Inlägg från: Pillemajsan |Visa alla inlägg
  • Pillemajsan

inte diskmedel?

jag har alltid diskat dotterns nappflaskor plus nappen till i diskmedel men läste precis att man inte ska använda diskmedel till nappen.
    varför ska man inte det??
    kan hon ha fått i sig diskmedel nu eller vad??

Känner att jag måste köpa nya nappar till henne nu

• Svar på tråden inte diskmedel?
  • Pillemajsan
    SilverEmma skrev 2010-02-23 10:31:51 följande:
    Uj...det har jag aldrig hört. Vi har använt diskmedel från dag ett här. Men vi har alltid varit väldigt noga med att skölja allt efteråt.
    nej det visste inte jag heller faktiskt men har varot jätte noga o sköljt allt efteråt men imorse när jag hällt upp vatten i hennes flaska såg det lite bubbligt ut  så jag smaka påd et o tyckte de smaka vatten blandat med diskmedel så nu blev man såklart nojjig över om hon fått i sig diskmedel..

Ni som kokar gör ni det efter varje användning??iofs är det ju inte så krångligt o göra det när man är hemma
  • Pillemajsan
    Tonx skrev 2010-02-23 10:41:02 följande:
    Ja, man måste ju skölja väldigt noga, sen kan det ju vara bra att inte använda typ yes i nappflaskor för det är ju faktiskt inte vidare hälsosamt
    fast det står på skötselråden att man ska använda diskmedel till flaskorna men inte napparna
  • Pillemajsan

klantiga jag ser nu att det stod om vanliga nappar på den sidan men nu kollar jag upp esskas anatmiska som min dotter använder och där står det såhär:

Dinappen sköljs efter användning i kallt vatten, diska sedan på vanligt sätt

• Pillemajsan
    April Mamma skrev 2010-02-23 10:55:13 följande:
    Ok, hade jag ingen aning om..men jag umgås inte i konstiga kretsar heller Råkade dricka? Om man råkar skölja tex glaset dåligt och får i sig lite, kan det verkllígen vara farligt?
    Nä då borde det ju inte vara farligt kan man tycka eller hur?
    jag hällde upp vatten o dotterns flaska nu som jag tyckte smaka mysko imorse och det smakar fortfarande konstigt sen prova jag en annan flaska o där smaka vattnet som det skulle så kasta den andra flaskan o köper en ny.

nu går ju tankarna runt i huvudet att tänk om hon fått i sig lite diskmedel från flaskan
  • Pillemajsan
    April Mamma skrev 2010-02-23 11:09:33 följande:
    jag bad sambon diska ur sonens flaska en gång sent på kvällen..sedan på natten så skulle jag göra ersättning o av ren vana så sköljer jag alltid ur flaskan igen och det löddrar som f-n.....av flaskan, nappen osv...typ alla delar fr Mam flaskan.Blev så arg så jag knappt kunde somna om sen =) Men sambon hävdar att han hade sköljt noga..men ev med kallt vatten bara. Så vi lärde oss något där, att skölja som bara den efter disken av flaskorna.Många diskar ju flaskorna i diskmaskinen men det har vi aldrig gjort..
    ja man får verkligen skölja och skölja men om det nu skule vata så att lite fastnat kan det ju inte vara någon fara så liten mängd..
  • Pillemajsan

idag satt dottern o lekte med nappflaskan med vatten i sen när jag satte mig såg jag attd et var fullt med lödder i och jag som sköljt ur sååå himla noga nu blir man ju orolig att hon ska ha fått io sig något andra ggr men står ju att flaskorna ska diskas med diskmedel men ingetv om napparna så dom slutar jag använda diskmedel till nu för det verkar vara dom som är svåra att få bort medlet ifrån

Svar på tråden inte diskmedel?