• Pionen

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Hej!

Ny på forumet och försöker lära mig hur det fungerar här.

Jag och min man har försökt bli gravida sedan juni 2007 så det känns grymt segt och hopplöst...
    Ska ringa Besima idag och beställa tid för utredning eller var man nu börjar.
    Vi har bara försökt själva, utan hjälp av hormoner och annat.

Är ni nöjda med Linnéamottagningen, ni som går dit? Har bara varit där för cellprover tidigare.

Kram!

• Pionen

Tack för alla välkomnanden! Glad

Jo, jag har märkt att det lätt kan uppstå missuppfattningar, jag säger en sak och Besima trodde att jag menade en annan. Men lättast blir det missuppfattningar med hon i receptionen, jag upplever inte henne så trevlig, inte mot mig iaf. Därför har jag varit lite tveksam på om jag ska göra utredningen där, men nu har jag bokat en tid iaf och ska dit i veckan.

Jag är så orolig att jag inte kan bli gravid... Förra året blödde jag konstant i elva månader och gjorde massor av utredningar och undersökningar för detta, men man hittade inget fel. Detta året Mellan jan och juni blödde jag inget alls och sedan var tredje vecka fram till förra veckan, nu "spott"-blöder jag och har blodblandade flytningar.
    Någon som haft något liknande eller kan ana vad det beror på..?
    Jaja, ska ta upp det med Besima. Bara så rädd att jag kommer att få höra att jag aldrig kan få barn!

Idag såg jag en bekant till mig som var gravid, säkert runt v. 20 eller nåt. Min första reaktion i min tanke var att jag blev arg på henne. Blir så avundsjuk när andra bara blir gravida utan att knappt ens försöka... =(
    Men jag gratulerade dem och samtidigt blir man ju glad, det är ju roligt för dem!
    Blandade känslor helt enkelt.

Grattis till alla er som kämpat och lyckats få barn! Hjärta

kram

• Pionen

Hej igen!

Jag vet inte om jag är jättenöjd med besöket... Hon trodde att mina blödningar och ofrivillig barnlöshet beror på min övervikt. (jag är 167 cm och väger 95kg).
    Hon gjorde undersökning och vaginalt ultraljud och allt såg jättefint ut, sa hon. Så jag har fått i uppgift att gå ner 15 kg och när jag gjort det ska jag komma tillbaka.
    Jag vet att det kan vara svårare att bli gravid när man är överviktig och jag kämpar med detta. men kan verkligen blödningar bero på övervikt?

• Pionen

Kappan, jag glömde svara dig:

Jo, jag vet vad endometrios är och jag har själv anat att det kanske kan vara det. Tidigare har jag alltid haft jätteont när jag fått min mens, så illa att jag alltid varit tvungen att sjukskriva mig från jobbet i några dagar varje gång.
    Men de senaste fyra, fem åren har jag inte haft alls ont. Så jag känner mig förbryllad.

• Pionen

Någon här som har erfarenhet av att få sina journalkopior från Linnéamottagningen?

Jag var hos en läkare på VC i veckan och hon trodde att jag kunde ha pcos. Men det har Besima inte sagt ett ljud om till mig, bara nämnt att jag behöver gå ner några kilon för att sedan komma tillbaka.

Jag vill nu ha mina journalkopior och gå till en annan gynläkare för ett annat utlåtande. Men det kan tydligen vara lite känsligt att be om journalkopior..?

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3