• ALind

När ska dottern få sova över med sin pojkvän?

När ska man "låta" tonårsdottern sova med sin pojkvän?

När min tonårsdotter var 14 år och ville sova med sin dåvarande pojkvän (också 14) sa jag nej.
    Min tonårsdotter är nu precis sexton år fyllda och har en pojkvän sedan ett drygt år tillbaka, en kille som är toppen! Sedan gången då jag sa nej till översovning när hon var 14 har hon inte frågat, men jag anar att frågan kommer komma snart då hon nu är 16 år gammal.

När lät ni era döttrar (och söner) sova hos sin pojkvän/flickvän?

Amalia

• Svar på tråden När ska dottern få sova över med sin pojkvän?
  • MammaHela
    Dejsi skrev 2010-03-17 17:23:48 följande:
    När det gäller sex(samlag) gäller en lag-gräns vid 15 år. Så enkelt är det, men det händer naturligtvis innan det men lagen gäller ändå.
    Så bara för att man sover över så har man sex? Jag kan säga att jag hade mer sex dagtid än nattetid ända tills jag var över 20 år. Man passade på när man var ensam hemma, inte på natten när det var folk hemma.

Fattar inte varför sova över=sex, inte sova över=inget sex

Inser ni inte hur orlimlig den ekvationen är?
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Icnivad

Jag skaffade inte min första pojkvänn för än jag var 15 år, och då fick han sova över på en gång. Vilket var nödvändingt om vi skulle träffas över huvud taget, eftersom att han då bodde över 30 mil bort. (Är även samma kille som jag fortfarande är tillsammans med och nu ska ha barn med 5 år senare).
    Mina föräldrar sa inte heller nej när jag ville sova över hos min killkompis (som de trodde var min pojkvänn) när jag var 14. Min lillasyster började ha sina pojkvänner sovandes över hos oss när hon var 14.

• Tjohalia
    ALind skrev 2010-02-21 19:12:03 följande:
    När ska man "låta" tonårsdottern sova med sin pojkvän? När min tonårsdotter var 14 år och ville sova med sin dåvarande pojkvän (också 14) sa jag nej. Min tonårsdotter är nu precis sexton år fyllda och har en pojkvän sedan ett drygt år tillbaka, en kille som är toppen! Sedan gången då jag sa nej till översovning när hon var 14 har hon inte frågat, men jag anar att frågan kommer komma snart då hon nu är 16 år gammal. När lät ni era döttrar (och söner) sova hos sin pojkvän/flickvän?Amalia
    Jag tycker gott och väl att hon kan få sova med honom nu... Det dom vill göra har dom nog redan gjort vid det här laget, och det kan säkert vara mysigt för dem att få sova tillsammans!
    JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • dukat

Verkar ju vara närmast total enighet här Och jag sluter mej gärna till alla ni som tycker det är Ok.Jag har en kille på 14 Han har en massa tjejkompisar mkt därför att han rider.Och visst får han sova över hos sina tjejkompisar.Liksom hans tjekompisar sover över här Ibland 2 st samtidigt faktiskt som i lördags.O då kunde jag höra hur dom var iduschen ihop och det verkade hur naturligt som helst.Och jag har faktiskt inte frågat om dom har sex eller så men sagt till honom att OM dom  tänker på ngt sånt sår är det kondom som gäller.
    Och om o när dom nu har sex så är det väl mkt bättre att veta med vem och att det inte bara blir ngn slags på fyllan grej.
    Har en ej på 12 Skulle hon fråga om hon fick sova över hos en killkompis skulle jag säga OK förutsatt att hans föräldrar var med på det

• MariaKsk88
    vittra skrev 2010-03-07 21:42:37 följande:
    Och vad har du för vettigt argument att just 15 år gör det ok att sova över men inte 14 år? Vad avgör den magiska gränsen för övernattning??
    Men hallå, låt henne bestämma själv. Vad tycker DU är gränsen? Om din 12-åring hade haft en "seriös" pojkvän? 10-åring? Mitt kusinbarn är 10 och har redan haft pojkvän! Tycker du det hade varit ok om hon sov över hos honom??
  • MariaKsk88

TS, om hon är 16, har varit ihop i ett år, har en kille som ni gillar o vars föräldrar ni gillar, så skulle jag sagt ok om jag vore du. Sexargumentet är dåligt för man har nog mer sex på dagtid efter plugget medan föräldrarna jobbar än när hela familjen är hemma på kvällen. Min nuvarande sambo fick inte ens sova över hos oss efter att jag fött hans son, för han var "bara 17"!!! När jag sov där, eller när han sov hos oss efter att han fyllt 18, så hade vi nog aldrig sex.. det hade vi på dagtid när vi var ensamma hemma. Istället låg vi i varandras armar och mös. :)

• dukat
    MariaKsk88 skrev 2010-03-22 11:47:01 följande:
    Men hallå, låt henne bestämma själv. Vad tycker DU är gränsen? Om din 12-åring hade haft en "seriös" pojkvän? 10-åring? Mitt kusinbarn är 10 och har redan haft pojkvän! Tycker du det hade varit ok om hon sov över hos honom??
    ja det tycker då jag För som du,jag o många vet så är det inte sex som är huvudgrejen när man sover över.Så jag tycker inte man ska ngr åldersgränser alls och inga könsgränser heller för den delen
  • ciissii

Jag skulle fylla 15 det året jag fick sova över hos min pojkvän första gången, han var 2 år äldre, vi hade då vart tillsammans i 7 månader...

• Mimmi P

Jag håller med många andra, sex har de med största sannolikhet ändå om de vill ha det. Hon kan ju ha haft det redan som fjortonåring. 

Jag flyttade hemifrån när jag var 16, var då tillsammans med en kille som var 17. Hans föräldrar lät inte honom sova hos mig. Jag vet inte riktigt vad poängen var med det, sex hade vi, han var hos mig till jag gick och la mig, sen kom han på morgonen och åt frukost hos mig så åkte vi till skolan tillsammans. Samma dag som han fyllde 18 flyttade han in.
    Kan tillägga att vi varit tillsammans i 14 år i sommar :).
  • cocacola

varför inte dom kan lika gärna ha sex på dagen-.- låt dom

Svar på tråden När ska dottern få sova över med sin pojkvän?