Inlägg från: Anonym (suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (suck)

Ni som fick missfall efter v12!!

Helt otroligt att t.o.m en sån här tråd kan spåra ur!
    Sen TS, jag fårstår att denna tjej känner att hon behöver försvara sig mot dig eftersom du har fel. Du skriver att du får tycka vad du vill och det får du. Men håll det för dig själv eller kolla upp fakta. Det klassas inte som missfall att bara börja blöda utan det är när fostret dör. Då stöts det antingen ut direkt och är ett missfall och hennes mf skedde i 13+3. Stöts det inte ut direkt utan ligger kvar så kallas det MA. Men hon visste ju att fostret levde kort innan och då är det mf. Skulle du kalla det mf i v6 om man blödde från det men inte förlorade barnet förrän i v 35? Min mamma blödde konstant när hon väntade min syster och inte kallar jag henne för ett mf i v 6 heller.

Kolla upp fakta istället för att bara uttala dig. Äpplen blir inte päron bara att du "tycker" att det är så. Fakta är ändå fakta. Henne mf klassas enligt fakta som ett mf i v 13+3. punkt.

• Anonym (suck)
    Anonym (Katten) skrev 2010-02-25 11:56:15 följande:
    Tack så mycket anonym suck. Du fick fram det precis så som jag menade!:)Jag blir helt upprörd och förvirrad över TS åsikt som inte är annat än fel!
    Jag med, förstår inte överhuvudtaget hur man kan yttra sig så i en så pass känslig fråga. Till dig anonym (Karin): Så snällt av dig att dela med dig av din hemska erfarenhet och jag hoppas du vågar göra det igen om någon behöver trots dessa klumpiga uttalanden!
  • Anonym (suck)
    Anonym (Katten) skrev 2010-02-25 11:58:34 följande:
    Och en grej till. Det är stor skillnad på missfall i v 9 jämfört med 13+3. Både fysiskt och till viss del psykiskt (kan jag tänka mig)
    Det blir ju oftast närmast förlossningssymptom man får vid ett mf i v 13+3. v 9 är ju mer som en större blödning. Fostret hinner växa mycket mellan dessa veckor!
  • Anonym (suck)
    Anonym (Katten) skrev 2010-02-25 12:06:13 följande:
    Ja, men precis. Smärtan blir ju värre ju längre du går i grav. Nej hur vågar man ens ifrågasätta nån som har gått igenom den oro, rädsla och sorg som man känner vid mf? Smaklöst!Jag vill också säga till anonym (karin) väldigt starkt och bra av dig att berätta om det du har gått igenom, det kan nog hjälpa många andra oroliga själar!
    Ja smaklöst var ordet!
  • Anonym (suck)

Ja det sa du. Efter att du ifrågasatt hennes historia. Lämna du tråden. Tror inte så många fler som fått sena mf känner för att svara dig ändå

Svar på tråden Ni som fick missfall efter v12!!