Vi vars män har kommit hem. Tråd 5 !!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-14 09:575/5-10
Linda Famillia
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-17 23:13
15/7-10
Monica G E S
Någon som vet?
Brukar man få tillbaka alla foton och alla andra bevis tex biljetter m.m. när man väl har fått positivt svar från
handläggaren?
Dom jag känner ingen av dom har fått tillbaka sina foton.
Men jag har fått tillbaka allting..
Nu har min man fått snart TUP-kortet och är snart på väg till Svealand..:) Men behöver han anmälla sin ankomst (tex polisen) eller gäller detta bara dom som kommer till Sverige som gäster? Får hans 61-åriga mamma komma och bosätta sig i Sverige? Alla hennes barn bor i Sverige och hon är änka utan inkomst. Hur fungerar det med om man vill ta hit den enda anhöriga som står en närmst? Eller kan hon endast komma till Sverige med azyl som gäst? Någon som vet?
Hej! här var det ett tag sen jag kikade in, tror det var när jag "hängde" i den andra tråden -då jag kämpade mot migrationen .. :) Men nu kan jag ju äntligen skriva här! Eller min man har varit hemma sen i Juli :)
(ni kan läsa om hela processen och tårarna på min blogg )
Idag väntar vi vårt första barn, flyttat till en stor 3a, gubben har skaffat praktikplats och livet rullar på nått sånt underbart! 
Hej alla!
Har en fråga som jag hoppas kunna få svar på här..
Min man har vart i Sverige i snart två år och det är dags att skicka in pappren till migrationsverket för att få PUT, ansökningsavgiften är ju 1500:-, men det står också bl a på migrationsverkets hemsida att "familjemedlemmar till EU/EES-medborgare är undantagna ansökningsavgiften", ska vi då inte betala någon avgift, för jag som fru är ju familjemedlem + EU/EES-medborgare..
Vore jättetacksam för svar om det är någon som vart igenom samma process!
/Hanna
Angående betalning
har jag för mig att det någonstans står på MGVs hemsida att svenska medborgare i det här sammanhanget inte räknas som EU-medborgare.
Hej! Min man är också här sen i september.
Hur fick era män jobb? Lite tips emottages tacksamt.