Inlägg från: annkar78 |Visa alla inlägg
  • annkar78

fler än jag som väntar med spänning?

ja det känns jätte bra faktiskt oavsett vad det visar så vill jag bara få veta! Har du tagit ngt nytt test eller kom din mesn igång?

• annkar78

Hej Mrs T! välkommen in i tråden! Vi håller tummarna för dig också! Enda kravet vi har här kan man väl säga är att vi måste uppdatera alla andra om vår status!

• annkar78

Och "Fler" se till att du har vägarna för ett apotek!! Gå omväg för tusan! Håller tummarna vet du!

• annkar78

Hej,

Yisses tjejer jag plussade i morse!!! Yiiii jag förstår ingenting nu. Trots tydliga tecken så har neg tester fått mig att tro att jag inte är gravid. Hade ju bokat tid på onsdag här uppe. Hade med mig ett gravtest som jag tog i morse bara för att och det visade plus. Jag har chockat min sambo med det för ngn timme sedan och vi försöker tillsammans fatta att det verkligen är sant! och det är förvirrande att inte ha en aning om när den har blivit till. Kan vara allt från 8 veckor till 4 veckor... Försöker få tag i min gyn och se om jag inte kan ta tiden hon först erbjöd mig idag istället för imorgon. Nu vill vi ju bara veta mer!

Jag håller tummarna för er andra som skall testa idag!!! Och Casham boka tid idag!!! Att inte veta kan få den mest lugna att vilja krypa ur sitt skinn! Och neg test skall man visst inte lita på, köp inte RFSL de jag har fått neg på!

• annkar78

haha ja jag tror det iaf! får tyvärr inte tag i min gyn så det får nog vänta till imorgon! skriver och berättar när jag varit där. Känslan är fortfarande att jag inte är 100 % säker förrän jag varit hos henne och fått det bekräftat! fånig man är...

• annkar78

Casham vad synd att du missade tiden! Hoppas du får tag i dem imorgon! Lycka till med det. Själv slog det mig att är det svårt att få tider är det lika bra att börja nu. Jag ringde och pratade med en privat mödravård i Helsingborg och jag hoppas att hon gör ett undantag och plockar in mig. Tror jag fick en fördel i att jag redan hade första VUL inbokat. Håller tummarna.
    "Fler" har du köpt testet ännu?
    Det är klart att vi kommer att få fler plus i tråden, det är bara en tidsfråga tjejer!!

• annkar78

Kjerstin, Jag har tagit tre test och alla som visade neg var RFSUs. Det som plussade var CB men jag är nog en dålig referensram eftersom jag faltiskt inte har den blekaste när jag blev gravid. Jag har haft sex typ varje dag i två månaders tid utan att ha ha haft mens på dessa två månader och inte den blekaste om när jag har haft ägglossning då jag har haft "mensvärk" i 3-4 veckor. Summa sumarum kan jag ha blivit gravid för 2 veckor sedan eller för en och en halv månad sedan. Jag håller tummarna för dig imorgon, lycka till!

"Fler", jag känner med dig men oroa dig inte, det kommer att ordna sig, jag vet dock att det är lättare sagt än gjort i stunden men klart att det kommer!!! HAr sagt det tidigare och det är bara en tidsfråga! Boka tid bara för att slippa gå med oron!! Tänker på dig och hoppas du slipper ha ont iaf!!

Wonderchild!! jag håller alla tummar och skickar en massa positiva tankar åt ert håll! Förstår det måste vara frustrerade men det kommer att ordna sig för er också! Hoppas du snart får ett svar så du slipper undra. Ett jätte stort lycka till!

Mrs T, jag har all förståelse för utbrottet på mannen. Själv har jag gjort en ök med min blivande man idag att alla beslut jag tar under gråtattacker eller irritations stunder får inte genomföras utan att vi haft 2 veckors betänketid. Yisses vilka humörssvängningar...

Casham jag hoppas att du uppdaterar oss imorgon, tänker på dig och håller tummarna.

Jag är lite sur och besviken, berättade för min gyn idag att jag testat positivt, hennes reaktion var Grattis men då behöver jag inte jobba över imorgon.. Ville dit ändå men hon sa att hon inte skulle se ngt iaf... Min strategi nu är att tjata in mig på den privata som egentligen har fullt i Helsingborg och försöka få komma så snart som möjligt. Vill ju gärna veta i vilken vecka jag är.. Min blivande man är chockad men lycklig och skulle nog behöva komma med för att fatta att det är sant! han litar inte riktigt på ett plus på en sticka!

Var rädda om er! kram

• annkar78

hej tjejer! jag har läst igenom tråden och ser att ni fortfarande går i väntans tecken. Jävla tester och skit som inte kan visa rätt och åtminstonde visa ngt eller komma mens. Man bara hatar när det är så!!
    Jag har iaf fått en tid på den privata barnmorskemottagningen den 9 april! Förstår att man måste vänta så länge och det är ok. En kompis till mig sa att det finns grav test som visar hur många veckor man har gått så jag skall testa ett sånt imorgon!

Jag håller som vanligt alla tummar och skickar alla goda vibbar till er!! kram

• annkar78

Casham: ja alltså det känns som att det kommer att bli en spännande överraskning när jag väl får veta!! JAg hade aldrig accepterat den 9 om det vore en "vanlig" mödravård men det känns som att jag kan stå ut när jag väl fick komma hit. Hon verkar jätte gullig och har redan mailat några gånger så man känner sig trygg. Första bemötandet som jag fått som jag inte upplevt nonchalant så det känn skönt!  
    Men om jag kollar på symtom jag har så känns de mer igen på de som beskrivs i 7-8 veckor än 5 veckor. Vet att man kan vara olika men ändå... Som sagt det kan ju bli en riktigt rolig överraskning!

Kommer du att göra ett test till? Låter ju inte som att du har fått din "vanliga" mens?

Svar på tråden fler än jag som väntar med spänning?