• Svar på tråden BF Februari; Nu är snart alla bebbar här!
  • Fotavtryck

    TUr att man läser gästboken innan man gör det man tänkt.
    Skulle göra en ny tråd, låg o tänkte på det i natt mede mina värkar. Fast dom har slutat nu.

    Har ju haft massa sd o förvärkar osv. O hade en känsla av att det skulle bli värre, göra ondare osv. O i morsse kl 05,47 så kom den. Dra mig baklänges!! fy sjutton vad det gjorde ont, o jag blev så överrumplad så där låg jag o höll andna samtidigt som jag hörde att lilleman vaknade bakom min rygg.alltt som jag har försökt tänka på att andas osv genom var som bortblåst. Men o andrasidan kom det inga fler i samma styrka. phu.

    Idag ska vi på inskrivning/infomöta o få tid för snitt på torsdag!! Det ska bli spännande!!

    Men mest spännande är att ta sig från förorten till stan i dag. All t-bana ovan mark står stilla, P-tågen går med halvtimmestrafik med kraftiga förseningar o bussar vågar man väl inte äns prova.
    Välkomen till stockholm där det aldrig snöar eller är kallare än -5!! Eller där träden normalt aldrig tappar löv så det blir halka på spåren!!
    Suck stånk o stön. Tycker synd om alla som ska till jobbet idag. Undra hur många 1 000 som kommer försent idag!!

    Ska försöka få tag på en taxi eller nått. Känner mig som en riktig flodhäst, så tung o så trött!!!

  • Tjollabolla

    Kul att nån hittat hit iaf

    Här det stora killens 3års dag idag och han har fått en cykel som han är helt överlycklig för

    Idag ska jag ta bort agrafferna i snittet, vartannat ska dom ta idag och sen resten på onsdag. Ska bli skönt när dom är borta, för dom är det enda som gör ont nu.


    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Fotavtryck skrev 2010-02-22 07:54:24 följande:
    TUr att man läser gästboken innan man gör det man tänkt.Skulle göra en ny tråd, låg o tänkte på det i natt mede mina värkar. Fast dom har slutat nu.Har ju haft massa sd o förvärkar osv. O hade en känsla av att det skulle bli värre, göra ondare osv. O i morsse kl 05,47 så kom den. Dra mig baklänges!! fy sjutton vad det gjorde ont, o jag blev så överrumplad så där låg jag o höll andna samtidigt som jag hörde att lilleman vaknade bakom min rygg.alltt som jag har försökt tänka på att andas osv genom var som bortblåst. Men o andrasidan kom det inga fler i samma styrka. phu.Idag ska vi på inskrivning/infomöta o få tid för snitt på torsdag!! Det ska bli spännande!!Men mest spännande är att ta sig från förorten till stan i dag. All t-bana ovan mark står stilla, P-tågen går med halvtimmestrafik med kraftiga förseningar o bussar vågar man väl inte äns prova.Välkomen till stockholm där det aldrig snöar eller är kallare än -5!! Eller där träden normalt aldrig tappar löv så det blir halka på spåren!!Suck stånk o stön. Tycker synd om alla som ska till jobbet idag. Undra hur många 1 000 som kommer försent idag!!Ska försöka få tag på en taxi eller nått. Känner mig som en riktig flodhäst, så tung o så trött!!!
    ÅÅÅÅ vad spännande nu är det ju äntligen dax för er med!
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Fotavtryck
    Tjollabolla skrev 2010-02-22 07:59:06 följande:
    Kul att nån hittat hit iaf Här det stora killens 3års dag idag och han har fått en cykel som han är helt överlycklig för Idag ska jag ta bort agrafferna i snittet, vartannat ska dom ta idag och sen resten på onsdag. Ska bli skönt när dom är borta, för dom är det enda som gör ont nu.
    En cykel!! kul, men stackarn kan ju inte ut o cykla i det här vädret. Hoppas ni har det stort så han får prova inne. ha ha

