Akita06: ÄL ca 25-28/2 BIM 13-15/3 Försökt i snar 2 år, genomgått utredning med blodprover, spermieprov och ä.l. spolning. Allt var ok. Inga förträngningar i äggledarna. Står i kö till IVF, tidigast mitten på maj. Försöker med pergotime under tiden.
Bellan81: ÄL ca 28/2 BIM ca 14/3. Försökt aktivt sedan juli 2008. Har varit på första besöket och allt är ok enl våra prover. Har gjort ultraljud på livmodern, ok och spolning av äggledaren, ok. Förhoppningsvis insemination nu i feb. Ställt oss i kö för IVF (1,5 års väntetid)
Lingon31: ÄL 28/2, BIM 15/3. Försökt aktivt sedan juli 2008, utan skydd i 10år. Efter första utredningssamtalet så finns det misstanke om endometrios . 8/9 tagit progesteron prov på dygn 21. Progesteron var helt OK visar att jag har ägglossning, VUL 15/9 bekräftade samma sak. Mannens spermier ok. Titthålsoperation 30/11 påvisade endometrios och det skars bort härdar runt urinblåsan. Såg att livmodern även hade rikliga mängder av kärl. Höger äggledare normal med passage men vänster lite trög men passage tillslut. Vi försöker 2 cykler till sedan skickas remiss för IVF som startar troligtvis hösten 2010.
Sunflower79: ÄL 2/3, BIM 16/3?. Försökt aktivt sen våren 2007 med avbrott maj 07-mars 08 för GBP-operation. Har PCO-S och får hjälp med äggtillväxt och ÄL. Gubbens simmare OK. Pågående Puregon-behandling, just nu försök 3. Står i kö för IVF (tidigast okt 2010).
Majsanna: Äl: ca 4/3, BIM: ca 18/3. Försökt sedan april 2008. Började på utredning i april 2009, vilket visade att jag sällan har äl. Har kardiolipidantikroppar (blodkoaguleringsstörning). Kontroll av äggledare visade inget onormal. Återbesök på Rmc 3/3. Förhoppningsvis ivf-start strax därefter.
Snigelkatt: ÄL 13/3, BIM 26/3 Försökt aktivt sedan maj/juni 2007. Har genomgått utredning, inga fel på någon av oss men jag hade förträngning på båda äggledarna, som spolades rena i juni 09. Missfallsutredning på SU 15/2. Svar på testerna väntas i slutet på mars. IVFstart framflyttad tillsvidare. Fått Trombyl och Progesteron att ta från nästa plus. 5e MF konstaterat 1/3
Sussi85: ÄL 13/3, BIM 27/3. Försökt aktivt sen december 2007. Började utredningen i mars 2009. Sambons spermier var okej. 27/1 Fick samtal angående IVF, måste gå ned 14 kg innan jag får göra IVF. Hoppas på att det blir till hösten.
Ninni84r
: Fick diagnos PCO Jan-07. Försökt sen Dec-2008. Mannens sperma normal. Jag har ingen egen ÄL (eller egen mens). 3:a omgången pergo -dubbeldos nu
Lotie: 23.-år inga barn. 12 försök. 1. MFv9 jan. Paus till 2 februari. Mannens sperma normal. Jag har inte ägglossning varje månad. Gjort en sploning som var normal och en titthål som visade på endomtrios de brände bort några härdar de tror kunde vara problemet så fick 3 månader till att försöka utan någon hjälp sen börjar vi med ägglossningsstimulerande medicin.
Angelique:
IVF med ICSI pga lite få och lite slöa spermier. Försök 1 minus. Håller på med försök två, sprutstart 4/3. Beräknat ÄP v.11.
Kiwi10: Slutade med p-piller 17/12 07. Fick ej mensen tillbaka på över ett år. Fick hjälp med dettao nu kommer den när den själv vill. mannen har spermier men få och lata =). "fastnar" i testikeln. Har fått remiss för
IVF som trogligen ska starta i februari.
Heiden: Slutade med p-piller maj-07. Började försöka november -08. Har precis startat utredning, makens spermaprov var normalt, mitt första prov dag21 var normalt, lämnade dag3 prov idag 15/12 och väntar nu på svar.
GreenGal: Bim 14/2. Slutade med p-piller mars-08. Utredningsstart 7 dec. Mannen har inga spermier. Äter 4:e kuren Pergotime. övrigt= 23 år, har opererat bort ena äggledaren.
LillaBoo: Försökt sen jan 08. Har nästan slutfört utredningen, inget tydligt fel än så länge men äter medicin för att pressa ner sköldkörtelvärdet
GRAVIDA:
Serenity78: Slutade med p-medel sept 2007, försökt aktivt sedan mars 2008 då mensen återkom. Har gjort utredning, mannens spermaprov något avvikande. Remiss för
ivf skickad 10/8, första besöket på RMC var inplanerat till 17/9. Plus 7/9,
BF 21/5 2010