Inlägg från: wonderchild |Visa alla inlägg
  • wonderchild

fler än jag som väntar med spänning?

www.familjeliv.se/Forum-4-337/m51000332.html

Jag gjorde en tråd i känsliga rummet,men vad hjälper det om du annkar inte kan vara anonym ...
    (fler?) NEJ! Du kan inte lämna oss! Vi får väl följas åt under kommande BIM osv
    Give the dangerous bitch her chocolate
  • wonderchild
    Anonym (fler?) skrev 2010-02-24 20:33:38 följande:
    wonderchild, den här tråden ligger osså i känsliga rummet därför vi kan vara anonyma jag ska fundera på saken
    Där ser du, jag är inte smart nog för att kunna bli läkare Hahahaha.... Jag vet inte vad jag tänkte på!!
    Nej men allvarligt, eftersom ingen av oss verkar vara så väldigt gravida nu så kan vi väl följas åt under månaden som kommer med ÄL o allt, o peppa varandra osv. Skulle vara supermysigt ju, ni verkar vara helt underbara människor ju!!
  • wonderchild
    annkar78 skrev 2010-02-24 20:36:46 följande:
    nej den tråden handlar inte om det längre ju! eller ju på ett sätt och det gäller dig också, även om det tar ett par veckor till, snart har du en ny BIM och jag kanske måste vänta till nästa månad också! ingen här har fått bekräftad en graviditet! Vi umgås och delar erfarenheten, oron, spänningen, besvikelsen över neg! KLart du måste vara kvar!
    Amen!
  • wonderchild

Jag har ju inte varit anonym i denna tråden alls så blanda inte ihop mig med "en till" (som f.ö. inte heller är anonym längre )

Jag är 26 år o bor i södra Finland, i en stad som heter Raseborg ungefär mittemellan Åbo o Helsingfors. Bodde i Jönköping innan.
    anonym (fler?) Ibland kan man få en sk. nidblödning när man blir gravid, det är oftast bara en liten blödning strax innan man ska få sin mens, men jag vet inte om du har kanske haft ÄL senare än du har trott och det kanske var en sådan nidblödning du hade... 
    casham: Här i Finland säljs i alla fall ett test som man kan ta upp till 4 dagar innan BIM den heter Predictor... Den använde jag igår men fick som sagt minus
    Här har vi ca -18 grader idag brrrrr.... Och typ 1 meter snö...
    OCH INGEN MENS... fortfarande... fattar inget...
  • wonderchild

Shit vad ni skriver på här, man är ju helt utanför på bara ett par timmar...

Ingen mens här heller! Konstigt, konstigt, konstigt!! Men jag ska ringa till MVC imorgon, bara för att tala om för henne att det är något som inte stämmer, för dom tabletterna jag äter SKA få ÄL att komma och därmed även mensen senast dag 28 i cykeln, eller om jag är gravid så borde det redan ha synts.....
    Hoppas att alla ni testar imorgon o får stora starka lysande {#lang_emotions_plus} o får flytta över till en {#lang_emotions_gravid}tråd, och att jag så småningom också får följa med
    Puss o kram på er tokfior!{#lang_emotions_heart}
  • wonderchild

Men för guds skull tjejer, ta o gör grav.tester, ni låter ju så sjukt gravida så det finns inte, iaf du annkar.... Testa direkt på morgonen.. Och sen går du till mvc om det visar negativt ich stannar där tills dom tar blodprov på dig. Var noga med att du inte har ätit något på 12 timmar innan provet ska tas...

Lycka till!!
    "Gud bevare oss för väldresserade barn" -Astrid Lindgren-
  • wonderchild

Nu ska jag iväg o jobba hela kvällen, men vill ju veta om annkar har tagit ett test.. o vad det blev för resultat...

Jag tror på plus!!!
    "Gud bevare oss för väldresserade barn" -Astrid Lindgren-
  • wonderchild

Hur i hela världen hinner ni skriva så mycket här...

Vad kul att alla ska testa imorgon Själv vågar jag inte testa än iom. att det var negativt i förrgår(?) utan jag ska vänta minst en vecka till. Ni förstår jag har fått så många minus på grav.tester under dessa 21 månader så jag vill verkligen inte se ett enda minus på stickan...
    Men men ingen mens än... Dock inga andra symptom heller... Mer än trötthet, som faktiskt kan bero på vad som helst... Mörkret, vintern, kylan, jobbet ... osv... Lätt illamående är ja men det beror nog på att jag är yr o har antagligen lågt RR (blodtryck)...
    Hur ska detta sluta... Jag vill så gärna vara gravid... Snälla gör så att jag plussar nästa vecka och får behålla bebisen o får ett friskt fint barn sen i höst/vinter
    Jag jobbar hela dagen imorgon med så jag hinner inte komma in här o läsa annkar&(fler?)s dialog, men kikar in under kvällen för att se om någon fått plus
    Lycka till tjejer.
  • wonderchild
    annkar78 skrev 2010-02-26 21:58:33 följande:
    JAg kommer också att jobba hela dagen imorgon! men skall bli spännande att se om ngn plussar! Ingen mens för dig heller alltså *håller tummarna*! Jag vill också att det iaf skall bli nästa eller månaden efter! annars kommer jag att få problem eftersom vi skall gifta oss 12 mars! hahahaha. skulle vara bra om jag inte lyckas pricka in en liten någonstans där! Ha det så bra och sov så gott alla så hörs vi säkerligen imorgon! kram
    Va ska ni gifta er! GRATTIS!!!{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}
    Hur långt har ni kommit i planerna?
    Förresten började vi med bebisverkstan en månad innan vårat bröllop.. i juli 2008, vi gifte oss aug 2008...
    godnatt o ack för lyckönskningarna, både till dig o (fler?).
    Förresten (fler?) har du något förnamn så man slipper skriva (fler?)
  • wonderchild

