Inlägg från: April Mamma |Visa alla inlägg
  • April Mamma

inte diskmedel?

Vi har använt diskmedel...annars så försvinner ju inte lukten o flaskorna känns sunkiga..
    Kokade även flaskorna varje dag när sonen var mindre, nu diskar vi bara dem. Kanske kokar nån gång i bland,

• April Mamma
    Tonx skrev 2010-02-23 10:41:02 följande:
    Ja, man måste ju skölja väldigt noga, sen kan det ju vara bra att inte använda typ yes i nappflaskor för det är ju faktiskt inte vidare hälsosamt
    Så du menar att andra diskmedel än Yes är hälsosamma då =)
  • April Mamma
    Tonx skrev 2010-02-23 10:46:17 följande:
    Jag använder bara Grumme. Och det är ju inte direkt bra att dricka det heller men det finns ju en anledning till att yes är populärt bland kriminella t.ex, haha.
    What? Poppis bland kriminella? ?
  • April Mamma
    Tonx skrev 2010-02-23 10:52:32 följande:
    Jo, det är ett rätt effektivt sätt att ta ihjäl nån på, injicera yes. Eller för att bara göra dem allvarligt sjuka så tvingar man nån att dricka det. Och det är såvitt jag vet bara Yes som används. (Jag vet, sjuk information) Sen en polare till mig råkade dricka yes en gång, och när vi ringde sjukvårdsupplysningen var vi tvungen att åka in på studs.
    Ok, hade jag ingen aning om..men jag umgås inte i konstiga kretsar heller

Råkade dricka? Om man råkar skölja tex glaset dåligt och får i sig lite, kan det verkllígen vara farligt?
  • April Mamma
    Pillemajsan skrev 2010-02-23 10:59:17 följande:
    Nä då borde det ju inte vara farligt kan man tycka eller hur? jag hällde upp vatten o dotterns flaska nu som jag tyckte smaka mysko imorse och det smakar fortfarande konstigt sen prova jag en annan flaska o där smaka vattnet som det skulle så kasta den andra flaskan o köper en ny. nu går ju tankarna runt i huvudet att tänk om hon fått i sig lite diskmedel från flaskan
    jag bad sambon diska ur sonens flaska en gång sent på kvällen..sedan på natten så skulle jag göra ersättning o av ren vana så sköljer jag alltid ur flaskan igen och det löddrar som f-n.....av flaskan, nappen osv...typ alla delar fr Mam flaskan.
    Blev så arg så jag knappt kunde somna om sen =) Men sambon hävdar att han hade sköljt noga..men ev med kallt vatten bara. Så vi lärde oss något där, att skölja som bara den efter disken av flaskorna.

Många diskar ju flaskorna i diskmaskinen men det har vi aldrig gjort..
Svar på tråden inte diskmedel?