Yaimie skrev 2010-09-01 23:04:13 följande:
tack för stödet! jag har nog aldrig varit så nära på att äta något som i kväll.. Jag har inte smakat så många soppor, jag har bara testat svamp. jag funderar på att testa några fler så kanske jag slipper äta chokladen varje mål, för vanligtvis brukar jag tycka den är helt okey men nu smakar det bara hemskt för jag har ätit det för mkt.
Vilka soppor/drycker tycker ni om bäst som ni kan rekommendera?
Sen tänkte jag höra om den mentala träningsskivan har hjälpt er nåt? Jag har bara lyssnat på muskelavslappnings-programmet en gång. Men jag har svårt att förstå hur det kan hjälpa att lyssna på det, jag är bara nära på att somna och det känns lite "hokuspokus" att skivan skulle hjälpa. Men just nu gör jag vad som helst för att försöka klara detta.
Är det någon här som inte klarat av att träna på helfart men som ändå gått ner i vikt? Är verkligen orolig för att jag inte orkar träna något, knappt gå promenader.
För många i min grupp funkade den mentala träningen men den var inget för mig. Jag lyssnade bara till avslappningsdelen efter gymträningen, innan jag skulle lägga mig eller när jag kände mig stressad.
Det gäller att man hittar sin grej att lägga fokus på; pallar man inte med skivan så försök hitta något annat att lyssna på, en plats där du kan koppla av o vara för dig själv. Det viktiga är att man försöker se målet framför sig och att man sätter upp små mål, delmål, på vägen. Sätt inte ribban för hög utan hellre för låg.
Vad gäller motionen så är det inte hur många gymtimmar man orkar, hur många kilometrar man orkar gå, att man kör gympapass osv som räknas - det man ska börja med är vardagsmotionen samt dagliga promenader. Jag är en person som avskyr att gå utan att ha ett mål men den bästa motionen man kan få i början är just promenader. Jag ställde min mobiltelefon på 10 min alarm och sen bara gick jag..i min egna takt. När luren gjorde väsen ifrån sig var det bara att stänga av den och gå samma väg tillbaka - vips hade man gjort sina 20 min till fots.
När det kommer till påsarna så testa dig fram, där finns ju massor att välja mellan. Min favorit var chokladen som den var, vaniljen med kanel i, grönsakssoppan kryddad med vitlökspulver/lökpulver/chiliflingor och sen sparrissoppan kryddad med vitpeppar.