• Bellini

inte diskmedel?

Jag diskar flaskan med diskmedel...de sa bvc sköterskan att de gick bra. Men nu blev jag orolig.

• Bellini
    kelgrisen skrev 2010-02-24 22:33:40 följande:
    Alltså pratar ni om för tidigt födda barn eller vilka ger ni flaskorna till? Bebisar stoppar ju precis allt i munnen som de får tag i så de ska nog tåla mikroskopiska diskmedelsrester också. Och ni som ammar/ammat: det var väl knappast så himla sterilt runt era bröstvårtor? Har man sköljt så dåligt så det löddrar så upptäcker man ju det och behöver inte ge barnet precis den flaskan...Började ge mindre mängder ersättning när min dotter var en knapp månad, sen har hon nästan levt på välling mellan 6-13 månader (tack dagis för att hon äntligen äter lite). Har nog inte kokat flaskorna och napparna nya ens utan diskat noga med mycket diskmedel, sköljt ur jättenoga och framförallt försökt få flaskorna att torka mellan varven. Jag är gammal mikrobiolog och få bakterier klarar uttorkning. Att koka allt hela tiden tror jag är att göra barnet en björntjänst vad gäller allergier etc, förutom att dte är onödigt jobb. Då pratar jag om barn som är några månader gamla, inte nyfödda som behöver få en lite gradvis bakterietillförsel.Jag är inte ute efter att kritisera någon men hoppas att jag fått åtminstone någon att sluta oroa sig i onödan. De små ger oss tillräckligt många orsaker till oro ändå...
    Tack...nu blev jag lugn igen....{#lang_emotions_smile}
Svar på tråden inte diskmedel?