annkar det låter härligt Vi hade också planerat att gifta oss utomlands från första början. Men då hade vi tänkt att det bara skulle vara vi två och våra barn som skulle vara med, lite hemligt sådär. Men det blev ett bröllop på kusten här hemma i Finland istället.

Nej, jag hade inte hunnit bli gravid, vi fick försöka fram till april 2009 innan jag blev gravid och det slutade ju i missfall. 
    Våra två barn är ju födda 2004 och 2006, och så har vi haft två missfall förra året.
    Jag förstår inget här heller, ingen mens men grav.testet som jag tog imorse visar negativt. 
  • wonderchild

Här tog jag ett test igår som var negativt.

Inte ens det minsta eller svagaste spöksträck.
    Men lycka till casham, hoppas du får ett stort fint pluss om några dagar!
  • wonderchild

Välkommen mrs T!

Och GRATTIS annkar!!! Jag VISSTE väl att du var gravid!!!
    Berätta sen vad dom sa på gyn.... hihi... Så kul! Är så glad för din skull!!!
    Här händer inget nytt, ingen mens. Ringde mvc men dom tyckte att jag inte skulle ta något blodprov utan avvakta eller nåt. Jag fattar inget just nu.
    Jag tror inte att jag är gravid, utan att det är något som är lite konstigt, typ att tabletterna slutat fungera eller nåt. Eller att jag inte har nån ÄL... Vet inte.. Hoppas man kommer in på utredning snart, har ju försökt sedan juli 2008...
    Kram till er alla, jag hinner inte alls med i svängarna här för jag hinner inte läsa så mycket som ni skriver här på bara ett par dagar
    Men jag försöker titta in då o då! Hoppas ni alla plussar snart! Som sagt tror jag inte mig tillhöra den gruppen denna månaden heller ..
  • wonderchild
    Anonym (fler?) skrev 2010-03-02 20:06:46 följande:
    usch o fy.. nu ni tjejer.. nu mår jag jätte dåligt..
    Varför? Vad är det som har hänt?
  • wonderchild
    Anonym (fler?) skrev 2010-03-02 19:34:32 följande:
    wonderchild, varför tyckte dom att du skulle avvakta?
    Hon skulle ringa mig senare om vad vi ska göra, dörför skulle jag väl avvakta
  • wonderchild
    Anonym (fler?) skrev 2010-03-02 21:15:33 följande:
    har massa ont i magen, ont i huvudet samt så hade jag en pytte pytte pytte liten blodaktig flytning igår (hade nå mens liknande från måndag natt till onsdag natt förra veckan så det kan ju inte vara pga mens eller äl). börjar bli orolig att det är något som är knas med mig o att det är därför min mens har strulat i två månader..
    Men usch då förstår att du är orolig... Men det kommer att lösa sig ska du se... Hormonerna är ju så konstiga, man blir riktigt konstig av dom.. Är du SÄKER på att du inte är gravid? Har du testat?
    Det kommer att bli bra ska du se.. kram på dig...
  • wonderchild

annkar, tack dina ord värmer   Du jag tänkte på det där med privat gyn och att tjata in sig på att få göra vul... När vi blev gravida med vår andra son så var situationen precis som din, vi visste inte alls hur långt gången jag var för jag hade inte haft mens eller ÄL eller något på ett par månader. Jag fick bara för mig att jag kände mig väldigt gravid så jag tog ett test som visade plus. Jag tjatade o tjatade på både MVC o på privata gynmott. för att få komma in o göra ett vaginalt ultraljud för att se hur långt gången jag är, men fick komma in först när det hade gått ca 2 månader från att jag plussade. O då visade det sig att jag var gravid i v.13. Så jag förstår dom också att dom inte vill att man ska komma in precis efter att man plussat oavsett hur osäker man är på datumet, för dom kan ju inte se så mycket förrän v.8 nånting.

Men jag hoppas såklart att du ska komma in tidigare o slippa gå o vänta lika länge som jag fick vänta Och jag hoppas att du får en smidig graviditet utan krämpor. Kram på dig tjejen o GRATTIS än en gång!
  • wonderchild

Har ju inte skrivit här på evigheter men fick ju mensen här för några dagar sedan, men vi får komma in på utredning med början den 17 mars. Vi har ju försökt ett bra tag så det känns väldigt bra

Lycka till ni andra!
Svar på tråden fler än jag som väntar med spänning?