• LoppanL

    Januariföräldrar 2007 - Del 16

    Januariföräldrar 2007 - del 16


    Att trösta och stötta varandra i jobbiga stunder
    Att glädjas över alla fantastiska framsteg våra små gör
    Att ge råd o tips som kan underlätta
    Att helt enkelt bara diskutera alla vardagliga små ting gällande våra jämngamla barn

    Även nya januariföräldrar är välkomna att diskutera allt mellan himmel och jord.

    Vi som huserar här (inte allt för uppdaterat) är:
    21 dec - Oliver (Linrob), Mio (snorky)
    27 dec - Irma (aktuelle)
    1 jan - Rebecka (Minja)
    3 jan - Alvin (BeccaGrodan), Ida (Pamela G)
    5 jan - Gabriel (Kulann01)
    7 jan - Nilo (Jessie)
    8 jan - Elin (selin07)
    11 jan - Linn (lollolis), Filippa (82an)
    12 jan - Maja (Apple Pie), Tindra (EmA)
    14 jan - Isac (snusmumrik), Arvid (MallaW), Wille (Kayn), Cornelia (Memoria)
    19 jan - Flicka (Mrs G), Eddvin (Sassahed)
    20 jan - Meja (Pyre på väg)
    28 jan - Tyra (Rimfolina)
    28 jan - Emanuel (Lappen)
    29 jan - Elric (Nifelheim)
    30 jan - Isabelle (BlygTjej)

    Är det någon vi glömt är det bara att meddela i tråden så lägger vi till i nästa trådstart!!!

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m8878841.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m10994468.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-232/m13623132.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m16497685.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m19720660.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m22990956.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26120494.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29043567.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32156621.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34860312.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m37762413.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m40843837.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43553693.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m46027327.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m48869882.html
  • Svar på tråden Januariföräldrar 2007 - Del 16
  • Apple Pie
    Jag bestämde idag för att köpa en säng till min äldsta dotter, då jag inte kunde med att köpa en till spjälsäng, klarar inte av (tanken på) att ha 3 stycken!!!  Nu får Maja stor säng! Hon har just nu en spjälsäng som man kan göra om till juniorsäng, så den får göras om tillbaka till en spjälsäng i bebisläge. Tänk att jag blir trebarnsmamma....vi som började prata när jag skulle ha min första! Det e ju inte sååå länge sen! 

  • BlygTjej

    Vad kul! Grattis Då är det ganska tätt mellan barnen eller? Jag är så sugen på en liten bebis men det får nog vänta ett par år


    Isabelle & Moa
  • Apple Pie

    Oh, tack, jag var tvungen att fundera på varför ni säger grattis, bebisen e ju inte född än, men det e klart till graviditeten ;) BF 27 mars så graviditeten känns gammal nu! 


    Ja jag har tätt mellan mina barn 17 månader mellan mina första och sen blir det 21-22 månader mellan 2:an och trean, beroende på när bebisen kommer. Nu var ju varken 2an eller trean så planerade ;) men jag skulle inte vilja ha det på nått annat sätt! Är jätteglad!
    Och ja tre stycken där äldsta just fyllt 3år! Då förstår ni att jag plötsligt inte kunde med att köpa en spjälsäng till!
  • Rimfolina

    Apple: Ja, du har det du gör! Jag tycker att det känns ganska lagom med två (18 mån mellan), skulle känna mig otillräcklig med fler. Men det sägs ju att har man två kan man lika gärna ha fler. Skulle inte vara redo att knipsa av något ännu men känner mig ganska klar... Kul att de är så nära varandra i ålder!

  • LoppanL

    Apple Pie: instämmer med övriga, grattis! Hade missat att du väntade en trea! Linn har sovit i vanlig säng länge nu, var nog 2 år sen vi köpte den, till sommaren. Funkar alldeles utmärkt och väldigt skönt om man vid något tillfälle ska sova hos henne.

  • Apple Pie
    LoppanL skrev 2010-02-24 10:54:52 följande:
    Apple Pie: instämmer med övriga, grattis! Hade missat att du väntade en trea! Linn har sovit i vanlig säng länge nu, var nog 2 år sen vi köpte den, till sommaren. Funkar alldeles utmärkt och väldigt skönt om man vid något tillfälle ska sova hos henne.
    Ja, jag har sagt till mannen att sängen egentligen e till honom ;) för båda våra barn kommer vaknar och kommer in till oss och det e lite jobbigt att man själv aldrig kan gå ut, eller gå tillbaka och ligga där bredvid! Funkar ju inte med spädbarn som ska ammas hela nätterna.
    Ja vi är inte så planerade...förutom med första då! Men det gör inget, mannen ska dock opereras i år och jag ska hämta hem ''dagen efter piller och ha med mig i bb väskan ;) här ska det inte bli fler barn!
    Fast vi tycker att det e rätt skönt att ha alla nu, vi ville ha dem tätt, så kan vi alla åka skidor snart, och kommer att tycka och vilja samma på semestrar osv sen e småbarnstiden över och det blir inga sladdisar
  • LoppanL

    Vad skönt att känna att man är klar med barn. Min man vill absolut inte ha fler än 2 barn, när vi fick Linn kände jag att en 4 stycken vore väl inte fel, så vi har haft lite olika åsikter här. Nu kan jag känna att det är rätt lagom med två, samtidigt som jag så smått önskar att maken så småningom kan bli sugen på en sladdis.

  • Apple Pie
    LoppanL skrev 2010-02-24 11:20:57 följande:
    Vad skönt att känna att man är klar med barn. Min man vill absolut inte ha fler än 2 barn, när vi fick Linn kände jag att en 4 stycken vore väl inte fel, så vi har haft lite olika åsikter här. Nu kan jag känna att det är rätt lagom med två, samtidigt som jag så smått önskar att maken så småningom kan bli sugen på en sladdis.
    Ja det e faktiskt en skön känsla att jag är klar och kan säga hej då till det här med graviditeter, mammakläder osv!
Svar på tråden Januariföräldrar 2007 - Del 16