Inlägg från: Lavinen |Visa alla inlägg
  • Lavinen

Vi som går hos IVF Falun del 17

snuttgurkan skrev 2013-04-15 10:44:06 följande:
    Någon mer som ätit Pravidel?
    Vad har ni haft för biverkningar?
    Själv mår jag riktigt illa och kräks av dom. :/
    Jag hade inga biverkningar av Pravidel... Hoppas du mår bättre snart!
  • Lavinen
    metbäcksfru skrev 2013-05-03 10:40:15 följande:
    Ja då var första titten gjord och det gick väl sådär...

Det lilla pyret därinne i magen var vääääldigt litet ännu (bara 5,5 mm), så det syntes inget hjärta som tickade igår =/... Jag är troligen bara i v 6+? nånting istf 7+2 som jag borde ha varit igår om man ska gå efter när äggplocket är gjort.
    Ska tillbaka om 10 dagar - på min födelsedag den 13 maj - och göra ett nytt VUL och förhoppningsvis får vi ett bättre besked då! Läkaren på fert.mott sade att det ibland händer att fostret "stannar i växten" för att sedan börja växa igen. Hon kunde inte se något som var fel eller som såg konstigt ut där inne iaf. Ett litet foster finns där och en stor, fin gulesäck och det sitter där det ska.

Usch - tänk att det alltid ska krångla för oss... Varför kan inget bara gå bra på en gång och vara enkelt? Men vi fortsätter att ta en dag i taget och hoppas på ett mirakel vid nästa koll.
    Det kommer att gå bra ska ni se. Kram på er Hjärta
  • Lavinen
    AnnaF skrev 2013-05-08 09:26:46 följande:
    Vi ska göra FET på måndag efter att ha gjort rispa i livmodern förra månaden.
    Håll era tummar snälla för vi har bara ett ägg i frysen
    Håller tummar! Men vad menar du med att man gör en rispa i livmodern?! Obestämd
    Edma skrev 2013-05-07 17:21:30 följande:
    Idag gick allting bra på vul. Mitt blodtest som jag tog förra veckan visade inget onormalt- jag låg nästan i underkant. Vårt lilla gäst är 11 mm, enligt läkaren ska det vara mellan 8-14 mm. Läkaren sa också att jag är i 7+3, men enligt insättning bör jag vara i 7+6, men det spelar väl ingen roll. Hjärtat pickade också på, riktigt kul att kunna se själv, med ditt otränade öga. I morgon ska jag ta kontakt med mvc.
    Åh vilken lycka att få kontakta MVC - GRATTIS till er!!

• Lavinen
    Tittti skrev 2013-05-22 21:02:21 följande:
    Hej på er! Vad tyst det varit i tråden, hur går det för er allihop?

Vi var in på äggplock igår, 6 ägg hittade läkaren..och två embryon blev det. Så imorgon bär det av till Falun för insättning.  Känns helt sjukt att ha kommit så HÄR långt i processen, håll tummarna för att den får fortsätta även efter imorgon.

Och: jag har ju läst så otroligt många skräckhistorier på hur dåligt ett äggplock kan var, och hur ont det kan göra. Jag vill bara säga att jag upplevde hela grejen som VÄLDIGT lättsam. Hade knappt ont alls, det som kändes mest var själva bedövningen, och det var som att få vilken spruta som helst. Resten av proceduren kändes knappt nåt, och då är jag ändå VÄLDIGT smärtkänslig. Hade lite ont igår kväll när bedövningen släppte, men inget som inte alvedon kunde råda bot på! Idag känns det mest som mensvärk, helt överkomligt! 
    Hej på dej! Jag ruvar för fulla muggar. Gjorde ET i måndags. En blastocyst! Vi hade tre vid insättning men de övriga två hade stannat dagen efter så inget till frysen tyvärr. Detta försök heller... Nåja, nu får vi hoppas på ett plus den 3 juni!!

Ha det bra i Falun idag! Och jag instämmer helt fullt av din beskrivning av äggplocket. Bra summerat!!

Vi höres Glad

• Lavinen
    Tittti skrev 2013-05-24 16:48:24 följande:

Åh, vad spännande! Hoppas 3 juni levererar BARA roliga resultat! Själv hoppas jag på 9 juni, då det är testdags för oss! Satte in ett finfint embryo igår, så nu hoppas jag att det växer och trivs hos mig! :) Har dock blivit lite överstimulerad, så jag går runt och ser bra gravid ut redan. Ont gör det också, hoppas det går över snart..
    Tack :) Men nog ska det vara våran tur nu!! Både din och min!!

Stackare - jag hade också redigt ont första försöket då jag var nära överstimulerad. Ingen dans på rosor. HÅLL UT!! Det blir bättre - ge det några dagar. Du kanske redan mår lite bättre idag!?
  • Lavinen
    AnnaF skrev 2013-05-27 08:29:42 följande:
    Det gick inte vägen nu heller, trots rispan!!!
    Känns hemsk och nu är vi på ruta ett igen med knappt ett hopp kvar :(
    Vilken besvikelse - Stackars dej. Hoppas kliniken kan komma på någon annan bra hjälp på traven. Åt du Trombyl också? Stryrkekram.
  • Lavinen
    AnnaF skrev 2013-05-27 08:46:54 följande:
    Ja jag väntar på att dom ska ringa nu. Får nog telefontid m läkaren.
    Denna gång vill d ha det så naturligt som möjligt så det blev prygynon, progesteron och pedenisolon.
    Åt trombyl å fragmin också sist
    Hoppas de ringer snart så du vet vad nästa steg blir.
  • Lavinen

Jag fick också vänta en mens... Jag tror det har med att göra att kroppen behöver en välbehövd paus.

• Lavinen
    AnnaF skrev 2013-05-30 22:17:38 följande:
    Nu är nästa behandlingsplan klar med samråd med Staffan i Falun. Blir långa protokollet nästa gång, har gjort 2 korta.
    Kommer inleda med 300enhetet gonal dom första tre sprutdagarna och sen 225.
    Vi väljer själv då vi vill starta. Vi gör det nog närmare hösten så kropp och själ får läka lite
    Vad bra att ni redan har planerat nästa steg. Nu får du vila ut och hitta nya krafter och energi tills dess!!

Fundering: Vad är det för skillnad med den långa metoden egentligen = Vad kan man se för bättre resultat med det tro? Jag har också bara gjort den korta metoden - har aldrig fattat varför - när så många andra verkar få göra långa?! :O 
  • Lavinen
    AnnaF skrev 2013-05-31 08:15:43 följande:
    Ingen "egentligen" äggmässigt alltså, både Falun och min hemläkare säger att ingen är bättre än den andra om man i övrigt har "inga fel". MEN långa metoden är lättare att styra äp och så på...
    Sen visst kroppen reagerar nog olika. Känns mest som att jag va dum om jag inte testar detta då jag inte gjort det före...

Vet inte då vi startar igen. Svårt att tänka ens en vecka frammåt... Fan att man ska må så kasst för detta :/
    Tack för snabbt svar och förtydligande. Och jag håller med dej - känns ju "dumt" att inte testa eftersom du inte har gjort det tidigare.

Det är en jobbig process för psyket. Minst sagt. Och kroppen som lyssnar på minsta lilla och signalerar typ "varning" nåt känns inte rätt här. Vi är riktiga kämpar - vi IVF kvinnor :) 
Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun del 17