• BHJE

xtravaganza

rockmind skrev 2010-08-31 09:07:50 följande:
    På 6:e dagen, alltså igår, fick jag utslag på stickan att ketonerna är igång Så det tog sin lilla tid, men jag hade säkert ett väldigt stort "kolhydratsförråd"....

Nu har jag alltså kört helfart en vecka och det går bra. Är varken yr eller har ont i huvudet, dock är jag fortfarande hungrig till och från. Men ska testa din metod Mozilla, att dela upp nån av måltiderna så det blir fler måltider. Tror iaf att jag gått ner 3 kg om man ska tro vågen hemma, så det känns kul!

Hur går det för er andra som också nyligen börjat?
    När du delar upp en påse till två middagar så drick ett stort glas vatten innan, blanda den halva påsen med samma mängd vatten som till en hel + att du dricker ett stort glas vatten efter ...gör man så får man en helt annan mättnadskänsla
  • BHJE
    rockmind skrev 2010-09-01 13:37:16 följande:
    Har en fundering när det gäller vattnet, är det negativt för viktnedgången ifall man bara lyckas dricka 2 liter iställer för 3 liter per dag? Ni som gått ner mycket redan, hur noga var ni med drickandet?
    Jag var supernoga med vattnet, det är en av orsakerna till att jag lyckades hålla mig så pass mätt tror jag + att mycket vatten är ett måste för tarmar o magen. Var rädd om magen o se till att den sköter sig, blir ingen trevlig historia om den blir hård Dricker du så som jag tipsade om, både före och efter en måltid så kommer du inte ha problem att få i dig din dricka
  • BHJE
    rockmind skrev 2010-09-01 18:07:36 följande:
    Så du drack ca en halvliter vatten före och efter varje måltid? Vad gjorde du mer för magens skull, åt du psylliumfrön, tex?
    Vi fick tipset att ta 2-4msk olja varje dag (oliv, raps..) som smörjmedel för tarmarna och det funkade bra. Jag rörde alltid ner 2,5 msk rapsolja i morgondrycken
  • BHJE
    Yaimie skrev 2010-09-01 23:04:13 följande:
    tack för stödet! jag har nog aldrig varit så nära på att äta något som i kväll.. Jag har inte smakat så många soppor, jag har bara testat svamp. jag funderar på att testa några fler så kanske jag slipper äta chokladen varje mål, för vanligtvis brukar jag tycka den är helt okey men nu smakar det bara hemskt för jag har ätit det för mkt.

Vilka soppor/drycker tycker ni om bäst som ni kan rekommendera?

Sen tänkte jag höra om den mentala träningsskivan har hjälpt er nåt? Jag har bara lyssnat på muskelavslappnings-programmet en gång. Men jag har svårt att förstå hur det kan hjälpa att lyssna på det, jag är bara nära på att somna och det känns lite "hokuspokus" att skivan skulle hjälpa. Men just nu gör jag vad som helst för att försöka klara detta.

Är det någon här som inte klarat av att träna på helfart men som ändå gått ner i vikt? Är verkligen orolig för att jag inte orkar träna något, knappt gå promenader.
    För många i min grupp funkade den mentala träningen men den var inget för mig. Jag lyssnade bara till avslappningsdelen efter gymträningen, innan jag skulle lägga mig eller när jag kände mig stressad.

Det gäller att man hittar sin grej att lägga fokus på; pallar man inte med skivan så försök hitta något annat att lyssna på, en plats där du kan koppla av o vara för dig själv. Det viktiga är att man försöker se målet framför sig och att man sätter upp små mål, delmål, på vägen. Sätt inte ribban för hög utan hellre för låg.

Vad gäller motionen så är det inte hur många gymtimmar man orkar, hur många kilometrar man orkar gå, att man kör gympapass osv som räknas - det man ska börja med är vardagsmotionen samt dagliga promenader. Jag är en person som avskyr att gå utan att ha ett mål men den bästa motionen man kan få i början är just promenader. Jag ställde min mobiltelefon på 10 min  alarm och sen bara gick jag..i min egna takt. När luren gjorde väsen ifrån sig var det bara att stänga av den och gå samma väg tillbaka - vips hade man gjort sina 20 min till fots.

