aihpoz skrev 2010-02-23 22:57:38 följande:
Måste bara visa vad som nyss dök upp på personens blogg.Då det har varit mycke tjafs från personen om att jag skrivit ut namn på dom i min blogg så gör jag endast prickar där hennes dotters namn står,men texten är kopierad från hennes egen sida och jag är rätt säker på att den riktar sig som ett svar mot mig.. "Idag började morgonen med ett besök på bvc med T..... Där vägdes och mättes hon. Hon var 85 cm lång och vägde 10,1 kg. Tycker hon ser så smal ut jämfört med andra barn så jag frågade va normal vikten för en 2 åring är och den ligger på 12 kg tydligen så hon väger ju ganska bra ändå, hon är ju inte riktigt 2 år än heller. Och fick ett papper med riktlinjer om barnens vikt alltså kurvan som bvc sköterskan jämför med. Och en 1 åring ska normalt väga mellan 6 och 8 kg. Sen så visade det hur mycket ett barn ska öka i vikt per månad och det va bara dom 6 första månaderna som barnet går upp mycket i vikt. Sen var det bara några gram per månad." Undrar verkligen vad hon går till för sköterska som säger något sådant,och nu fick hon ju ännu mera "rätt" om att våran son är tjock rent ut sagt..
oj 6-8 kilo det var lite, min kompis barn har vägt det vid 4-5 månaderskontrollerna. min son vägde drygt 8 kilo vid 7 månader och han är född för tidigt.