    Hur har du upplevt tiden efter snittet?
    Hur många dagar var ni kvar på bb?
    Hur länge har ni varit hemma nu?
    Hur många cm är såret?
    Kan du lyfta bebisen o kliva i o ur bilen? Har du varit ute o gått, ex varit o handlat eller så?
  • Tjollabolla
    Fotavtryck skrev 2010-02-22 08:34:38 följande:
    En cykel!! kul, men stackarn kan ju inte ut o cykla i det här vädret. Hoppas ni har det stort så han får prova inne. ha haHur har du upplevt tiden efter snittet? Hur många dagar var ni kvar på bb?Hur länge har ni varit hemma nu?Hur många cm är såret?Kan du lyfta bebisen o kliva i o ur bilen? Har du varit ute o gått, ex varit o handlat eller så?
    Nej han får cykla inne, var har ganska öppet enplanshus då det funkar

    Jag har mått skitbra efter snittet! Jag var uppe efter några timmar och duschade morgonen efter och gick runt på BB redan på förmiddagen morgonen efter. Personalen var imponerade, men jag har haft så ont av min foglossning innan så jag tycker inte snittet var så farligt. Visst, det drar och spänner i såret, men ont tycker jag inte det gör. Nu har jag inte ont alls, det enda jag känner av nu är att det är fäst med agraffer, häftklammrar, och dom gör lite ont i huden och huden har blött lite så jag har varit på VC och fått det omlaggt 2 ggr. Idag ska iaf hälften bort!

    Jag stannade 2 dagar på BB, men åkte hem utan läkarens godkännande, hehe. Jag fick en blödning natten till söndagen eftersom livmodern inte hade dragit ihop sig så därför tyckte dom jag skulle stanna en dag till men jag vägrade. Men sonen stannade jag 3 dagar.

    Såret är stort på mig, men det är ju för att jag har fått stora barn. Med sonen frågade dom om dom fick lägga snittet från navlen och ner så det gjorde dom, det är lättare att få ut stora barn då. Så nu har dom ju skrurit i samma ärr.

    Jag har undvikt at lyfta något tyngre än bebisen, inte babyskyddet. Sambon är ju hemma nu ändå så han får göra det en vecka till, sen är det nog inga problem. Det är ju mest att man inte SKA lyfta. Vi var ute på en kort promenad efter 4 dagar, och det var UNDERBART! Första gången jag varit ute och gått på 5 månader. Jag bara gick och log Handlat var ja med och gjorde efter 6 dagar och efter en vecka var jag i stan en timma, oxå det första gången på 4 månader!

    Så alltså, JAG tycker inte det gör så ont, men jag har en jävulsk foglossning bakom mig och känner av den fortfarande, så jag har mer ont av den än av snittet... Fråga gärna om du undrar mer!
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Asereht

    Så det är här ni håller till!

    Jag har haft en datorfri helg. Vi har haft besök av min mor, syster och systerdotter som premiärtittat på lillgrisen. Förutomdet så har barnen varit på kalas hos kompisar och resultatet av helgens firande var att stora grabben kräktes sig igenom natten mot söndag och hela söndagen. Idag mår han dock mkt bättre och har tom ätit lite utan att det kommit upp. Så frågan är om det är kräksjuka eller om det är något han ätit. Han hade feber igår men inte idag. Ja, ja huvudsaken han mår bättre.

    Idag är lillgrisen två veckor! Två hela veckor har gått sedan han föddes. Känns helt absurt! På sätt och vis känns det ju som om han alltid funnits hos oss, jag kan inte tänka mig livet utan honom men samtidigt är det bara två veckor. Tidsuppfattningen blir sådär om man säger så. Han mår iaf utmärkt, äter, sover och bajsar i massor. Nu börjar han få längre vakenperioder också och är lite mer social. Han gillar speciellt att ligga i famnen på en och titta på lampor.


    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Fotavtryck skrev 2010-02-22 07:54:24 följande:
    TUr att man läser gästboken innan man gör det man tänkt. Skulle göra en ny tråd, låg o tänkte på det i natt mede mina värkar. Fast dom har slutat nu. Har ju haft massa sd o förvärkar osv. O hade en känsla av att det skulle bli värre, göra ondare osv. O i morsse kl 05,47 så kom den. Dra mig baklänges!! fy sjutton vad det gjorde ont, o jag blev så överrumplad så där låg jag o höll andna samtidigt som jag hörde att lilleman vaknade bakom min rygg.alltt som jag har försökt tänka på att andas osv genom var som bortblåst. Men o andrasidan kom det inga fler i samma styrka. phu. Idag ska vi på inskrivning/infomöta o få tid för snitt på torsdag!! Det ska bli spännande!! Men mest spännande är att ta sig från förorten till stan i dag. All t-bana ovan mark står stilla, P-tågen går med halvtimmestrafik med kraftiga förseningar o bussar vågar man väl inte äns prova. Välkomen till stockholm där det aldrig snöar eller är kallare än -5!! Eller där träden normalt aldrig tappar löv så det blir halka på spåren!! Suck stånk o stön. Tycker synd om alla som ska till jobbet idag. Undra hur många 1 000 som kommer försent idag!! Ska försöka få tag på en taxi eller nått. Känner mig som en riktig flodhäst, så tung o så trött!!!
    Idag har vi -25 grader här. *brrrr*

