xtravaganza
Gå till en dietist, skaffa ett gymkort eller bestäm dig för att promenera en stund varje dag så kan jag lova att det är mycket bättre.
XV kostar fruktansvärt mycket pengar och man märker att de bara utnyttja folks dåliga självförtroende genom att suga åt sig en massa pengar.
Man är inte anonym för fem öre heller vilket man borde få vara då det är ett känsligt ämne för många med mycket övervikt. När du har hälsomöte eller är där på info-möte första gången så får du sitta mitt i entren där inte bara receptionen är utan även gymmet så prata ostört är det inte tal om. En massa folk runt omkring dig och det är inte så kul tyckte jag!
Trist att det inte funkade för dig och allt funkar ju inte för alla. Det handlar ju om karaktär för att hålla sin nya vikt, att lägga om sin livsstil och är man inte beredd på att göra det ja, då går man ju upp i vikt igen. Blir man sjuk o får avbryta helfarten är det en sak men man kan alltid fortsätta på halvfarten. Det handlar alltså om motivation och karaktär samt att man väl har bestämt sig för att man vill gå ner i vikt, att man vill göra en förändring. Sen att många väljer XV är för att få en rejäl kickstart och tappar man 20kg på kort tid blir man rejält taggad att fortsätta den nya livvstilen och blir man inte det då hade man nog inte bestämt sig från första början.