Inlägg från: minSaile |Visa alla inlägg
  • minSaile

Vänner i Göteborg 2

cool ingen fara för jag hade själv glömt bort Yammy imorgon och bokat in en Ikeatripp plus att jag fick käka sushibuffé på Yammy igår med en kompis och idag ska jag till ett annat sushiställe vid Masthuggstorget...mkt gott där.

Skönt att det gick bra med öronen och hoppas verkligen att Ellitos aptit återkommer snart. Och nu så är han snorig också...stackars liten...han har verkligen haft otur denna vinter.

Tack tack....jo, stora killen är väl medveten om att han fyller år idag och ville öppna alla paketerna men fick strikta order av sambon att HAN skulle öppna Wii presenten ikväll med sin son....

• minSaile
    browniieee skrev 2010-03-09 10:23:00 följande:
    åhh så det FINNS sushibufféer i gbg??
    jepp...på Yammy....för 80 kr får du sushi (lax, omelett, tofu, crabsticks och makirullar) plus den vanliga maten som dom har (kyckling, stekt ris, vårrullar, nudlar) och vi åt jättemkt igår. Elias skulle ju ha "susi susi" hela tiden. Han är ju rätt rolig...han tror att sushin är dom med tofu för när han frågar efter susi och jag säger att han har på tallriken, då säger han "nä, där är bara lax".
    Kul att han gillar det iallfall...

Här är en lista på alla ställena här i Gbg...

http://www.sushigbg.se/index.php?page=barer&order=namn
  • minSaile
    browniieee skrev 2010-03-09 10:33:52 följande:
    den sidan har jag sparat i favoriter sedan länge, men där står inget om bufféer Ingen räka??
    tyvärr men det kan du ju överleva utan om du får äta hur mkt sushi du vill....kan säkert beställa en med räka
  • minSaile
    browniieee skrev 2010-03-09 10:41:32 följande:
    hehe okej fick dock inte så högt betyg på den sajten Yammy alltså...
    nej det såg jag nu men dom har god vanlig japansk/koreansk mat.
    Idag ska jag luncha på den vid Masthuggstorget men kommer inte ihåg namnet
  • minSaile
    jojo72im skrev 2010-03-09 10:44:29 följande:
    Grattis till Elias 4-årsdag!! Tänk vad fort åren går...
    ja eller hur...snart är Lin också 4 år...efter 3 så börjar det kännas stort . Hur mår ni nu? Bättre hoppas jag
    coolchick skrev 2010-03-09 10:48:45 följande:
    Jag fattar inte varför Elliot inte äter!!! Ingenting, bara ersättning. Inte ens söt blåbärskräm, proviva eller andra saker som smakar gott. På sin höjd smörgåsrån och en och annan majskrok. Nu funkar det inte med gröt heller.Är det bara en fix idé han har fått för sig eller är det nåt som är knas? Fattar ingenting...
    Vad jag vet så kan vissa barn tappa aptiten helt om dom har varit sjuka en längre tid. Vet dock inte varför...ni får försöka hitta nåt som han accepterar och ge det hela tiden tills allt annat börjar funka...
    browniieee skrev 2010-03-09 10:54:34 följande:
    är det sushibuffé där med? han kanske inte mår bra just nu. Ge honom det han vill ha och så får man hoppas på förbättring med tiden
    nope men väldigt god mat
  • minSaile
    browniieee skrev 2010-03-09 19:24:38 följande:
    haha ja visst gör d...Kan vi inte boka in en dag och gå på sushibuffén?
    Absolut
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-03-09 22:53:11 följande:
    Imorgon är det jag som styr kosan mot Saigon för att inhandla grejer till sushimakeri på lördag! Ska även köpa lax och lite tillbehör från gamla jobbet, blir hur bra som helst det här Sen får vi se Browniieee om jag slår er i antal bitar
    oh vad härligt...kanske jag knackar på dörren bara sådär
  • minSaile
    Flisan 80 skrev 2010-03-11 16:29:48 följande:
    Hej alla! Va dött det var här idag, vad hittar alla på? Själv är jag i Stockholm och hälsar på familjen. Kom igår kväll. Trodde Frank kanske skulle sova lite oroligt i resesäng och allt men icke, han sov för första gången ever 9timmar i sträck...! Vad händer då när man för en gångs skull har möjlighet att vila upp sig? Jo jag vaknar och mår pyton kl 2 Magsjuka IGEN!! 3:e gången på bara 2mån, nu får det för fasiken vara nog! Så trött på eländet... Jaja var en hemsk natt och morgon men nu mår jag redan bättre så det är ju skönt iafHur e läget i Göteborg?! Sol och en massa skoj aktiviteter jag missar ??
    Men oj vilket otur du har  och speciellt när du inte är hemma. Skönt att du känner dig bättre iallfall. Och riktigt skönt att Frank har sovit så många timmar...WOW, hoppas det håller i sig (men jag måste viska att det gör det inte )....
  • minSaile

jojo...skönt att ni är åter friska i familjen och förhoppningsvis blir ni inte drabbade igen. Jag är med i utmaningen mot che ....jag kan säkert få ner 25 bitar iallfall..
    Härligt med sushi i Thailand....ja, maten där i Asien kan säkert inte jämföras med här i Sverige.
    Ang sushi....ett par goda dagisvänner vi har åkte till Japan idag och ska vara där 3 veckor...snacka om att dom kommer få äta mkt god sushi, och jag har beställt en liten kimono med liten väska till Majsan, men det heter nåt annat för barn
    , samt en asiatisk docka.

Ang storstäder så föredrar jag faktiskt Köpenhamn framför Stockholm....Köpenhamn är mer unik på ngt sätt...iallfall medborgarna där. Men å andra sidan så har jag ju haft så nära andra sidan sundet

• minSaile

atena...vilken tid ska ni bada i Valhalla...frågan är verkligen om jag klarar av att ta med bägge barnen...Elias är ju dessutom en badkruka...kanske inte så lönande med andra ord

Svar på tråden Vänner i Göteborg 2