• johlinn

Någon mer med LITET barn?

Märkte redan tidigt att mitt barn var mindre än andras. E.är nu 20 månaderoch är stor som en 8-9månaders ungefär. Till slut började det kännas jobbigt att alla andra var större, att ingen såg hur gammal han verkligen var utan alltid kallade honom för bebis fast han i mitt tycke började bli stor! Men här har jag fått mycket stöd och hjälp av andra i samma situation. Så nu börjar vi om! Har du ett barn som är litet till växten? Vill du prata om det eller om annat? Välkommen!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 20:43
    Vi är några gamla som hängt ihop ett tag. Men nya är alltid välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-14 21:20
    Jag har skapat en stängd grupp!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/vi-med-litet-barn-123199/forum

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 11:11
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/vi-med-litet-barn-123199/forum/m64498975.html

• Svar på tråden Någon mer med LITET barn?
  • Love family
    Buspojkarna skrev 2011-01-18 17:20:07 följande:
    Är så lättad. Lucas tyckte att minimax chokladdryck var god. Men visst kan man få det utskrivet så att det blir billigare? Hur mycket får man åt gången då? 3st för 56kr blir ju en hel del i längden om han ska äta minst en om dagen.Äter hon ordentligt? Och har ni träffat dietist för att få tips med maten?
    Hon äter bra. Alla målen hemma och på förskolan. Hon är allergisk imot nötter,mandel , citrus, kanin, lite katt och hund, har förskyldningsastma och har eksem, men som behandlas.så nu syns knappt eksemen, men smörjer dagligen med mjukgörande. Hon har ingen näringsbrist och följer sin egen kurva bra. Så hon tar upp allt hon äter och dricker. Pigg,glad och full av lek.
    Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
  • tummelisasmamma

Buspojkarna- va skönt! jo dietisten kan skriva en livsmedelsanvisning på minimax. Då får man 2x27 st förpackningar för 120kr. Välding mkt billigare alltså.

Love family- alla som vill vara här får vara här :) många som hänger här har väl barn som inte följer sina kurvor, äter dåligt eller äter bra men ändå inte följer sina kurvor osv. Det är ju verkligen inget fel med att vara liten bara man mår bra.

• Noiis
    Buspojkarna skrev 2011-01-18 17:20:07 följande:
    Det beror på vad dietisten förskriver. här är det max 3 månades förbrukning som man får skriva ut vid ett tillfälle. dock av utrymmes själ brukar jag be om månadsvis.
    120 kr per uttag kostar dom oavsätt hur mycket dom förkriver.
  • StaffenAssar

Japp, O har 8x27 per uttag Tummelisas- Förut när O kunde tänka sig gröt ibland så blandade vi minimax i gröten, och det funkar också bra att blanda med typ fruktpure som mellanmål. Men nu äter ju O typ inget, eller han äter ju vår mat men får inte i sig den, leker mest eller vad man ska säga, så nu får han den som den är i nappflaska. Han äter väl en 4-5 om dagen och det är det han lever på helt enkelt.

• Guld gossarnas Super Mamma

caspersmamma: hur har det gått med matpumpen?
    Hos oss så fick vi obegränsat med minimax,sa bara till hur mycket jag ville ha ut.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Noiis
    tummelisasmamma skrev 2011-01-18 10:13:13 följande:
    hej och tack sjukhus mamman! Ebba har ingen sond än så vi försöker få i hene minimaxen med mat osv. pankakor gillar hon tyvärr inte, annars hade ju det varit en bra grej. Dryck är lite krongligt också för hon gillar mest vatten. Rent generelt gillar hon ju merst sådant som är väldigt nyttigt typ frukt och ris. Inte så fettbildande precis.

Jag blir helt galen på henne just nu. Hon äter typ 1dl välling vid sex tiden på morgonen sedan vill hon inte ha något före 11-12 tiden. och då handlar det om ca 2 msk kakaroner och 3 tsk köttfärs typ. sedan kanske en liten bit banan på efm och ungefär samma mängd midag som lunch och absolut inget när man går och lägger sig. Det är ju knappt så att det är basalenergi i det där. Käns som att all tid går åt att försöka få henne att äta :(
    ah förlåt vet inte vart jag fick för mig att hon hade sond men minimax kan man blanda i det mesta som redan är blött som puree eller liknande. man kan oxå använda det i matlagningen om det är nåt hon gillar bara ta bort lite av annan vätska som annars ska vara i den maträtten. har du testat dom olika smakerna? Hon kanske gillar nån av dom naturell om man har tur
  • tummelisasmamma

Men så klart, vad dum jag är! det är ju Es recept som är på 2x27 förpakningar. Klart man kan få mer om barnet ska äta mer. Billigare blir det i alla fall Skrattande

Problemet med E är att hon inte gillar pure, varken gröt eller frukt går ned. Hon äter vår mat, färsk frukt i bitar och lite välling. Ska försöka att göra någon smoothie men jag vågar inte tro att hon kommer gilla det. Vi har bara testat barnsondnäringen utan smak än. Kanske ska be om några smakprover på dem med smak nästa gång jag pratar med dietisten.

Smileycat- fy vad jobbigt! men ändå kanske lite skönt att få en förklaring på alla problem!? du ska se att det kommer att gå jätte bra och att ni får en helt ny pojke efter. Det är klart man inte orkar om hjärtat ens är trasigt!

Svar på tråden Någon mer med LITET barn?