Inlägg från: Anonym (fler?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fler?)

fler än jag som väntar med spänning?

Är det fler än jag som med spänning håller på o väntar för o se om mensen kommer idag ev imorgon eller om det kanske kan vara en liten i magen?{#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden fler än jag som väntar med spänning?
  • Anonym (fler?)
    Anonym (Gravid?) skrev 2010-02-21 16:08:03 följande:
    Japp och jag är dålig på väntandet!
    haha det är du inte ensam om o vara {#lang_emotions_smile}
    inte tagit nå test än du heller?
  • Anonym (fler?)
    Anonym (Gravid?) skrev 2010-02-21 16:24:20 följande:
    Allts så här, jag har tagit ut min spiral 1 feb, hade min senaste mens den 9 januari! Tagit två test som var negativa men min mens kommer inte. eftersom mensen/ägglossningen måste ha gått ur sin normala cykel har jag ju ingen aning om när jag kan ta ett test som skulle visa rätt!   Det är det jobbiga för mig... Tog ett test för en halv vecka sedan men kommer att ta ett nytt om några dagar. Har "symtom" på att vara gravid men de kan ju lika gärna ha med uteblivna mensen att göra! JAG VILL VETA! Har du gått över?
    ahaaa ok {#lang_emotions_smile}
    då ska jag hålla tummarna för att ditt test visar positivt här i dagarna!{#lang_emotions_laughing}
    nyfiken som jag är så måste jag fråga vilka symtom du har?{#lang_emotions_smile}
    nej jag ska ha mens idag eller imorgon, brukar kunna hoppa en dag, så nej jag har inte gått över.
  • Anonym (fler?)
    Anonym (en till...) skrev 2010-02-21 16:26:50 följande:
    som väntar på att veta om det växer nåt i magen! :) mensen är 4 dagar sen nu.... har andra symtom( eller så inbillar jag mig) ömma bröst och bröstvårtor, illamående till och från (diffus) lite svullen mage...och kissnödig?
    det låter ju som att det mycket väl kan vara en liten i din mage!{#lang_emotions_laughing}
    när har du tänkt att testa dig? om man får vara så nyfiken o fråga hehe {#lang_emotions_smile}
  • Anonym (fler?)
    Anonym (Gravid?) skrev 2010-02-21 16:32:07 följande:
    Jag har haft mkt svullen mage i två veckor, bröstvårtorna är ömma som tusan (vilket jag inte känner igen från innan mens), jag har reagerat mot vissa dofter som mjölk och stekos, kissnödig betydligt mer än vanligt, lite snurrig i huvudet. Men jag försöker att inte känna efter så mkt eller hitta andra förklaringar.. Tror minsann man kan inbilla sig till grav tecken! Haha.
    okok {#lang_emotions_smile}
    ja inbilla sig kan man definitivt göra så det bästa är ju o inte känna efter för mycket, även om det vissa gånger kan va lättare sagt än gjort {#lang_emotions_wink} haha
  • Anonym (fler?)
    Anonym (Gravid?) skrev 2010-02-21 16:41:09 följande:
    Haha jo visst är det så. jag trodde jag skulle vara jätte cool med detta då jag ställt in mig på att det kan ta lång tid efter att vi faktiskt börjar försöka som jag verkligen blir med barn. Men nu när jag väl sitter i sitsen att ev vara med barn så är jag inte det minsta cool med det! Stackars sambo, tur han är förstående och världens bästa. Åh glämde förresten säga att jag bröjar gråta typ 2 gånger om dagen vilket inte alls är likt mig, kan ju dock också förklaras med en rubbad cykel. Men visst är det en spännande väntan! Hoppas bara man slipper gå och undra så här många månader om det skulle visa sig att jag inte är gravid. Vad säger er magkänsla? tror ni att ni är gravida? Hur länge har ni försökt?
    ja känslan av att kanske vara gravid kan ju göra så att vem som helst skulle kunna hoppa ur skinnet när som helst haha!{#lang_emotions_laughing} dels för att man är nervös o dels för att man är glad för att man kanske är gravid.
    vilken tur att han är förstående o att ni har varandra nu i denna väntan!{#lang_emotions_smile}
    jag ska hålla tummarna för att det är ett positivt grav test när du testar dig här i dagarna så ni slipper väntan {#lang_emotions_smile}
    min magkänsla säger mig att jag är gravid.
    va gravid för ungefär ett år sedan men då var vi i helt fel period av livet o vi va tyvärr tvungna att göra en abort.. {#lang_emotions_frown} tror aldrig att jag mått så dåligt.. men det va det bästa för barnet, va det jag fick tänka på hela tiden.. har alltid varit emot abort men när jag väl satt i sitsen som jag gjorde så insåg jag att det inte hade varit rättvist mot barnet o bara egoisitiskt av oss att behålla det.. (vi kände likadant både jag o min sambo vilket va skönt för då kunde vi stötta varandra!)
    förstår att det kan va svårt o sätta sig in i vår sits o tycka att vi va dumma som inte skyddade oss o det förstår jag om man tycker.
    vi har inte försökt något alls utan vi kör mest på att händer det så händer det för nu har vi inte lika mycket emot oss utan vi skulle ta emot barnet med öppen famn {#lang_emotions_smile}
    hur länge har ni försökt? o vad säger eran magkänsla?{#lang_emotions_smile}
  • Anonym (fler?)
