• casham

fler än jag som väntar med spänning?

fasen orka vara anonym :P  :D det är jag som är "en till"

• casham
    wonderchild skrev 2010-02-24 17:45:14 följande:
    Jag kunde inte hålla mig o testade idag... Negativt FY FAN vad besviken jag blev, även att jag trodde mig vara helt inställd på minus... Jag har varit såååå jävla ledsen hela eftermiddagen... (testade runt kl 14).. VARFÖR ska det vara så förbannat svårt??? Vi har som sagt försökt sedan juli 2008, med två missfall som resultat... Helvetes jävla skit också... Dock ingen mens i sikte än men jag gissar på att den kommer inatt nu när jag vet att jag inte är gravid iaf...  I och för sig så kan det ju hända att jag testat för tidigt, men orkar inte ens hoppas längre...  Det enda positiva med detta är att vår läkare lovade oss att om vi inte blivit gravida i februari/mars så får vi remiss till en riktig, ordentlig utredning om VARFÖR det inte går vägen... Ett tips till er annkar78 o casham, gå till mvc o be dom ta ett blodprov. Där ser dom mycket tydligare och mycket tidigare om ni är gravida, eller om ni t.ex har en graviditet som har avstannat men inte kommit ut i form av blödningar (sk. Missed Abort)... Tycker överhuvudtaget ni ska ta kontakt med mvc om mensen strular. Kram på er, vi får väl hoppas att någon i den här tråden plussar snart
    nej vad tråkigt =/ hoppas ni får snabbt komma på en utredning och få ordnng på allt !:)
    men hur kan bm hjälpa med menscykeln? inte för att jag förut har haft problem att bli gravid...iofs har ju inte ens försökt helhjärtat den här gången... :P
    annkar78 skrev 2010-02-24 18:05:43 följande:
    hihi konstaterade nyss att vi är en blivande läkare, en sjuksköterska och en socialpedagog i den här tråden! Hmm undra vad "fler?" jobbar med!
    hahah ja det var ju lite lustigt vilka yrken vi är/ska bli :P
  • casham

jag är 26 bor i norrbotten och vi har minus 30 grader idag!(och jag ska sättta mig i bilen och köra 10 mil nu på morgon! )
    Och ingen mens än i sikte, tappen vänd bakåt...men nu har jag ont på vänster sida i magen, vet inte vad det då är...man kanska skulle köpa ett extra känsligt gravtest ?

• casham

rfsu s gravtest finns vanliga och extra känsliga :)
    jag använde vanliga testet nu då jag testat och dom visar då inget, och nu har jag slut test hemma, men oftast om man testar negativt så brukar mensen komma självmant men inte det inte...ska testa om någon dag igen och se vad som händer!
    undra vad som händer om man kissar på ett gammalt test :P hahah

gu ni hinner ju skriva så mycket mellan varven då jag är in, hinner knappt med :) (är ju på skolan hela dagarna )

• casham

ja jag är då också så less på detta eviga väntande!...blää...måste nog köpa ett nytt test eller ringa bm så jag får komma och ta ett blodprov :)
    men de tidigare graviditeterna har det visat samma dag som jag skulle ha fått mens (bim alltså) ;)

och välkommen kjerstin :)

• casham

är det någon annan av er som har koll på tappen då? eller känt nu i efterhand? :)

• casham

men annkar hur går det ? du låter då gravid ! :)
    det som är så lustigt ät att jag har också kvällsillamående! inte morgon...

• casham

ja men det känns väl ändå som ett steg på vägen till ett plus :D
    alltså det är ju så att för en del visar det ju inte förän dom är i 3dje månaden! så det kan variera väldigt! men jag håller tummarna :)

• casham

men du fick inte göra ett vul då?

Svar på tråden fler än jag som väntar med spänning?