Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

xtravaganza

emmgus skrev 2010-10-27 20:35:07 följande:
    Säger de igen, all heder till er som klarar de.
    Men som sagt jag mådde varken fysiskt eller psykiskt bra av de.. två veckor va länge nog för mig.

Hur är de med tacos?
    kan man på något sätt göra de mer okej att äta de?
    Eller måste man gå o träna som en blå innan för o förtjäna de? ;)
    du kan ju skippa chipsen och brödet och osten så är det väl lugnt?
  • modestyclara
    mozilla skrev 2010-11-01 15:48:34 följande:
    Inte på halvfart väl??
    jag tänkte att får man äta majs så kan man äta pc -men jag bara funderar
  • modestyclara
    rockmind skrev 2010-11-06 19:08:11 följande:
    Idag har jag börjat äta efter 10 veckor och 3 dagar på helfart! Kan bara säga att det var helt underbart Men gud vad jag med en gång blev sugen på ALLT! Mycket mer nu än under helfarten. Kan det vara så att kroppen längtat så efter mat att den vill fylla på med kalorier igen...?

mozilla: Hur gjorde du när du började äta efter helfarten, låg du på ca 1400 kcal för att fortsätta gå ner i vikt? Eller räknade du inte kcal utan åt efter xtravaganzatallriken? Måste verkligen tänka mig för nu, känner att det är så mycket lockelser vart man än vänder sig. Har 12 kg kvar till målvikten som är 70 kg.
    Jag har också 12 kg kvar till 70 kg och kör halvfart Då ska man äta 1600 kcal om jag förstått det rätt: målvikten *30-500
  • modestyclara
    rockmind skrev 2010-11-06 19:43:16 följande:
    Kul att vi är i samma läge Hur länge har du gått på halvfart nu? Hur fort går viktminskningen?
    Är så rädd att jag ska börja gå upp igen när man kämpat sålänge med helfarten...
    två veckor på halvfart...går bra än så länge och fortsätter neråt med 1 kg i veckan jag äter i princip som resten av familjen till lunch/middag men byter ut pasta/potatis/ris mot varma grönsaker och tänke rpå portionsstorlekarna
  • modestyclara
    mozilla skrev 2010-11-06 20:11:18 följande:
    Jag åt efter XV-tallriken; varvade mellan kycklingfilé, nötfärsbiff o lax och sen grönsaker för resten, både varma o kalla samt så gjorde jag 'sås' på keso och sambal oelek. Ju starkare mat dess bättre för förbränningen =)
    jag gör sås på kesella 1 % och chili
  • modestyclara
    emmgus skrev 2010-11-07 11:27:44 följande:
    Jag skämms.
    Som en idiot.

Men de senaste två dagarna har jag dels skitit i mellanmålen för att mina bars har vart slut.
    Jag har ätit grymt dåligt o tillochmed tryckt i mig lite chips då o då.

Va fan håller jag på med?
    Mår ju psykiskt dåligt av de men förstår inte varför jag gör de då.

Tar nya tag imon när skolan börjar igen efter lovet.
    Äsch. Det är ju bara att återgå till de bra vanorna igen. Shit happens. Det viktiga är inte enstaka avsteg utan vad du gör varje dag! {#emotions_dlg.flower}
  • modestyclara
    rockmind skrev 2010-11-08 19:29:30 följande:
    Tror att man helt enkelt får se det som ett "planerat" fusk, snedsteg, eller vad man ska kalla det... Jag har planerat att dricka vin på min födelsedag om ett par veckor och då kommer jag fortfarande gå på halvfart. Men då är det ju nästan ett halvår sen jag drack alkohol senast och lär dröja efterråt också, så jag kommer inte ha dåligt samvete för det.

Har också en fråga till er som går på halvfart:
    Äter ni något mellanmål på kvällen eller är middagen det sista ni äter?

Tycker kvällarna är svåra, vill gärna ha nåt att tugga på då framför tv:n, men har svårt att spara mellanmålen från förmiddag/eftermiddag för då går det ju för långt mellan målen om jag hoppar över ett av dem... ska försöka äta var 3-4:e timme är det ju tänkt!
    jag kör en halv bar kl nio och kl två och sedan en halv eller hel vid sju-åtta på kvällen beroende på hur hungrig jag är....
  • modestyclara

Snabbfråga: maken har just gjort fruktsallad! Får man smaka när man går på halvfart? hur mycket kan man äta i så fall? typ en knytnäve?

Svar på tråden xtravaganza