När det kommer till påsarna så testa dig fram, där finns ju massor att välja mellan. Min favorit var chokladen som den var, vaniljen med kanel i, grönsakssoppan kryddad med vitlökspulver/lökpulver/chiliflingor och sen sparrissoppan kryddad med vitpeppar.

• BHJE

Yaimie:

Vi hade folk i våran grupp som aldrig drack soppor utan valde att gå ner i vikt med hjälp av halvfarten och träning o ner i vikt gick dom men inte lika snabbt som oss på helfart, men det är ju ingen tävling utan det viktiga är att man mår bra, trivs med sitt val och att man kör i sin egen takt..oavsett om man väljer att gå ner med soppa eller mat.

Muminlina:

Varför så anti Lifetimeträffarna? *lite nyfiken*

• BHJE

Åh!!
    Viktcentrat, där jag tränar, kommer inom ett par veckors tid att öppna ännu en träningsanläggning och den ligger granne(!) med mig, dvs det kommer att ta mig två minuter att gå från dörr till dörr...snacka om underbart att kunna träna lite varje dag och närhelst man känner för det. Man kommer att ha öppet 06-22 precis som där jag tränar nu. Vilken lyx att kunna träna när andan faller på utan att behöva planera för busstid som idag...kan knappt fatta att det är sant

Sen har jag också bestämt mig för att köra två-tre soppveckor i anslutning till att gymmet öppnar här ute. Anledning till det är att få bort sötsuget jag lagt mig till med sen jag gick i mål; jag började unna mig alldeles förtidigt då jag inte hade den karaktär jag trott. Nu har jag iofs inte lagt på mig mer än 4kg sen februari men jag känner på kroppen och ett par jeans o jag ska ta tag i detta innan det går överstyr. Dock kommer jag inte att köra på XV's vlcd-soppor utan ska testa Naturdiets. Folk som gått XV (som jag känner) har även kört Naturdiet och haft samma resultat och då det skiljer en rejäl slant ska jag ge det sistnämnda ett försök. Hos oss kostar en XV-soppa 31kr medans naturdiets capris är 9kr. Någon med erfarenhet av Naturdiet?

• BHJE
    Månefrost skrev 2010-09-03 16:45:00 följande:
    Mozilla: Vart i stan är det som de ska öppna?
    Dom öppnar nytt här ute i Laröd, i Formtoppens gamla lokaler och jag bor mitt emot
  • BHJE
    Muminlina:

Min sambo gillade inte heller våra Lifetimeträffar så han gick knappt på någon. Jag var väl inte heller så överförtjust men det berodde på att det alltid var samma folk som gnällde/beklagade sig över samma saker istället för att dom aktiverade sig o hittade en lösning. Där var de första gruppträffarna bättre.

rockmind:

Oja, det är vanligt att man fryser o mår allmänt skit och helst innan man kommit in i ketosfasen. När man nått den försvinner det o välmåendet kommer som ett brev på posten. Om inte bör man ta kroppens signaler på allvar och blir det inte bättre så kanske du ska gå över på halvfarten. Tränar du mycket så bör du slå av på takten o se ifall det hjälper. 
  • BHJE
    Månefrost skrev 2010-09-03 17:25:20 följande:
    Mozilla: Härligt! Kan de inte öppna i Ödåkra också?
    Jag saknar ju körkort o har noll koll...men bör det inte bli närmre för dig att ta dig hit ut än in till stan? Den som redan är medlem o har träningskort i stan kommer att kunna träna här ute också. Det enda man behöver göra är att skriva på ett avtal när man tar emot entrékortet så man kan komma in när det är obemannat
  • BHJE

Månefrost:

Ja, klart att man sätter prio på familjen (barnen) och därför är jag så glad över att man öppnar här ute för det ger mig möjlighet att träna lite varje dag istället för att avsätta (som idag) 1,5-2 timmar på gymmet i stan tre dagar i veckan + att vissa dagar (som det är nu) räcker inte tiden till då det tar mig 15-20min med buss in till stan och har man då en timme över precis timmen innan stängning känns det inte lönt liksom...nu hamnar jag i ett helt annat läge  

Svar på tråden xtravaganza