• Anonym

Mkt illamående? Blev det en pojke el flicka?

Hade konstant illamående till femte månaden, från 7de började det om igen och ut kom en pojke, andra hade jag konstant illamående till 6e och även en pojke där.
    Nu har jag "bara" haft illamående dom första tre månaderna och har en känsla av att det är en flicka, vet dock inget säkert så vi får väl se
    Fick veta att det var en pojke på RUL med första däremot inte med andra eller tredje. Gick inte att se.

Däremot hade min mamma konstant illamående, fick inte beålla något alls från det att hon blev gravid till att min bror kom ut (tror till och med hon kräktes precis innan hon snittades) Däremot med mig hade hon inget illamående alls.

• Anonym

Jag har alltid tänkt att det där är bara skrock och att det inte fanns någon sanning i det, men så fick jag en stor överraskning...

Med första barnet mådde jag knappt illa alls, var övertygad om att det var en pojke och ut kom en pojke.

Med andra barnet mådde jag inte illa alls och var fullkomligt övertygad om att det var en pojke till och ut kom en pojke

Och så kom den lilla överraskningen... jag blev gravid med tredje barnet och redan ifrån första dagen var jag fullkomligt övertygad om att det var en flicka, jag tvivlade inte för en sekund. Jag mådde jätteilla ifrån v5 till v13, varje dag hela tiden. Kräktes några gånger men lyckades hålla det under kontroll med akupressurband. Och givetvis föddes en liten flicka... och jag blev omvänd. Självklart finns det någon liten sanning i skrocket eftersom det upstått någonstans ifrån, men man ska ta det med en nypa salt och förstå att alla är olika.

• Anonym

hej 

jag mådde mycket sämre under min andra grav som är en flicka än under första vilken var en pojke. ? jag har svullnat upp mer denna gång...  
  • Anonym

Mådde vrålilla 1a - kille
    mådde helt ok 2a - kille

vet inte varför det skiljde så

Svar på tråden Mkt illamående? Blev det en pojke el flicka?