Inlägg från: Kramizen |Visa alla inlägg
  • Kramizen

Vi som går hos IVF Falun del 17

Har suttit och läst lite då och då och funderar på att ta kontakt med ivf i Falun, bor ju ändå här. Jag och min sambo vill gärna ha barn men och utredda på kvinnokliniken och jag har pco.
    Jag har en liten fungering som förhoppningsvis ngn kan svara på =)
    Finns det någon övre bmi gräns på ivf i Falun för att få göra ivf?

Kram till alla

• Kramizen
    Fjällsippan skrev 2010-03-19 13:25:55 följande:
    Verkar inte som någon har koll på bmi-gränserna här i tråden. Jag tror dock att alla kliniker har bmi-gräns, men jag tror mig ha hört att i alla fall Falun gör en individuell bedömning där de tar hänsyn till helheten och inte enbart till vikten. Men tveka inte att ringa och snacka med sjuksköterskorna i Falun. De är jättegulliga. Kram och lycka till!
    Tack så jätte mycket, ska försöka ta mod till mig och göra det {#lang_emotions_laughing}

Kram
  • Kramizen

Ni som har gjort äggplock på IVF i Falun, vägde ni er innan äggplocken? Rädd att jag ska väga för mkt då :(

• Kramizen

Tack för svaren, kanske inte behöver vara så nervös inför det då, läste bloggar där dom skrivit att dom blivit vägda innan dom gjorde sina äggplock. Själv väntar jag på mensen så jag kan sätta igång sprutorna för första gången.Drömmer

• Kramizen

Ja vem vet, håller tummarna för dig Ng73.
    Jag känner mig så nervös inför allt som komma skall, nu när man för en gångs skull vill ha mensen så tar den tid på sig allt men ja den som väntar på något gott.
    Ng73, när tror du din skall komma? Min är så oregelbunden så vet inte riktigt när den kommer. Har du nära till Falun? Vad har du för erfarenheter av personalen och så på ivf?

• Kramizen
    Lizard19 skrev 2013-08-22 00:29:58 följande:
    Ha prata med dom i Falun nu och fått lite svar på en del frågor nu som man hade i huvudet. Nu när jag ska ruva så kommer dom sätta in mig på trombyl och fragmin. Vi ifrågasätter faktiskt lite hur vi vart behandlade förra ggr. Jag fick 3 missfall då men ingen nämnde ens nått om trombyl trots att vi fick det när jag ruvade med dottern första ggr. Men vi ska väl prata med dom sen när vi kommer dit och ska lämna prover mm. 
    Det är ju ändå ens egna pengar man betala med och anser att man ska få den bästa servicen då faktiskt och att man inte ska behöva vara lika beläst som en dr som jobbar där. 

Har du använt dina försök som man kan få genom landstinget? Förstår din frustration om man sedan betalar själv för försöken och dom inte gör allt dom kan för att det ska lyckas. Jag håller tummarna för att det går bättre denna gången. Vilken läkare har du haft?

Kram
  • Kramizen
    Ng73 skrev 2013-08-19 22:57:25 följande:

de är jätte gulliga där. kan inte klaga. samir är jätte lätt att prata med. jag åker från Stockholm, har dock växt upp i falun så jag brukar stanna där några dagar när jag åker upp . den här gången kommer jag nog att vara i falun hela stimulerings processen . annars brukar jag ha vul och blodbrov här i Stockholm och åka upp när jag är redo för ÄP. jag förväntar mig mensen ngn gång mot slutet av den här veckan...  
    ja, det spelar ingen roll hur mycket man läser på vad man skall förvänta sig när man ger sig in i det här, det är normalt att man känner sig lite vilse. det går undan och för det mesta går ej att reflektera det man gått igenom förrän efteråt. om du har frågor och funderingar, fråga gärna...och dra dig ej för att fråga läkarna allt du undrar över. lycka till.  

Hur går det för dig? Dags snart igen?
  • Kramizen
    Ng73 skrev 2013-08-27 08:51:24 följande:
    hej hej... stimulerings dag 3 idag...UL på fredag... ÄP troligtvist ngn gång i början av nästa vecka  :)
    Åhh vad kul, håller tummarna för dig Skrattande
  • Kramizen
    tindra78 skrev 2013-08-26 19:26:56 följande:
    Hej tjejer! I lördags ruvardag 7 med en blasto fick vi ett svagt plus, idag ruvardag är det ett rätt stark plus. Kan inte tro att vi haft sån tur att lyckas på första et som blev en fantastisk son. Å nu plus efter första fet :) så jäkla lycklig!!
    Grattis =)
  • Kramizen

Imorgon ska jag börja med första sprutan. Känns nervöst som bara den. 150 enheter. In på provtagning på onsdag till veckan. Vad är det jag har gett mig in i? Kommer detta funka eller kommer jag bara bli ledsen när det inte fungerat som jag hoppats på. Nu ska jag hålla tummarna för mig själv och er andra som håller på. All lycka till oss <3

Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun del 17