• LindaLii

    No more meat - Halvfulla och goa (13:an)

    Meat eller inte, vi tjötar vidare!

    Det vi sju tjejer har gemensamt är att alla bor eller har bott i sydvästra Göteborg och fick första barnet mellan juni-aug 2006. Syskonen som kommit till är födda mellan dec-07 och  okt-09. Fler är på gång!!

    Här pratar vi om allt mellan himmel och jord, så finns det fler mammor som vill vara med skulle det vara jättetrevligt!!
    ♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och Hugo 22/4-08♥♥♥♥
  • Svar på tråden No more meat - Halvfulla och goa (13:an)
  • LottaGumman

    Wow eva änna synd att ingen skriver mer bara...


    Grabbmamma till Alvar 3 år & Vilmer 11 mån.
  • LindaLii

    Nej det är inte FLs aktivaste tråd direkt

    Hur mår ni nu i influensatider? Vi är förkylda hela tiden, men inget värre för tillfället.
    Jag sitter på min praktik och har det fantastiskt! Vill inte tillbaka till skolan alls utan fortsätta. Tur det är tid kvar!!

    Vad gör ni andra?


    ♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och Hugo 22/4-08♥♥♥♥
  • LottaGumman

    har all fått länken undrar jag?


    jag jobbar och det är så skönt...glada kollegor som väntat, inte fel
    Grabbmamma till Alvar 3 år & Vilmer 11 mån.
  • LindaLii

    ÄS: länkade du till alla?

    Jag vet inte om ni har träffar Jessica (min och Ullis granne, mamma till Ulla)? Hon släpper en singel nu på fredag. Om det är någon som är nyfiken att tjuvlyssna på en liten bit av låter så kika in på www.myspace.com/viridifloramusic


    ♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och Hugo 22/4-08♥♥♥♥
  • gbg30plus

    Nu är han här! Tidigt i måndags morse kl 03:16 föddes Gabriel i v.38+4, 4030g tung och 52 cm lång. Det blev inte riktigt den förlossningen jag hade hoppats på men vi mår alla bra och han är världens gosigaste så man glömmder fort det jobbiga. Det hela började med en hjärtklappningsattack kring lunchtid på söndagen som ledde till en ambulansfärd in till specialförlossningen där de skulle kolla upp mig och liten i magen. Väl på förlossningen började sammandragningarna tillta och kännas. Då de redan skrivit in mig för observation så konstaterade man att jag skulle inte få åka hem utan bebis. För att snabba på förloppet tog man hinnorna efter nån timmes lugna värkar. Efter nån timme till med något starkare men oregelbundna värkar satte man in värkstimulerande dropp och då tog det hus i helvete. Har ingen koll på klockslag och så än, jag kommer få min journal idag när vi åker in på PKU-test, men det gick FORT. Och jag fick mer och mer panik när smärtan tilltog. Jag har aldrig varit med om, och vill aldrig mer uppleva, den typen av smärta. Fy, ångesten sitter djupt, undrar hur snabbt jag glömmer den *ryser*. Nåja, jag bad om kvaddlar och smärtan när de satte dem fick mig snarare att tappa kontrollen än mer. Jag bad om ryggbedövning då men kände att det tryckte på. Fick ligga ner och då var han på väg ut. Tre krystvärkar senare, där jag återfick åtminstone en del av kontrollen tack vare den underbara personalen, kom han ut hal som en ål och jag fick lyfta upp honom på magen precis som jag bett om. Den avslutande positiva upplevelsen hjälper mig bearbeta den intensiva förlossningen och resultatet, vår vackra Gabriel, gör att det jobbiga bleknar för varje timme som går. Bilder kommer inom kort!

  • LindaLii

    Men Grattis Anna!!!! Så härligt att han kommit nu, fastän förlossningen inte lät som en dröm direkt! Ska bli jättekul att se bilder


    ♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och Hugo 22/4-08♥♥♥♥
  • Vädtkustmamma

    Linda: Nej, jag länkade inte till ALLA. Jag gjorde en kedja. Ville inte bli portad...

Svar på tråden No more meat - Halvfulla och goa (13:an)