• emmgus

xtravaganza

rosenknopp09 skrev 2011-01-01 12:15:53 följande:
    håller helt med,testat två ggr med det första som man skall lyssna på 1-3/ggr om dagen men skall väl försöka ge det en chans till...
    de säger att den mentala träningen är den viktigast...
    Det stämmer säkert men fy fan känns löjligt.
    Vilka spår är de du ska lyssna på?
  • emmgus

Jag ska tvinga mig till att lyssna mentala träningen en gång om dagen då.
    Men vilket spår?

Idag blir de besök på gymmet, första gången på månader (brukar alltid gå pass men de är bra o ha gymmet med eftersom de är oberoende av vissa tider)

• emmgus
    Sylten skrev 2011-01-03 22:13:23 följande:
    Yeeaaah! Har nu klarat av första dagen på helfart, igen. Har gått fint även om jag bitvis vatt väääääldigt hungrig och lite gungfly under fötterna. Och så blev det 4 km på löpbandet också. Ska anmäla mig till Tjejmilen i Stockholm i september så fort lönen kommer in på kontot igen nästa gång. Det är en dröm jag haft länge, att springa det! Så det är jag taggad för!
    Va duktigt heja heja!

Själv äter jag ju mat eftersom jag mådde så fysiskt och psykiskt dåligt av helfarten.
    Men jag har tränat söndag och måndag och käkat rätt, beställt hem en stegräknare har jag med gjort.
    Fortfarande inte fått tummen ur att lyssna på skivan dock :P
  • emmgus
    Ninjisen skrev 2011-01-04 19:42:43 följande:
    Hej allihop!

Jag ska börja med Xtravaganza den 13 januari och är så peppad! Gjorde en omgång i höstas men klarade bara 1 vecka sen sket jag i allt och åt och åt och åt.. Så otroligt besviken på mig själv så jag åt mer än någonsin. Alltid varit den som tröstätit.. har jag problem i livet så äter jag.. Går något emot mig så äter jag.. Så sen min veckas xtravaganza i september har jag nu gått upp 5 kilo till... Suck...
    Väger nu 94 kilo till mina 175 cm.. Vägde 88-89 i höstas.

Fick "börja om" i en ny grupp så nu ska jag bannemig få bort detta fettet.. Så trött på mig själv.. Att jag inte har bättre självkontroll är sorgligt..
    Tänkte jag skulle göra det lite lätt för mig och utesluta kolhydrater dom här 9 dagarna som är kvar... Började igår! Måste få bort mitt sockerberoende annars blir det väl en stor chock för kroppen att gå från godis o mat monster till 3 påsar pulver om dagen :)
    Det gick ju inte så värst bra sist.. Mosade i mig en sista chokladbit innan jag åkte till första mötet... Sista.. Måste ju äta något som avslut.. Kassss man e :) Har haft huvudvärk hela dagen men det är väl avgiftningen från sockret.. Cola i kylen.. choklad och annat i skafferiet.. Måste be min man ta bort det tror jag för gud va det suger i socker tarmen :)

Har nog läst igenom halva den här tråden nu bara för att bli peppad.. Det är otroligt vad duktiga ni är!!!

Hoppas jag kan hänga på eran resa här inne... detta fixar vi tillsammans! :)

Kram
    Lycka till!
    De komemr säkert hå kanon för dig. Jag hade med jätte svårt för pulver och klarade bara två veckor för jag mådde kass både fysiskt och psykiskt, men då hade jag inte heller jätte mkt kilo att gå ner. Vägde 65kg till mina 160 cm, gick ner 4kilo och ligger fortfarande på 61kg men nu ska jag förhoppningsvis äta mig till mina drömkilon på 55kg!
  • emmgus
    D e på G skrev 2011-01-05 17:06:13 följande:
    Skrattande Vad roligt att vi är så många nya här nu

Själv gick jag 9 veckor på helfart innan juloch tappade 19 kilo. Sedan blev jag gravid oplanerat och fick börja äta halvfart 3 veckor. Fick sen missfall och har nu åter börjat på helfart igen. Är på 5 dagen och har bara 5 kilo kvar till det mål jag är satt upp. Det är tyngre denna omgången då man fått smak på ätandet. Är dick glad att jag fick testa på halvfarten och att äta för nu vet jag att jag kan lyckas även med upptrappning och att äta måtttligt sen!

Lycka till!
    Beklagar verkligen ditt missfall.

Jag äter på halvfart och visst är de svårt när man väl äter vad får man och vad får man inte liksom?
    Köpte en kokbok så följer jag recepten lite, alltså inte fullt ut för de är så jäkla mkt ingridienser som man inte har hemma men jag använder mig mycket av att göra liknande recept.

Sen vill jag tipsa om att skaffa en stegräknare om ni inte har de.
    Köpte en nu i veckan och de är jätte skoj och se hur många steg man går och man blir taggad att samla mer och mer.
    www.stegraknare.se så hittade jag min, den mäter även hur många kalorier man bränner och hur lång sträcka man gått =)
  • emmgus

ÄNTLIGEN har de hänt något! Efter att stått och stampat på 61 kg i evigheter så får jag lite framsteg nu.
    Muskelmassan har ökat annars har allt annat sjunkt =) Eller ja vattenmassan är den samma som alltid!
  • emmgus

Kul att alla kämpar på här inne, duktigt =)

Jag gör fortfarande så gott jag kan och är peppad efter framgången sist.
    Sålänge jag är igång med träningen så har jag lättare att sköta maten, vet dock inte om jag gör rätt alltid men kör mkt med sunt förnuft.

och stegräknaren är de bästa jag skaffat mig =)

• emmgus

Va duktiga ni alla är!
    Fler än jag som går på halvfart?
    Jag tänker inte jätte mkt på maten, köpte en kokbok och ser typ vad som är tilllåtet.
    Men har min stegräknare och försöker komma upp i minst tiotusen steg om dagen och träna 3-4 gånger i veckan. Och antagligen har jag gjort något rätt eftersom jag gick ner 1,5 kilo =)

Hm men nu de senaste har jag börjat känna mig yr tilll och från, känns de igen?

• emmgus
    D e på G skrev 2011-01-16 10:05:29 följande:
    Hi hi hi jag blev också yr och konstig men då visade det sig att jag var gravid...
    Dock är det vanligt då man börja äta mindre fett och socker att du sänker ditt blodtryck och därmed kan du lättare få blodtrycksfall. Prata med din coach!

Lycka till!
    Vet du att jag är fan lite nojig för att jag är gravid.
    Äter visserligen minipiller men vet med mig jag har vart glömsk och missat ibland.
    Får göra ett test :P
  • emmgus
    rockmind skrev 2011-01-16 18:39:33 följande:
    Jag blandar psylliumfröna direkt i shaken, men det kanske inte är meningen att man ska göra så? Blir i vilket fall inte mätt av dem utan tar dem mest för att det verkar bra för tarmarna att hålla igång dem lite mer....
    Man kan blanda i shaken med de fick jag som tips, men fy fan va vidrigt jag tyckte de va!

Dagens träning va att hoppa upp i sadeln igen efter ett x antal år, riktigt skoj och jag tror de kommer kännas i lår imorgon
Svar på tråden xtravaganza