emmpe030 skrev 2010-02-28 21:13:45 följande:
Nu har jag läst igen lite skrivs en del här, hinner ju inte med!Funderade på det där med att lämna bort/sova bortifrån barn över nätter när de är små, så brukar man ju inte rekommendera mer än en natt när barnet är ett år och två nätter när barnet är två år. Har varit på bvc, och diskuterat saken med barnpsykolog då lucas pappavill ha honom nättetr i sthlm och jag inte vill det. hon sade att någon enstaka natt under ett år är inget barnet mår dåligt av eller tar skada av, men det kanskeinte ska hända så ofta, sen är det så att det familjerätten utgår från justär riktlinjer, för att det beror helt och hållet på vilken anknytning barnet har med den person den lämnas/ska sova hos. skulle jag o lucas pappa bo i samma stad och han skulle träffat han väldigt mycket två tre, kanskefler dagar i veckan skulle det inte vara något problem varken för mig eller för lucas. man är alla olika föräldrar, jag behöver kunna lämna bort lucas någon enstaka dag/natt för att sakna honom han får sakna mig och jag har då så mycker mer krafter att lägga ner på honom efter det. dessutom är det viktigt för mig att jag o martin får ensamtid, och kan vara bara vi, speciellt eftersom inte lucas är hans barn.det är bara vad jag tycker och tänker om att lämna bort lucas
Emma jag håller helt med dig! När Lucas sov hos oss hade vi ju kanonmysigt. Han var superglad hela tiden..=). Han är välkommen tillbaka när som helst!