Inlägg från: wonderchild |Visa alla inlägg
  • wonderchild

fler än jag som väntar med spänning?

Får man vara med här?

Har BIM idag (eller igår, är inte helt säker eftersom jag äter hormontabletter för att kunna bli gravid)... Mensen kommer ALLTID på BIM eller någon dag innan, sen jag började äta hormontabletterna (gulkroppshormon) har jag en väldigt kort cykel på typ 23 dagar.. Är inne på dag 25 idag...
    Känner absolut ingenting, hade lite mensvärk igår men det gick över. Har haft lite riktigt tjocka flytningar, nästan som vita klumpar (ursäkta mig för de äckliga detaljerna!). 
    Men som sagt, väntar med spänning... Har försökt bli gravid med trean i 21 månader snart, så det borde väl vara dags nu, eller hur?
    Hur går det för er andra? Någon som har testat idag?
    Give the dangerous bitch her chocolate
  • wonderchild
    Anonym (fler?) skrev 2010-02-22 17:11:24 följande:
    Klart du får! Alla är välkomna! då är du lite som mig då.. min mens brukar va som en klocka o den skulle jag ha haft igår eller idag men ingen mens har synts till än så länge hehe. men kommer väl säkert ikväll bara för det.. ja nu borde det få vara er tur! ska hålla mina tummar hårt för er! när har du tänkt o testa? jag har inte testat men vet inte om dom andra har det. är nyfiken om dom har det o isf va det visade. sitter här hemma o håller tummarna hårt för alla här i tråden!
    Nä nu måste vi tänka positivt "Mensen kommer inte att dyka upp alls, utan istället får jag ett fint plus på stickan"
    Jag testar tidigast på fre eller lör...Jag vågar inte riktigt testa för jag har blivit besviken så många gånger när testerna visat minus efter minus... Så som sagt, tidigast i slutet av veckan, men förmodligen först i nästa vecka OM inte mensen har kommit...
    När hade du tänkt testa då?
  • wonderchild
    Anonym (en till...) skrev 2010-02-22 17:59:23 följande:
    har inte hunnit med att ta nåt test idag! :) men min livmodertapp har också vänt sig som den var då jag väntade mitt andra barn (har ingen aning om hur tappen var då jag vänade mitt första) andra symtom är ont i brösen och bröstvårtorna, kissnödig. jag borde vara i vecka 5 om familjelivskalender stämmer :)
    Måste bara flika in här, HUR känner man att livmodertappen har vänt sig?
    Hur SKA den kännas? 
  • wonderchild
    Anonym (fler?) skrev 2010-02-23 14:19:19 följande:
    hur går det för er tjejer? själv fick jag mensen inatt..
    Nej! Fy vad orättvist Dumma mensen. *Kramar om*
    Här har det inte dykt upp någon mens ännu... inga symptom heller. Mer än dom där klumpaktiga flytningarna som fortsätter, men det behöver ju inte betyda varken det ena eller det andra. Har varit helt svimfärdig på jobbet idag också, tänkte kolla blodtrycket men fick ingen stund över till att gå in i kansliet o mäta det
    Kram på er
  • wonderchild

Jag kunde inte hålla mig o testade idag... Negativt FY FAN vad besviken jag blev, även att jag trodde mig vara helt inställd på minus... Jag har varit såååå jävla ledsen hela eftermiddagen... (testade runt kl 14).. VARFÖR ska det vara så förbannat svårt??? Vi har som sagt försökt sedan juli 2008, med två missfall som resultat... Helvetes jävla skit också...

Dock ingen mens i sikte än men jag gissar på att den kommer inatt nu när jag vet att jag inte är gravid iaf... 
    I och för sig så kan det ju hända att jag testat för tidigt, men orkar inte ens hoppas längre... 
    Det enda positiva med detta är att vår läkare lovade oss att om vi inte blivit gravida i februari/mars så får vi remiss till en riktig, ordentlig utredning om VARFÖR det inte går vägen...
    Ett tips till er annkar78 o casham, gå till mvc o be dom ta ett blodprov. Där ser dom mycket tydligare och mycket tidigare om ni är gravida, eller om ni t.ex har en graviditet som har avstannat men inte kommit ut i form av blödningar (sk. Missed Abort)... Tycker överhuvudtaget ni ska ta kontakt med mvc om mensen strular.
    Kram på er, vi får väl hoppas att någon i den här tråden plussar snart
  • wonderchild
    annkar78 skrev 2010-02-24 17:54:03 följande:
    Tråkigt att höra Wonderchild! men vad skönt att du har blivit lovad en remiss om det inte blir något nu. OCh du kan ju faktiskt ha testat för tidigt! Jag håller alla tummar och skickar positiva tankar till er!! Jag är inte orolig ännu. Tog ut min mens förra månaden och ringde barnmorskemottagningen som sa att mensen kan hoppa över i samband med det. Tror jag hade ÄL för några dagar sedan så jag väntar en vecka. Visar jag fortfarande neg och mensen inte har kommit då tänker jag ta kontakt med barnmorskemottaningen!
    Jaha men kan inte du köpa ÄL-tester som någon skrev här, man kan beställa dom billigt på billigatester.se, är inte helt säker på om sidan heter så men googla på billiga tester så hittar du! Då har du koll på ÄL i alla fall...
    Sen vad gäller bmm så måste man tyvärr vara lite envis o göra klart för dom att man inte bara tänker sitta o vänta hur länge som helst på att få menscykeln iordning... Dom har möjligheten att hjjälpa så då ska dom göra det också...
    Lycka till gumman
  • wonderchild

casham: Det finns ju olika sätt, t.ex kan man äta gulkroppshormon som jag gör. Det gör att man får ägglossning varje månad o därmed även mens. Äter man hormonerna regelbundet varje månad så har man därmed en regelbunden menscykel...

Haha, angående yrken... Jag vete sjutton hur jag ska klara av antagningsproverna till läkarutbildningen... Shit, man måste ju vara expert på både fysik o kemi utöver dom mer lättförståeliga anatomi fysiologi, biologi, matte mm. Men jag SKA bli läkare en dag, så det så Även om jag inte kommer in nu så kommer jag fortsätta försöka. Jag kommer från en "läkarfamilj" och har alltid velat bli läkare..
    Socialpedagog låter intressant! Vad ingår i arbetet där?
    Kram på er
  • wonderchild

annkar, ÄL-tester använder man på samma sätt som grav.tester, alltså du kissar på en sticka som sedan visar ett eller två streck (eller oftast är det ett svagt o ett starkt streck). Ju närmare ÄL du befinner dig desto starkare blir det strecket som i vanliga fallet är svagt

• wonderchild

annkar: PRECIS så har jag känt mig alla 4 gångerna jag varit gravid (har ju 2 barn o haft 2 missfall). Utöver det illamående, yrsel, ont i ljumskarna (ligamentsmärtor) kissenödig oftare mm..

Ja vi kan väl starta en ny tråd under namnet "Vi som väntar med spänning" i känsliga rummet, under typ Graviditet..
    Jag kan fixa det så kommer ja hit o länkar dit strax
  • wonderchild

Haha nu fattade jag vad ni menade... jaaa jag vet inte om man kan göra en tråd privat...

Men vad är Slutna Dialoger längst ner på Forum.listan?
Svar på tråden fler än jag som väntar med spänning?