    Anonym (Gravid?) skrev 2010-02-21 17:32:40 följande:
    Nej jag tycker bara att det är strongt att kunna ta ett sådant beslut för barnets bästa. Förstår om det var en jobbig tid. Själv har jag alltid vetat att jag inte skulle klarat av att göra det så jag har varit väldigt neurotiskt i att skydda mig men jag dömmer verkligen ingen annan för att ta en sådant beslut. Det är ju otroligt viktigt att känna att det är rätt tid och att man kan ge sitt barn det bästa när det väl skall komma till världen! Ja jag trodde inte ens att vi hade börjat försöka! Jag var säker på att jag redan haft ägglossning och att denna månad skulle det inte vara möjligt. Men är det så så är det en otroligt glad överraskning. JAg tog som sagt ut min spiral 1 feb och vi har nog ställt in oss på att inte bli gravida direkt, mest för att inte bli besvikna. Men ack vad man kan lura sig själv. Klart en viss besvikelse fanna där när testet visade neg! Men jag håller också tummarna för båda dig och mig i denna väntan!
    mjo det va ju det både jag o min sambo tänkte på just då.
    för att barnet hade fått överflöd med kärlek fanns det inget tvivel på.
    men ekonomi osv satte verkligen stopp..
    även vi har skyddat oss väldigt noga men tyvärr så räcker det  med att glömma en gång i stundens hetta så kan det bli "fel" eller va man nu ska kalla det..
    hehe du ser!{#lang_emotions_smile} ibland kan även kroppen spela en ett spratt!{#lang_emotions_smile}
    men va fick dig att tro att du redan hade haft äl då?
    förstår att du blev besviken när det visade negativt. men det kan ju ha varit för tidigt för att ge utslag på testet då när du testade dig!{#lang_emotions_wink}
    gulligt av dig! o jag gör det samma för oss!{#lang_emotions_laughing}
  • Anonym (fler?)
    Anonym (Gravid?) skrev 2010-02-21 17:53:52 följande:
    Jo eftersom jag hade mens 9-17 januari och jag brukar vara regelbunden men så var det nog inte denna gång. Jo jag funderar faktiskt på att jag inte kan hålla mig länge till och gå och köpa några fler test! Det är ju bara pengar och känns på något sätt lugnare när jag tar även om det visar neg, tänker bara att "ja bara att ta ett till snart! MEn skulle gärna vilja ha koll på när min ägglossning är, känns som att det minimerar antalet dagar av undran! Men som sagt det som är en stor skillnad nu är att jag har djävulskt ont i bröstvårtorna! Men kan inte du ta ett test nu? Visar de inte redan innan mens vissa test? Du hör jag är så novis på området! Blir helt förvirrad när jag läst trådar om test, ägglossning BIM förkortningar (Som jag fortfarande inte vet vad det är! ) Men jag gissar att jag själv skulle hamna där om jag fick vänta fler månader! HUr gammal är du? Var bor ni?
    aha ok {#lang_emotions_smile} men kan inte det bero på sprialen? har ingen koll alls på hur det funkar med mens o äl när man har spiralen är därför jag undrar {#lang_emotions_smile}
    men kan du inte köpa ett sånt där 2-pack med test så tar du ett imorgon eller på tisdag morgon o så sparar du ett till senare i veckan?{#lang_emotions_smile}
    förstår att du skulle vilja ha koll på den, speciellt nu när ni försöker. då kan det va bra o veta när man har äl så man kan försöka lite extra {#lang_emotions_wink}
    stackare! inte skönt o ha ont i bröstvårtorna haha! men kan ju även vara ett gott tecken {#lang_emotions_laughing}
    har inget test hemma o jag vet inte om jag skulle våga ta det heller. skulle nog va för nervös för det haha! o så ska jag ju antingen ha mens idag eller imorgon så jag vill nog vänta till iaf onsdag innan jag tar ett {#lang_emotions_smile}
    springer på toa titt som tätt nu för det känns som att mensen kommit men icke hehe.
    jo med cb kan man testa 3 dagar innan mensen är beräknad.
    jag är osså helt lost på dom områdena så du är inte ensam!
    jag är 22 år o vi bor i västerås.
    hur gammal är du o vart bor ni?
  • Anonym (fler?)
    Anonym (Gravid?) skrev 2010-02-21 18:25:43 följande:
    Haha känner igen toalett springandet! Man är ju inte lite fånig. Jag är 32 år, min sambo är 24 ( vi har känt varandra i 15 år). Har nyligen flyttat till Helsingborg, vi köpte ett hus här nere. Du får berätta när du tagit testet! Nyfiken!
    haha ja det blir så nu när det känns som att mensen kommer o så blir jag nyfiken o vill se om det va den men hitills har det inte varit den hehe {#lang_emotions_smile} fast jag har ont i tjejmagen så vet inte om den är på g.. {#lang_emotions_frown}
    oj, då har ni känt varandra väldigt länge!{#lang_emotions_smile}
    det gör jag absolut, det får även du göra! är jätte nyfiken på hur det går för dig!{#lang_emotions_laughing}
  • Anonym (fler?)
    Anonym (en till...) skrev 2010-02-21 18:58:36 följande:
    jag vet faktiskt inte när jag ska ta mod till mig och testa! :) är sugen att göra det NUUU ! :) men nu i dagarna ska jag absolut göra det om mensen inte dyker upp ;) när ska du själv testa? :)
    förstår att du är sugen på o testa redan nu! speciellt när du redan "gått över" när det gäller mensen {#lang_emotions_smile} för visst hade du väl det?
    åh va spännande! hoppas hoppas hoppas på ett plus!{#lang_emotions_laughing}
    tänkte testa mig på onsdag/torsdag om inte mensen dykt upp tills dess {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden fler än jag som väntar med spänning?