende. {#lang_emotions_smile}

Pepisson- Ja iskallt av din kollega. Men härligt.
    Sanna- ja, visst är det så. Jag tycker att jag har hört det förr.

• Lyydia

Har också tänkt vänta till efter ultra. Men är så rädd att det ska "läcka" ut på annat håll. Exempelvis facebook... känns som om jag inte kan berätta för någon innan jag berättat på jobbet {#lang_emotions_frown}... Men tack alla...

Emmgus- hur tog din chef det? Manlig eller kvinnlig chef?

Jag har en manlig...

/ Lyydia

• Lyydia

Emmgus- Fy fan... illa av arb.givaren.

Jag har en manligchef, vet inte om det är bättre eller sämre... Är kanske mest rädd för att kollegerna ska bli sura. Många som ska pensioneras, och tanken är väl att jag ska ta över...
    Jobbig-sits bara...{#lang_emotions_undecided}

• Lyydia

Emmgus- Jo, jag tycker också att det är jättejobbigt. Fasar verkligen för att berätta min underbara nyhet, det är helt sjukt.

Och det sjuka är att jag fick reda på av en kollega idag att jag ska få tjänsten. Blev inte direkt lättare! Vet inte om jag ska vara glad eller vad?

/Lyydia

• Lyydia

Det är så tråkigt att det ska vara så att man ska "bli lidandes" för något så underbart som att skaffa barn?!
    Jag hade äntligen samlat mod och förberett mig på att prata med chefen igår så dök han inte upp på hels dagen! Så illa...{#lang_emotions_surprised}
    Så nu vet jag inte hur jag ska göre. Har blivit erbjuden en tillsvidare tjänst, och då känns det som om jag vill berätta innan jag skiver på. Vill vara ärlig och rak.

/Lyydia

• Lyydia

Zygo- Önskar dig all lycka i världen! Så underbart att ha en så förstående chef.

Vintjej- Är med i fack och a-kassa. har precis fått erbjudande om tjänst! Så nu känner jag att jag måste berätta innan jag ska skiva på papper :O. Men det kommer att gå bra.
    Vad menar du med SGI?'
    Är inte oroad inför framtiden bara om hur mina medarbetare och chef kommer att reagera. 

/Lyydia 

Svar på tråden Hjälp! Hur berättar man för chefen?!