• Tonx

inte diskmedel?

Vet inte varför man inte ska använda diskmedel. Troligen har det med slitage att göra.

Däremot ska man ju faktiskt byta ut alla nappar var 4-6:e vecka så nya behöver du ju köpa regelbundet vilket som

Jag har gjort rent napparna till flaskor med diskmedel.

• Tonx
    Pillemajsan skrev 2010-02-23 10:38:17 följande:
    nej det visste inte jag heller faktiskt men har varot jätte noga o sköljt allt efteråt men imorse när jag hällt upp vatten i hennes flaska såg det lite bubbligt ut  så jag smaka påd et o tyckte de smaka vatten blandat med diskmedel så nu blev man såklart nojjig över om hon fått i sig diskmedel.. Ni som kokar gör ni det efter varje användning??iofs är det ju inte så krångligt o göra det när man är hemma
    Ja, man måste ju skölja väldigt noga, sen kan det ju vara bra att inte använda typ yes i nappflaskor för det är ju faktiskt inte vidare hälsosamt
  • Tonx
    SofiaW skrev 2010-02-23 10:36:48 följande:
    Eh, man kan ju inte koka flaskorna och napparna fem gånger om dagen så diskmedel är det som alla jag känner använder...Självklart kokar man dom när dom är nya och emellanåt men inte efter varje gång...Inte konstigt ungarna får allergier om allt ska vara sterilt hela tiden...
    Måste man diska dem med diskmedel 5 ggr per dag då? Själv använder jag en flaska per dag och sköljer ur den i hetvatten mellan gångerna och diskar/kokar på kvällen.
  • Tonx
    April Mamma skrev 2010-02-23 10:42:28 följande:
    Så du menar att andra diskmedel än Yes är hälsosamma då =)
    Jag använder bara Grumme. Och det är ju inte direkt bra att dricka det heller men det finns ju en anledning till att yes är populärt bland kriminella t.ex, haha.
  • Tonx
    Pillemajsan skrev 2010-02-23 10:43:25 följande:
    fast det står på skötselråden att man ska använda diskmedel till flaskorna men inte napparna
    Ja?
  • Tonx
    April Mamma skrev 2010-02-23 10:49:00 följande:
    What? Poppis bland kriminella? ?
    Jo, det är ett rätt effektivt sätt att ta ihjäl nån på, injicera yes. Eller för att bara göra dem allvarligt sjuka så tvingar man nån att dricka det. Och det är såvitt jag vet bara Yes som används. (Jag vet, sjuk information)

Sen en polare till mig råkade dricka yes en gång, och när vi ringde sjukvårdsupplysningen var vi tvungen att åka in på studs.
  • Tonx
    April Mamma skrev 2010-02-23 10:55:13 följande:
    Ok, hade jag ingen aning om..men jag umgås inte i konstiga kretsar heller Råkade dricka? Om man råkar skölja tex glaset dåligt och får i sig lite, kan det verkllígen vara farligt?
    Nej, det är det väl inte, är nog många som fått i sig litegrann.

Min kompis var på fyllan och tog första bästa glas på diskbänken och svepte. Vatten o diskmedel
  • Tonx
    April Mamma skrev 2010-02-23 11:09:33 följande:
    jag bad sambon diska ur sonens flaska en gång sent på kvällen..sedan på natten så skulle jag göra ersättning o av ren vana så sköljer jag alltid ur flaskan igen och det löddrar som f-n.....av flaskan, nappen osv...typ alla delar fr Mam flaskan. Blev så arg så jag knappt kunde somna om sen =) Men sambon hävdar att han hade sköljt noga..men ev med kallt vatten bara. Så vi lärde oss något där, att skölja som bara den efter disken av flaskorna. Många diskar ju flaskorna i diskmaskinen men det har vi aldrig gjort..
    Jag har provat diskmaskin, men det fastnar diskmedel i flaskorna så det går bort här.
Svar på tråden inte diskmedel?