• Ninjisen

xtravaganza

Hej alla Xtravaganza tjejer!!! (Och killar?)

Jag har vart på mitt första möte och börjar min kur imorgon.. Har tidigare gått Cambridge kuren med soppor men det har väl gått sådär. Så nu hoppas jag att jag ska fixa det denna gången!!
    Så peppad när man läser om alla som faktiskt klarat att gå ner... Ni är så duktiga.. Helt otroligt!!

Imorgon kör jaaaaag!!!
    Har 20 kilo som ska bort så det tar ju sin lilla tid  Glad

• Ninjisen
    mozilla skrev 2010-09-27 15:26:36 följande:
    Härligt! Välkommen i tråden
    20kg kommer att gå snabbare än du kan föreställa dig - 12 veckor på ren kur tog det för mig, men sen hade jag ju ytterligare 10kg att tappa..men mina 30kg försvann på allt som allt knappa 4 månader
    Tack så mkt! Glad
    Åh 30 kilo.. Herregud va bra. En fråga bara, var det inte tröttsamt att äta samma samma samma shakes hela tiden och aldrig få äta mat, tugga.. Blir man inte trött på det och frestad?

Jag hoppas ju att min magsäck krymper så jag slipper hungern snart.. Tog lite physsalis frön eller va dom heter idag och dom gjorde underverk.. Blev supermätt!
  • Ninjisen

Dag 3 för mig idag... Weeiiih!! Känns superbra! -2.3

• Ninjisen

Va på vårat andra möte idag.. Riktigt spännande.. alla hade hållt sig även om flera hade drömt om godis och nästan slitit ut sig håret första dagarna.
    Jag går in på dag 5 imorgon och för första gången i mitt liv så är jag helt säker på att jag kommer fixa detta!!
    Men GUUUD va det suger i chips och godis tarmen ibland..

Gått ner 2.9 på 4 dagar! Yeeey....

• Ninjisen

Hej allihopa!

Jag känner mig totalt misslyckad.. Jag gick på xtravaganza men klarade bara 5 dagar.. (2 veckor sen) Min grupp drar iväg och jag börjar få panik, kunde inte ens med att gå på träffen förra veckan..
    Jag har 20 kilos övervikt och mår så FRUKTANSVÄRT dåligt av min övervikt.. Inga kläder som passar.. Skulle kunna kapa ett finger för att gå ner mina kilon och må bra..
    Men ändå så klarar jag inte att hålla mig ifrån maten.. Suget.. Varit sockerberoende och tröstätit sen jag va i yngre tonåren.. Blir det motgångar i livet så åker chipsen och godiset fram.. Kan ibland hetsäta mat och bara trycka i mig bara för att känna mig full i magen.... Ångesten försvinner men den är tillbaka när jag väger mig.

Idag har jag intagit min första shake... Någon som har lite spark i röven-tips till mig?

Hjärta

• Ninjisen

Hej allihop!

Jag ska börja med Xtravaganza den 13 januari och är så peppad! Gjorde en omgång i höstas men klarade bara 1 vecka sen sket jag i allt och åt och åt och åt.. Så otroligt besviken på mig själv så jag åt mer än någonsin. Alltid varit den som tröstätit.. har jag problem i livet så äter jag.. Går något emot mig så äter jag.. Så sen min veckas xtravaganza i september har jag nu gått upp 5 kilo till... Suck...
    Väger nu 94 kilo till mina 175 cm.. Vägde 88-89 i höstas.

Fick "börja om" i en ny grupp så nu ska jag bannemig få bort detta fettet.. Så trött på mig själv.. Att jag inte har bättre självkontroll är sorgligt..
    Tänkte jag skulle göra det lite lätt för mig och utesluta kolhydrater dom här 9 dagarna som är kvar... Började igår! Måste få bort mitt sockerberoende annars blir det väl en stor chock för kroppen att gå från godis o mat monster till 3 påsar pulver om dagen :)
    Det gick ju inte så värst bra sist.. Mosade i mig en sista chokladbit innan jag åkte till första mötet... Sista.. Måste ju äta något som avslut.. Kassss man e :) Har haft huvudvärk hela dagen men det är väl avgiftningen från sockret.. Cola i kylen.. choklad och annat i skafferiet.. Måste be min man ta bort det tror jag för gud va det suger i socker tarmen :)

Har nog läst igenom halva den här tråden nu bara för att bli peppad.. Det är otroligt vad duktiga ni är!!!

Hoppas jag kan hänga på eran resa här inne... detta fixar vi tillsammans! :)

Kram

• Ninjisen

Nervööst!
    På torsdag ska jag på första mötet.. Så fredag börjar jag! Planerat att äta gott nu i helgen och måndag ska jag skära ner på kolhydraterna så det inte blir lika tufft på fredag med sockersug och allt vad det heter... För att gå ner mina 29 beräknade kilon och om jag i snitt går ner 2 kg i veckan så får jag räkna med 15 veckor.. Alltså 3.5 månad UTAN MAT... Hjälp... Lyckas jag med detta så blir jag riktigt stolt över mig själv.. Tänkte ge mig en liten present var 5 kg jag går ner.. Typ en parfym eller klänning eller så.. Inte berömma mig med mat som jag gjort i hela mitt liv..... Haha.. Sorgligt :)

Dagarna är snart slut... Fredag närmar sig med stooora steg!

• Ninjisen

Dag 3 på helfart och det känns riktigt bra! Hoppas jag fixar detta nu.. Gått ner 1.3 så vattnet borde snart vara borta så man kan bli av med lite fett :)

• Ninjisen

Inne på dag 4 nu helfart.. Ett tips för er som går helfart och är vrålhungriga.. Ta physsalis frön eller hur de stavas. Blanda 2 msk i ett glas vatten och drick direkt.. Dom sväller massor i magen och får en att känna sig mätt.. Sen hjälper dom magen när man är förstoppad.. Fick veta detta på xtravaganza mötet.. Det plus omega 3 tabletter.. Dom hjälper fett förbränningen och sen hjälper dom magen massor...... Jag har inte vart hungrig en sekund och jag har tagit båda dessa sen start! Kram på er

• Ninjisen

Den rekomenderade dosen är 2.2 gram.. Skulle jag köpa xtravaganzas omega 3 så är man tvungen att ta 6-8 stycken.. Det sa min coach.. Antar att det är 500 mg.. Dom är dessutom onödigt dyra. Jag köpte mina 1 grams på gymgrossisten för 220 kronor med 300 stycken i. Enligt xtravaganza ska man ta 2 gram om dagen.. Men jag tar 3 stycken alltså 3 gram :) vi skulle inte vara oroliga att tillsätta extra oljor för magen.. Physsilum fröna är vidriga!! Men jag tar 2 msk i ett glas vatten.. I med en liten sked och rör om medans du dricker annars samlas alla i botten och viktigt.. Drick direkt. Dom börjar svälla direkt och blir som en gegga. :) hellre lida 30 sekunder o dricka de än riskera bli hungrig o fuska.

Svar på tråden xtravaganza