Tittti skrev 2013-05-22 21:02:21 följande:
Hej på er! Vad tyst det varit i tråden, hur går det för er allihop?
Vi var in på äggplock igår, 6 ägg hittade läkaren..och två embryon blev det. Så imorgon bär det av till Falun för insättning. Känns helt sjukt att ha kommit så HÄR långt i processen, håll tummarna för att den får fortsätta även efter imorgon.
Och: jag har ju läst så otroligt många skräckhistorier på hur dåligt ett äggplock kan var, och hur ont det kan göra. Jag vill bara säga att jag upplevde hela grejen som VÄLDIGT lättsam. Hade knappt ont alls, det som kändes mest var själva bedövningen, och det var som att få vilken spruta som helst. Resten av proceduren kändes knappt nåt, och då är jag ändå VÄLDIGT smärtkänslig. Hade lite ont igår kväll när bedövningen släppte, men inget som inte alvedon kunde råda bot på! Idag känns det mest som mensvärk, helt överkomligt!
Hej på dej! Jag ruvar för fulla muggar. Gjorde ET i måndags. En blastocyst! Vi hade tre vid insättning men de övriga två hade stannat dagen efter så inget till frysen tyvärr. Detta försök heller... Nåja, nu får vi hoppas på ett plus den 3 juni!!
Ha det bra i Falun idag! Och jag instämmer helt fullt av din beskrivning av äggplocket. Bra summerat!!
Vi höres