• farfallina

    Bf aug/sept 2010 i Sthlms innerstad

    Finns det fler än jag som bor i Stockholms innerstad och väntar barn i aug/sept?
    Själv är jag beräknad till slutet av aug med bebis nr 2 och ser fram emot en mysig höst med många och långa barnvagnspromenader runt Djurgården. Men resan dit är ännu lång.. Kanske den kan bli något kortare med trevligt sällskap på vägen?
    Har sedan tidigare en dotter på 4 år som är en mycket stolt blivande storasyster. Som vi längtar!

  • Svar på tråden Bf aug/sept 2010 i Sthlms innerstad
  • Dione

    Hallå där farfallina! Visste ju redan genom djungeltrumman att du var preggo, men vad kul att hitta dig här! Jag ska ju också ha i augusti om allt går bra!

  • farfallina

    Haha, Anna den lilla skvallertanten När i aug är det dags för dig? Jag är än så länge beräknad till den 24e.

  • Dione

    Jag har BF den 5:e än så länge. Och UL närmar sig! Mindre än 2 veckor kvar! Tycker tiden har gått så fort den här gången, trots att jag har mått sjukt illa.

    Hur mår du nu?

  • Golden girl

    Ni verkar inte vara så många...

    Haza: Är du en pepparkaksgubbe?

  • Princessbakelsen

    Hej hopp!
    Hoppar in här. Är 33 år och väntar mitt 1:a barn (min kille har en son på 3½ år sen tidigare) som är beräknad till 3/9 men eftersom det kommer att bli planerat kejsarsnitt för mig pga min rygg (opererades endast för 6 mån sen och är inte där vi hade önskat hälsomässigt än) så jag antar att det blir 20:e nåt aug.
    Är 13+3 idag.
    Hur mår ni?

  • Dione

    Hej Princessbakelsen!
    Vad jobbigt det låter med ryggbesvär! Jag har mått superilla tills för en vecka sen ungefär men nu har det börjat ge med sig. Så det finns hopp! Var bor du? Jag bor i Hammarby sjöstad.

  • Princessbakelsen
    Dione skrev 2010-03-02 09:34:24 följande:
    Hej Princessbakelsen! Vad jobbigt det låter med ryggbesvär! Jag har mått superilla tills för en vecka sen ungefär men nu har det börjat ge med sig. Så det finns hopp! Var bor du? Jag bor i Hammarby sjöstad.
    Jag bor i Traneberg, min kille i Högdalen. Vi letar efter en 3-4:a febrilt nu. Jag vill gärna boi kvar i Traneberg, min kille oxå eller nånstans nära vatten & natur men ändå inte för långt bort..
    Jag har inte kräkts en enda gång lr mått speciellt illa som tur var (peppar peppar) men kan må lite småilla ibland.
    I vilken vecka är du i?
  • farfallina

    Välkommen till vår lilla tråd Princessbakelsen!
    Jag har bf runt den 20e jag med så då kanske vi får samtidigt då

    Så skönt att du sluppit illamående! Jag mår fruktansvärt illa fortf.
    Trodde det skulle ge med sig men tvärtom så blir det bara värre..
    Men har precis varit och hämtat ut medicin som jag hoppas ska hjälpa.

    Traneberg är fint! Min mamma bor där och själv har jag bott länge i Kristineberg.
    Så jag förstår att du inte vill flytta långt därifrån..

  • Princessbakelsen
    farfallina skrev 2010-03-02 10:54:49 följande:
    Välkommen till vår lilla tråd Princessbakelsen! Jag har bf runt den 20e jag med så då kanske vi får samtidigt då Så skönt att du sluppit illamående! Jag mår fruktansvärt illa fortf. Trodde det skulle ge med sig men tvärtom så blir det bara värre.. Men har precis varit och hämtat ut medicin som jag hoppas ska hjälpa. Traneberg är fint! Min mamma bor där och själv har jag bott länge i Kristineberg. Så jag förstår att du inte vill flytta långt därifrån..
    Tack! :O)
    Stackars dig/er som mår så illa :O(
    Det där med att det brukar ge med sig i vecka 12 stämmer inte på många som jag pratar med. Hoppas medicinen hjälper!
    Ja Traneberg är superfint, en bra kombination av allt!
  • farfallina

    Verkligen inte! Jag går in i v.16 idag och det blir snarare värre än bättre..
    Tur att man får världens finaste belöning för det sen!

  • Princessbakelsen
    farfallina skrev 2010-03-02 11:27:03 följande:
    Verkligen inte! Jag går in i v.16 idag och det blir snarare värre än bättre.. Tur att man får världens finaste belöning för det sen!
    Ja åååååååh vad jag längtar!! Känns som veckorna flyger förbi samtidigt som graviditeten står stilla, lustigt det där!
    princessbakelsen.blogspot.com
  • Dione

    farfallina: jag BÖRJADE kräkas i v 13. Det kändes helt sjukt. Och det blev inte bättre öht förrän i v 17. Då slutade jag plötsligt att kräkas och nu har jag bara lite småillamående kvar. Har du gått ner i vikt?

    Princessbakelsen: håller med om att tiden går fort! Jag längtar mycket mer den här gången också. Det är ju redan mars!

  • farfallina

    Haza: Det var ju en tröst.. I wish, men har tyvärr inte gått ned i vikt eftersom det enda som hjälper mot illamåendet är att äta.


    Håller med er båda om att tiden går fort! Vilket visar sig tydligt på magen som putar mer och mer..

Svar på tråden Bf aug/sept 2010 i Sthlms innerstad