Mammalediga söderort?
Var i söderort bor du?
Var i söderort bor du?
Hökarängen. Inte så långt bort från Skarpnäck vill säga.
Jag har en dotter på 3 år (om 2 veckor) och en dotter på 4 1/2 månad. Är 30 år och försöker med promenader komma i min forna form. Mindre lätt i denna snöyra dock.
Jag har en egen tråd som heter "Vi som fick barn runt farsta i höst". Vi fickar iaf en gång i veckan och planen är väl mer promenader när vädret tillåter. Du är välkommen dit. Annars hänger jag även här med dig . Vill gärna ha fler ursäkter att koma ur huset.
Vi har som många mammor i farsta hamnat på fiket högst upp vid jack & jones. Där vet man att man får med alla barnvagnar och det känns som att det är ok att sitta ett tag. Enda negativa är väl att det är så långt till toan. Bebbarna har ju en fömåga att skita lite titt som tätt.
Sen har vi varit på barnvagnsbio ett par ggr. Funderar på att gå på den i sickla imorgon. De visar "Valentines day" kl 11 och jag är en sucker för chikfliks. Tyvärr vet jag inte om någon annan kan och min man fyller 40 imorgon så vi får se.
Samma här. Jeansen är ett måste. Har säkert 15 par som ligger i garderoben och ropar på mig. Tänker inte köpa nya! Så det blir mycke tights just nu.
Här är de andra tråden. Du kan ju spana lite i den. Tror det är minst 3 st som bor i Sköndal så de bor ju ännu närmre dig.
www.familjeliv.se/Forum-11-271/m49375961.html
Mmm...bakelser, choklad....varför ska det vara så förbaskat gott. Jag är helt klart sockerberoende, vilket inte hjälper i kampen mot den lilla badring runt midjan jag går runt med. Hänger snyggt över byxkanten.
Fika i Farsta på torsdag verkar det bli. Häng på!
Har ju glömt att fråga. Vad heter din lillskrutt? Min stora heter Elvira och den lilla Lovisa.
Ja här försöker vi båda två stå emot frestelserna men det går mindre bra då båda har extremt dålig karaktär när det kommer till sötsaker. Att det dessutom ska hållas kalas både denna helg och nästa med tårta osv gör inte saken bättre.
Nu låter det som att vi är riktiga fetton...haha...men så är det dock inte. Det är de där irriterande lööövhandels vi har mest problem med.
Va kul att ni har så mycket gemensamt. Världen är verkligen liten ibland. Delfinia i min tråd och jag låg i samma rum på BB tex och när Elvira var född hittade jag också en tjej i en FL-tråd som låg i rummet brevid från BB som hade hört min förlossning. Vi blev jätte goda vänner.
Hej tjejer! Är tyvärr tvärförkyld och behöver efter dagens kalas vila imorgon. Hoppas dock att det räcker så vi kan ses snart. Ha så trevlgt!
Hej! Ja visst är det härligt väder. Promenerade till farsta idag och fikade med Nettiz från andra tråden. Gick sen och strosade lite i affärer innan jag gick hem. Imorgon är det 5 månaders koll på BVC. Sammtidigt ska Elvira på 3 års koll. Smidigt att ta dem tillsammans. Klart det får bli något nästa vecka.
Hej!
Har inte skrivits så mycket här på senaste. Hur är det med er? Elvira har just nu vattkoppor hos oss så här lagom till påsk...haha. Väntar på att även Lovisa ska få. Hoppas ju på att hon dock kommer lindrigt undan vilket är vanligt för så små barn.
Om du är intresserad så häng gärna med oss ist (eller också). TS har även hängt med oss.
www.familjeliv.se/Forum-11-271/m51417174.html