Muminlina skrev 2010-03-21 22:41:30 följande:
Hej på er :) Vill bara säga att jag firar 45 kg idag :) Jag har legat runt 78-79 länge nu, lite upp o lite ner, men nu idag så vägde jag 76,5!! Tror ínte jag gjort det sen i mellanstadiet. Så nu är jag snart i mål, har ju tänkt väga 75. Detta hopp ner trots att jag tillåtit mig att smaka på lite mer än vad man ska på halvfart... (nu kanske jag kan gå ner till 73kg som Taniavågen tycker att jag ska väga ;) ) Igår så provade jag ett par byxor som jag har väntat på ska passa mig, de var lite för tajta för ett tag sen - igår var de så stora att jag inte kan ha dem!!! Jag blev väldigt besviken men kunde inte sluta att garva, det är ju helt otroligt vad våra kroppar går igenom, vilken metamorfos. Så, nu ska jag jag inte babbla mer om allt jag är så lycklig över, utan mitt stora problem - träningen! Jag har så himla svårt att ta mig iväg på kvällarna. Dels för att sambon är borta på möten dels för att jag är så trött. Direkt efter jobbet vore jätteskönt men då ska jag hämta på dagis. Jag vet att det är svårt för alla att få ihop det sk livspusslet men jag vill ju så gärna få in träning som en rutin! Jag var på gymmet i torsdags och vågade mig på att prova att jogga på löpbandet - 8½ min orkade jag! Jag är väldigt glad över det, men EN gång räcker ju inte :( Hur får ni andra till det?!
Woohoo...
45kg - HELT sanslöst och GRATTIS PÅ DIG *gör vågen*

Vad gäller träning så funkar inte mitt heller så som jag önskat, blir 1-3 dagar på gymmet och jag hade önskat 3-4 dagar. När vi var på lifetimeträff nr.3 i måndags så tipsade vår coach om att man skulle köpa hem ett gummiband, ett sådant från en sportbutik. Finns ofantligt många övningar man kan göra hemma med hjälp av det + att vi fick för ett par ggr sen ett papper med en massa coreövningar på. Fråga uppe på ditt viktcentra om man har sådana papper med övningar på som du kan få, annars så kan jag be min sambo scanna in det vi fick så kan jag maila det till dig. Jag lovar, om man gör dessa övningar hemma behöver man inte ha dåligt samvete över att missa gymmet...hehe.