    Maken kom ca 3 km imorse sen small vattenslangen i bilen. Förmodligen en ispropp. Så han fick åka hem och byta bil. Hans arbetsbil är på service så tyvärr var det vår egen som blev stående nu. Så han tog bil nr två (tur att vi har två) och drog iväg. Han ska jobba i sthlm idag. Undrar just hur trafiken är. Hörde på nyheterna att man tom uppmanade folk att stanna hemma idag i sthlmsområdet.

    Här har vi sportlov men jag tror inte att vi öht kommer gå ut idag. Inte ens hunden vill vara ute längre än nödvändigt! Några barn släpar jag inte ut iaf, vi har nog med att försöka få upp värmen inne för tyvärr så blir det ju kallt inomhus också när tempen sjunker så här kraftigt.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Fotavtryck

    Om jag äns bara kommer i närhetan av det du beskriver blir jag glad. Har nog målat upp värre saker. Fick ju morfin o allt i tre daga efter blindtarms-op. O att inte få det efter ks känns väldigt konstigt då snittet känns mycket större o borde göra mer ont.

    Ska bli så spännande o se vad killen i magen okmmer att väga. Är större än med storebror som kom BF+9 o vägde 4,2. Nu är det 15 dagar tidigare. Hoppas dock att det inte är så mycket.

    V. 32 var han 14,7% större. Men hur mycket stärre blri det på BF?

    Så ni kom dit på morgonen o du hade inte ätit efter kl 24. Hur gick det? Var du hungrig?
    Vilken tid var din op? var den i tid eller fick du vänta längre?
    Du rullades in på op eller gick du in? var det där du fick bedövningen? Hur gick det?
    O hur snabbt tog den?
    Lyssnade ni på musik?
    får pappan "tjuvkika" över skynket?
    Tar det lång tid att sy ihopp. Var pappan med barnet då?
    Fick du ligga på uppvaket efteråt?

    Oj så många frågor. hi hi

  • Fotavtryck
    Asereht skrev 2010-02-22 09:07:15 följande:
    Idag har vi -25 grader här. *brrrr*Maken kom ca 3 km imorse sen small vattenslangen i bilen. Förmodligen en ispropp. Så han fick åka hem och byta bil. Hans arbetsbil är på service så tyvärr var det vår egen som blev stående nu. Så han tog bil nr två (tur att vi har två) och drog iväg. Han ska jobba i sthlm idag. Undrar just hur trafiken är. Hörde på nyheterna att man tom uppmanade folk att stanna hemma idag i sthlmsområdet. Här har vi sportlov men jag tror inte att vi öht kommer gå ut idag. Inte ens hunden vill vara ute längre än nödvändigt! Några barn släpar jag inte ut iaf, vi har nog med att försöka få upp värmen inne för tyvärr så blir det ju kallt inomhus också när tempen sjunker så här kraftigt.
    Det är helt sjukt i trafiken här!!
    som sagt ska in till stan o till sjukhuset. Vilket innebär buss 8 km o p-tåg o sen buss igen.
    Men nu har jag äntligen hittat en granne som ska åka samtidigt så jag får hänga med in till stan. Sambon åkte kl 7 i morsse o lämnade på förskolan. Superhalt sa han o sen till jobbet som vanligtvis tar 30 min, tog idag 1 timme o 15 min. Så jag hoppas att din man kör riktigt försiktigt.
    SL ber alla som kan att stanna hemma från jobbet idag. Så tänk hur många stollar som tar bilen som inte är vana att köra i snö....
    Jag har ringt alla taxibolag, men inga tar emot förbokningar.

    Tur att man inte ska föda barn idag ha ha.
Svar på tråden BF Februari; Nu är snart alla bebbar här!