Inlägg från: SofiaLind |Visa alla inlägg
  • SofiaLind

Vänner i Göteborg 2

litenlind skrev 2010-02-27 17:15:06 följande:
    Sofia: Ja power walka låter bra, så kan vi kanske börja Pilates ihop sen...? Hur har det gått med huset förresten (och lägenhet)?
    Ja gärna!

Än så länge är inte huset sålt. Det är fler visningar nu nästa vecka, medans vi är bortresta. Hoppas det löser sig då. Ingen lägenhet ännu, men snart måste väl ngt bli ledigt får vi hoppas..=).
  • SofiaLind
    emmpe030 skrev 2010-02-28 21:13:45 följande:
    Nu har jag läst igen lite skrivs en del här, hinner ju inte med!Funderade på det där med att lämna bort/sova bortifrån barn över nätter när de är små, så brukar man ju inte rekommendera mer än en natt när barnet är ett år och två nätter när barnet är två år. Har varit på bvc, och diskuterat saken med barnpsykolog då lucas pappavill ha honom nättetr i sthlm och jag inte vill det. hon sade att  någon enstaka natt under ett år är inget barnet mår dåligt av eller tar skada av, men det kanskeinte ska hända så ofta, sen är det så att det familjerätten utgår från justär riktlinjer, för att det beror helt och hållet på vilken anknytning barnet har med den person den lämnas/ska sova hos.  skulle jag o lucas pappa bo i samma stad och han skulle träffat han väldigt mycket två tre, kanskefler dagar i veckan skulle det inte vara något problem varken för mig eller för lucas.  man är alla olika föräldrar, jag behöver kunna lämna bort lucas någon enstaka dag/natt för att sakna honom han får sakna mig och jag har då så mycker mer krafter att lägga ner på honom efter det. dessutom är det viktigt för mig att jag o martin får ensamtid, och kan vara bara vi, speciellt eftersom inte lucas är hans barn.det är bara vad jag tycker och tänker om att lämna bort lucas
    Emma jag håller helt med dig! När Lucas sov hos oss hade vi ju kanonmysigt. Han var superglad hela tiden..=). Han är välkommen tillbaka när som helst!
  • SofiaLind
    emmpe030 skrev 2010-02-28 21:18:33 följande:
    glädjebubblan imon, vart ligger det hur tar man sig dit, (kanske borde googla men är lite lat)litenlind: måste stryka mig från lunchen den 9:e mars, ska jobba mitt första pass då, äntligen!och ang. ullaredshelgen, kanske oxå blir en sån som åker över dagen, om jag sover över måste jag lämna lucas till martin i nästan två dagar och jag vet inte om martin vill det. kanske är det lugnt men det känns inte schysst mot honom att han ska sitta o vakta lucas så länge när jag är iväg o har kul. hade han varit lucas pappa hade han däremot inte haft något val
    Förstår om du inte sover över, men fråga Martin i alla fall...=). Säg att vi bara inte klarar oss utan dig!!!!!
  • SofiaLind
    emmpe030 skrev 2010-02-28 21:45:13 följande:
    hahaha jag ska säga det! så får vi se vad han tycker
    Gött!!!!!
  • SofiaLind
    Josephine78 skrev 2010-03-02 11:53:42 följande:
    Tack, tack Är det du som har hand om gruppen på FB också? Har skickat en förfrågan om jag kan gå med där.. Har så roligt i stallet, härligt väder som bara den ute
    Nä det är jag....har beviljat nu...=)
  • SofiaLind

Hej på er.... Vi har det fortfarande bra här i Spanien. Sol och 20 grader idag. Dock börjar jag längta hem lite..=). Vill ju hitta på massvis med roliga saker med er!!!
    Kram

• SofiaLind
    minSaile skrev 2010-03-03 10:25:40 följande:
    oh härligt med 20 grader..hade jag också velat ha...just nu har vi -11 grader. Vad hittar ni på där?
    Vi är vid havet och solar, äter gott ute, tar långa promenader..=) SPelar en del golf. Underbart, men nu längtar jag allt hem. På söndag bär det av till Göteborgskylan igen! Ska försöka packa med mig lite värme härifrån...
  • SofiaLind
    Maria86Emil08 skrev 2010-03-04 19:22:15 följande:
    Cool: Vi kollade lite på Egypten och vi vart också lite osäkra fast på resebyrån sa de att Egypten va populärast nu, så så dåligt kan det ju inte va. Jag tror Turkiet är fint överallt. Vi ska börja spara och satsa på Thailand nästa år, vi harr räknat ut att det blir ungefär samma summa i slutändan å vi båda älskar Thailand:). Sofia: Snälla...snälla ta me lite värme till mig, det gör du väll?Idag var vi vid vår båt och tog en långpromenad ute på havet, lite speciellt att gå på vatten:)
    Ska försöka!!
  • SofiaLind

Hemma igen!! Tog med mig lite sol!!

• SofiaLind
    Flisan 80 skrev 2010-03-08 18:07:49 följande:
    SofiaLind: Välkommen hem!! Nu kommer det säker bara gå någon dag sen längtar du väl tillbaka till Espana igen:o)Jojo: Stackare! Jag brukar heller aldrig vara magsjuk och har fått det två gånger den här vinter! Usch och fy vad jobbigt det är.och det värsta är ju att man inte kan äta sushi på flera dagarHoppas ni alla kryar på er snart! och kan vara med och hitta på lite roliga grejer snart!Idag såg jag Zumba-reklamfilmen på TV första gången! Japp det är ju typ garanti på att bli av med alla gravidkilon och lite till på 20 min!!! Jag är med!!!
    Tack tack...=). Nä nu håller jag mig till sverige....ett tag i alla fall.
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2