• P Alejandra

Mammalediga söderort?

Är en 28 årig tjej, och gammal uppsalabo som nu bor i storstan. Har en son på 7 månader och är mammaledig. Vill gärna träffa nya människor eller andra mammor som är "lediga" att umgås med, ta promenader. Blir lite långtråkigt att vara hemma {#lang_emotions_laughing}

intresserad anyone?

• Svar på tråden Mammalediga söderort?
  • P Alejandra
    Flisan79 skrev 2010-02-23 09:28:26 följande:
    Var i söderort bor du?
    Skarpnäck{#lang_emotions_smile}Var bor du djälv?
  • Flisan79

Hökarängen. Inte så långt bort från Skarpnäck vill säga.

Jag har en dotter på 3 år (om 2 veckor) och en dotter på 4 1/2 månad. Är 30 år och försöker med promenader komma i min forna form. Mindre lätt i denna snöyra dock.
    Jag har en egen tråd som heter "Vi som fick barn runt farsta i höst". Vi fickar iaf en gång i veckan och planen är väl mer promenader när vädret tillåter. Du är välkommen dit. Annars hänger jag även här med dig . Vill gärna ha fler ursäkter att koma ur huset.

• P Alejandra
    Flisan79 skrev 2010-02-23 15:33:34 följande:
    Hökarängen. Inte så långt bort från Skarpnäck vill säga.Jag har en dotter på 3 år (om 2 veckor) och en dotter på 4 1/2 månad. Är 30 år och försöker med promenader komma i min forna form. Mindre lätt i denna snöyra dock. Jag har en egen tråd som heter "Vi som fick barn runt farsta i höst". Vi fickar iaf en gång i veckan och planen är väl mer promenader när vädret tillåter. Du är välkommen dit. Annars hänger jag även här med dig . Vill gärna ha fler ursäkter att koma ur huset.
    Åh va trevligt. Det spelar ingen roll för mig, absolut jag kan komma till din tråd jag me {#lang_emotions_smile}
    Flyttade hit för några veckor sedan och känner inga andra mammor här i sthlm. Därför sökte jag mig hit för att lära känna nya människor. Försöker också med promenader men det lockar inte så mycket när man är själv, roligare om man e fler som promenerar så man kan snacka lite skit på vägen {#lang_emotions_wink} Vill mer än gärna komma i mina jeans igen.
    Sen har vädret inte varit den bästa heller. Vore kul å haka på er när ni ses nästa gång. Åker tex mycket till farsta centrum och glider runt, då det är smidigt och lätt att ta sig dit. En direkt buss på ca 15 min, sipper man åka hela vägen till stan.
    Vart brukar ni hålla hus när ni ses?
  • Flisan79

Vi har som många mammor i farsta hamnat på fiket högst upp vid jack & jones. Där vet man att man får med alla barnvagnar och det känns som att det är ok att sitta ett tag. Enda negativa är väl att det är så långt till toan. Bebbarna har ju en fömåga att skita lite titt som tätt.

Sen har vi varit på barnvagnsbio ett par ggr. Funderar på att gå på den i sickla imorgon. De visar "Valentines day" kl 11 och jag är en sucker för chikfliks. Tyvärr vet jag inte om någon annan kan och min man fyller 40 imorgon så vi får se.

Samma här. Jeansen är ett måste. Har säkert 15 par som ligger i garderoben och ropar på mig. Tänker inte köpa nya! Så det blir mycke tights just nu.

• P Alejandra
    Flisan79 skrev 2010-02-23 17:36:49 följande:
    Vi har som många mammor i farsta hamnat på fiket högst upp vid jack & jones. Där vet man att man får med alla barnvagnar och det känns som att det är ok att sitta ett tag. Enda negativa är väl att det är så långt till toan. Bebbarna har ju en fömåga att skita lite titt som tätt.Sen har vi varit på barnvagnsbio ett par ggr. Funderar på att gå på den i sickla imorgon. De visar "Valentines day" kl 11 och jag är en sucker för chikfliks. Tyvärr vet jag inte om någon annan kan och min man fyller 40 imorgon så vi får se.Samma här. Jeansen är ett måste. Har säkert 15 par som ligger i garderoben och ropar på mig. Tänker inte köpa nya! Så det blir mycke tights just nu.
    ja tack gode gud för tihts och leggings. Det e det enda jag går runt med nuförtiden =) Läntar till jag kan få å mig mina gamla byxor, men känns så lång bort. Därför vill jag komm igång å promenere så snart vädret blivit bättre.
    Jag sparar länken =)
    Kul med bio. Jag har inte varit på bio sedan a läänge sen, måste varit under tiden jag va gravid. Jag me e en ucke för tjejfilme, min sambo låter mig sällan hyra den typer avf filmer haha. Valentines day verkar super ju ;)

Ja fiket där uppe, var är ui helgen och provde deras underbara choklad napoleon bakelsen, eller vad den heter...{#lang_emotions_undecided}
     Livsfarligt gott!!!
    jag hakar på nästa gång {#lang_emotions_laughing}
  • P Alejandra
    gu va snabbt jag skrev, blev en del stavfel haha
  • Flisan79

Mmm...bakelser, choklad....varför ska det vara så förbaskat gott. Jag är helt klart sockerberoende, vilket inte hjälper i kampen mot den lilla badring runt midjan jag går runt med. Hänger snyggt över byxkanten.

Fika i Farsta på torsdag verkar det bli. Häng på!

• P Alejandra
    Flisan79 skrev 2010-02-23 23:10:22 följande:
    Mmm...bakelser, choklad....varför ska det vara så förbaskat gott. Jag är helt klart sockerberoende, vilket inte hjälper i kampen mot den lilla badring runt midjan jag går runt med. Hänger snyggt över byxkanten.Fika i Farsta på torsdag verkar det bli. Häng på!
    jag vet, dom där vecken runt magen önskar jag inte fanns. Men Det verkar vara en Mission Impossible att få bort den också..
    Imorgon börjar min mer hälsosamma liv..hm får se hur det går., no carbs och så ska jag se till å köpa det där förbannade träningskortet på friskis =)
    Denna gång har jag fått med mig min sambo på dieten också så att han inte sitter hemma och frestar mig med massa goda saker. Jag är en svag människa när det kommer till sötsaker av alla former {#lang_emotions_wink}

Jag följer mer än gärna med på torsdag, kul!
    {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Mammalediga söderort?