• Anonym (Gravid)

    Mkt illamående? Blev det en pojke el flicka?

    Jag har hört att om man är mkt illamående under graviditeten så blir det en flicka.

    *Någon mer som har hört det?
    *Kan det stämma?
    *Någon som inte har mått så illa under graviditeten men ändå fått en flicka?
    *När brukar man få göra det första ultraljudet?
    *Någon som har fått veta vilket kön det är hos barnmorskan och stämmde det?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Mkt illamående? Blev det en pojke el flicka?
  • Anonym (natti)

    Mådde knappt illa alls och jag fick en flicka.

  • Anonym (Gravid)

    jaså??? Mådde du bra för övrigt under graviditeten? Kunde du känna på dig vad det skulle bli för kön? Vissa säger att de redan visste.

  • Anonym (natti)

    Ja, jag hade på känn hela tiden att det skulle bli en liten tjej :). Mådde bra, ingen foglossning el så. Trötthet och ont i ryggen var allt.

  • JadeVoong

    Runt v 16-18 fick jag göra UL. Jag mådde illa konstant med förstan barnet, fick en pojke. Med andra mår jag bättre, båda UL visar ännu pojke...återstår att se.... =)

  • Eisa

    Jag mådde skitilla och kräktes very much och fick en pojke.

  • Lilaa

    Med första barnet mådde jag jätte illa och jag fick en flicka. Med andra barnet mådde jag som vandligt och det blev en pojk.

  • Flapper

    Inget illamående med killarna och massor med illamående med flickan. Allt var helt annorlunda under graviditeten med tjejen. MEN sånt stämmer ju sällan helt. Det kanske finns en viss sanning i några av dessa myter men man ska definitivt inte hänga upp sig på det.

    Däremot så finns det ju lite studier på att mammans känsla för vad det kommer att bli för kön brukar stämma. Iaf mer än illamående, magform osv.

    Jag har känt på mig vad det skulle på för kön på två barn av tre och fick rätt!

  • Flapper

    Glömde... Vi gjorde aldrig ett kön-UL med killarna men med tjejen bad vi om att få veta. Barnmorskan lät säker på sin sak när hon berättade och visst stämde det!

  • Shmone

    Jag har mått ungefär lika illa i alla graviditeter (4) men kortast i den första som var en pojke. Har nu en pojke o två flickor, och är nu gravid med en pojke. Och denna gång mådde jag illa lika länge som med flickorna. Jag tror jag mådde bättre tidigare med första pojken för att jag hade obegränsad möjlighet att sova o vila då. Det har jag inte haft med de andra. Har kollat könet på samtliga på UL o det har stämt på samtliga.. nåväl. sista är ju inte född än men allt tyder på att det är en pojke därinne.

Svar på tråden Mkt illamående? Blev det en pojke el flicka?